Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering fra Lillestrøm

Startet av TeslaSY, mandag 07. desember 2020, klokken 10:37

« forrige - neste »

Bmwi3

Sitat fra: thebadger på onsdag 23. desember 2020, klokken 19:07
Sitat fra: Bmwi3 på onsdag 23. desember 2020, klokken 14:19
Hehe ja må først få den hjem så skal jeg oppdatere :D den i fjor ble stående igjen nemlig :laugh:
Statusrapport?

Strøken utenom et deksel under høyre kanal hvor et klips hadde ryki men skulle bare booke tid til rep så jævlig digg med ny Performance😁😁
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

thebadger

#166
Sitat fra: alagerqv på onsdag 23. desember 2020, klokken 21:04
Sitat fra: Cato76 på onsdag 23. desember 2020, klokken 20:45
Fikk melding fra statens vegvesen akkurat om å godkjenne eierskap på bilen min. Skal ikke overta før mandag.

Hva har dere gjort? Bør jeg ikke vente med dette til jeg har gått over bilen på mandag?
Om du godkjenner kan du hvertfall ikke unmatches... selv venter jeg til jeg har mulighet til å hente den. Forsikring og ansvar starter jo når du godkjenner.
Forsikring starter ikke før den er registrert. Siden de ikke har noen arbeidsdager mellom i dag og mandag vil de nok sørge for at eierskap er OK når de kommer mandags morgen for å putte på skilter

Sitat fra: Bmwi3 på onsdag 23. desember 2020, klokken 22:48
Sitat fra: thebadger på onsdag 23. desember 2020, klokken 19:07
Sitat fra: Bmwi3 på onsdag 23. desember 2020, klokken 14:19
Hehe ja må først få den hjem så skal jeg oppdatere :D den i fjor ble stående igjen nemlig :laugh:
Statusrapport?

Strøken utenom et deksel under høyre kanal hvor et klips hadde ryki men skulle bare booke tid til rep så jævlig digg med ny Performance😁😁
Gratis! Gratulerer med det ypperste 500k kan gi deg!
Jeg gliser hver eneste gang, det er en så sykt bra bil. Gleder meg til å få på kw v3

Bmwi3

#167
Sitat fra: thebadger på onsdag 23. desember 2020, klokken 23:19
Sitat fra: alagerqv på onsdag 23. desember 2020, klokken 21:04
Sitat fra: Cato76 på onsdag 23. desember 2020, klokken 20:45
Fikk melding fra statens vegvesen akkurat om å godkjenne eierskap på bilen min. Skal ikke overta før mandag.

Hva har dere gjort? Bør jeg ikke vente med dette til jeg har gått over bilen på mandag?
Om du godkjenner kan du hvertfall ikke unmatches... selv venter jeg til jeg har mulighet til å hente den. Forsikring og ansvar starter jo når du godkjenner.
Forsikring starter ikke før den er registrert. Siden de ikke har noen arbeidsdager mellom i dag og mandag vil de nok sørge for at eierskap er OK når de kommer mandags morgen for å putte på skilter

Sitat fra: Bmwi3 på onsdag 23. desember 2020, klokken 22:48
Sitat fra: thebadger på onsdag 23. desember 2020, klokken 19:07
Sitat fra: Bmwi3 på onsdag 23. desember 2020, klokken 14:19
Hehe ja må først få den hjem så skal jeg oppdatere :D den i fjor ble stående igjen nemlig :laugh:
Statusrapport?

Strøken utenom et deksel under høyre kanal hvor et klips hadde ryki men skulle bare booke tid til rep så jævlig digg med ny Performance😁😁
Gratis! Gratulerer med det ypperste 500k kan gi deg!
Jeg gliser hver eneste gang, det er en så sykt bra bil. Gleder meg til å få på kw v3

Takk for det :)Testa v3 på Vestby men fikk kun 80kw på 30% batteri, men tipper batteriet var kaldt, svippa innom bare for morro skyld så ingen forvarming..
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

highborn

Jeg skal hente ut en TM3P på Lillestrøm 30.12.20. Skal bytte inn med eksisterende TM3. Jeg har fått sms med VIN og beskjed om at faktura er klar. Jeg kan ikke se at det er en endelig faktura på kontoen ennå, kun bestillingsavtale. Til andre som har innbytte, man får vel en endelig faktura med kun mellomlegget som skal betales?

Woodbear

Vel i mitt innbytte tilfelle betaler de ut lånet ( lavere enn det de gir) og jeg kan velge om de betaler de skarve 8000 til overs annen konto, eller inn på det nye dnb lånet mitt
Vet ikke hvordan det funker ved innbytte av eid bil
Men i andre land får du iallefall faktura på mellomlegget bare etter å ha sett youtubere bytte biler
2021 model 3 hvit performance.

thebadger

Sitat fra: highborn på torsdag 24. desember 2020, klokken 11:09
Jeg skal hente ut en TM3P på Lillestrøm 30.12.20. Skal bytte inn med eksisterende TM3. Jeg har fått sms med VIN og beskjed om at faktura er klar. Jeg kan ikke se at det er en endelig faktura på kontoen ennå, kun bestillingsavtale. Til andre som har innbytte, man får vel en endelig faktura med kun mellomlegget som skal betales?
Nei, det er kun 1 faktura. Du betaler din andel, resten fikser innbytte og/eller långiver.
Står mye bra info om dette på FAQen til Tesla

highborn

Sitat fra: thebadger på torsdag 24. desember 2020, klokken 12:23
Sitat fra: highborn på torsdag 24. desember 2020, klokken 11:09
Jeg skal hente ut en TM3P på Lillestrøm 30.12.20. Skal bytte inn med eksisterende TM3. Jeg har fått sms med VIN og beskjed om at faktura er klar. Jeg kan ikke se at det er en endelig faktura på kontoen ennå, kun bestillingsavtale. Til andre som har innbytte, man får vel en endelig faktura med kun mellomlegget som skal betales?
Nei, det er kun 1 faktura. Du betaler din andel, resten fikser innbytte og/eller långiver.
Står mye bra info om dette på FAQen til Tesla
Ok. Takk for svar. Jeg har kun fått bestillingavtale uten noe kontonr osv foreløbig. Får vel faktura snart regner jeg med da...

model3pw

La nå merke til at de monterte Nokian R3 dekkene feil vei ved utlevering (rotasjons retning). Verdt å sjekke for alle som har hentet bil med slike dekk.

thebadger

Sitat fra: model3pw på torsdag 24. desember 2020, klokken 14:24
La nå merke til at de monterte Nokian R3 dekkene feil vei ved utlevering (rotasjons retning). Verdt å sjekke for alle som har hentet bil med slike dekk.
Det forklarer hvorfor de er så ustabile i svingene. Takk!
Har funnet en haug av små skader i interiøret etter at jeg fikk ut sommerdekkene.

alagerqv

Gode grunner til å hente i dagslys hvertfall...

sidprinos

Sitat fra: model3pw på torsdag 24. desember 2020, klokken 14:24
La nå merke til at de monterte Nokian R3 dekkene feil vei ved utlevering (rotasjons retning). Verdt å sjekke for alle som har hentet bil med slike dekk.
Takk for tipset!
Er rotasjons retningen markert med en pil? Eller skal man se etter en V mønster da skal spissen på V-mønsteret peke i kjøreretningen ?

TM3P
VIN 838xxx ,levering Lillestrøm 28/12.
Tesla 3P
Registrering 27.12.2020

RJK

Dekkene skal ha pil som anviser rotasjonsretningen, men du bør kunne se det på mønsteret og. Vannet(snøen skal presses fra senter og ut til sidene, og ikke motsatt.


Altså skal "spissen" på mønsteret nå ned i asfalten først, når dekket ruller fremover. Som en spydspiss. Ikke som skia til Bokløv, som samles bake.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

sidprinos

Sitat fra: RJK på fredag 25. desember 2020, klokken 08:28
Dekkene skal ha pil som anviser rotasjonsretningen, men du bør kunne se det på mønsteret og. Vannet(snøen skal presses fra senter og ut til sidene, og ikke motsatt.


Altså skal "spissen" på mønsteret nå ned i asfalten først, når dekket ruller fremover. Som en spydspiss. Ikke som skia til Bokløv, som samles bake.
Takk :+1:.
Det høres viktig at dekkene skal være montert i riktig rotasjonsretnig. Håper dette med feil montering var en sjelden svikt på rutiner og at Tesla folk ikke slurver her. Skjønner at de står under stor press den tiden nå men sikkerhet må ivaretas uansett .Små skjønnhets feil på bilen kan jeg leve med til den dagen skal rettes opp senere men jeg vil ha den sikkerheten bilen egentlig kan gi meg fra første dag.Man skal kreve å rette på dette der og da ved leveringen hvis blir oppdaget.

TM3P
VIN 838xxx ,levering Lillestrøm 28/12.
Tesla 3P
Registrering 27.12.2020

Woodbear

Ok, legge til på lista
Panelgaps og lakkfeil
Lister , glass og clips


Og nå dekk retning 😂 jeez
2021 model 3 hvit performance.

automat

Sitat fra: Woodbear på fredag 25. desember 2020, klokken 11:27


Og nå dekk retning jeez

Jeg har opplevd å få feil rulleretning på et vinterdekk på en Ford. Og det var ikke ved en masseutlevering. Feil kan skje alle.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA