Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering fra Lillestrøm

Startet av TeslaSY, mandag 07. desember 2020, klokken 10:37

« forrige - neste »

Bmwi3

#45
Sitat fra: oysteine på tirsdag 15. desember 2020, klokken 19:56
Sitat fra: RJK på tirsdag 15. desember 2020, klokken 19:43
Dog, har hørt påstand fra noen her inne at den klausulen er fjernet, men har ikke sjekket om dette stemmer.

Tesla repen som jeg forholder meg til sier at jeg ikke har angrerett. Hvorvidt dette holder vann juridisk vet jeg ikke.

Det er 14 dagers angrerett, det står i kontrakten du mottar når du bestiller. Gjelder ikke hvis du har bestilt bilen i butikken.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

thebadger

Sitat fra: Bmwi3 på tirsdag 15. desember 2020, klokken 20:55
Sitat fra: oysteine på tirsdag 15. desember 2020, klokken 19:56
Sitat fra: RJK på tirsdag 15. desember 2020, klokken 19:43
Dog, har hørt påstand fra noen her inne at den klausulen er fjernet, men har ikke sjekket om dette stemmer.

Tesla repen som jeg forholder meg til sier at jeg ikke har angrerett. Hvorvidt dette holder vann juridisk vet jeg ikke.

Det er vel 7 dager eller 1600km, som gjelder uansett.
Nei, de har fjernet den. Nå er det norske kjøpslover som gjelder.

Bmwi3

Sitat fra: thebadger på tirsdag 15. desember 2020, klokken 21:02
Sitat fra: Bmwi3 på tirsdag 15. desember 2020, klokken 20:55
Sitat fra: oysteine på tirsdag 15. desember 2020, klokken 19:56
Sitat fra: RJK på tirsdag 15. desember 2020, klokken 19:43
Dog, har hørt påstand fra noen her inne at den klausulen er fjernet, men har ikke sjekket om dette stemmer.

Tesla repen som jeg forholder meg til sier at jeg ikke har angrerett. Hvorvidt dette holder vann juridisk vet jeg ikke.

Det er vel 7 dager eller 1600km, som gjelder uansett.
Nei, de har fjernet den. Nå er det norske kjøpslover som gjelder.

Rettet:) Måtte dobbeltsjekke kontrakten min.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

RJK

Jeg mener bestemt at du har kjøpt på postordre, og har krav på 14 dager angrerett. At du har testet ut en tilsvarende bil i butikk, eller på annen måte, er jo likegyldig. Du får jo ikke sett "din" bil før den faktisk ankommer. Forskjellen fra annen postordre, er atleverandør leverer bilen selv, enten på hentested de har balgt, eller i forretningen.


Uansett, hvor lang tid siden man testet mener de at den prøvekjøringen er gyldig? Jeg mener som sagt at det er likegyldig om det har gått 5 minutter eller 5 år, da de insisterer på at de ikke selger i butikk. Dq har de egentlig sagt med handling hvilke regler som skal gjelde.


Men klart, dette er en juridisk hengemyr der du fort blir hengende fast om du trår feil. Ser jo bare hvordan VW/Skoda prøver å sno seg unna ved at du må til butikk og signere kontrakt. Dette er selvsagt kun for å komme seg unna at det er salg utenfor selgers lokaler. Juridisk tror jeg faktisk det holder dårlig, men av flere grunner orker ikke jeg personlig å teste hvor grensen faktisk går.


Inntil videre er det ikke sikkert du taper (så mye) om du kjøper bilen og selger den videre, sammenlignet med å betale VW-gebyret for å gå ut av kontrakt. Men det kan selvsagt variere med konfigurasjon.


Med TM3 er det tross alt ikke så mange valg å ta.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Bmwi3

Sitat fra: oysteine på tirsdag 15. desember 2020, klokken 21:32
Sitat fra: Bmwi3 på tirsdag 15. desember 2020, klokken 21:04
Sitat fra: thebadger på tirsdag 15. desember 2020, klokken 21:02
Sitat fra: Bmwi3 på tirsdag 15. desember 2020, klokken 20:55
Sitat fra: oysteine på tirsdag 15. desember 2020, klokken 19:56
Sitat fra: RJK på tirsdag 15. desember 2020, klokken 19:43
Dog, har hørt påstand fra noen her inne at den klausulen er fjernet, men har ikke sjekket om dette stemmer.

Tesla repen som jeg forholder meg til sier at jeg ikke har angrerett. Hvorvidt dette holder vann juridisk vet jeg ikke.

Det er vel 7 dager eller 1600km, som gjelder uansett.
Nei, de har fjernet den. Nå er det norske kjøpslover som gjelder.

Rettet:) Måtte dobbeltsjekke kontrakten min.

Jeg har vært hos Tesla og prøvd bil. For å være pirkete bestilte jeg bilen selv etterpå på hjemmesida. Hva mener dere at er min situasjon da? Har jeg angrerett fordi jeg teknisk sett har bestilt bilen på "postordre", eller har jeg bestilt bilen "i butikken" siden jeg har vært der og prøvd bilen?

Da er det ikke noe problem, du har bestilt over nettet og dermed så har du 14 dager angrerett:)
Jeg har forøvrig også prøvekjørt før jeg la inn bestilling.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Vegard_br

Funker mobilt bankid ved overtagelse?

Haggish

Jeg måtte ha bank ID passord i tillegg. Og det er ikke noe jeg har brukt på lenge, så det husket jeg jo ikke😉
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Vegard_br

Sitat fra: Haggish på onsdag 16. desember 2020, klokken 06:22
Jeg måtte ha bank ID passord i tillegg. Og det er ikke noe jeg har brukt på lenge, så det husket jeg jo ikke😉

Det skal jeg klare å rote fram, hadde vært verre med brikka :)

TeslaSY

Sitat fra: oysteine på onsdag 16. desember 2020, klokken 07:00
Apropos levering. Er det noen som vet hva første gangs registreringsdatoen blir? Blir den leveringsdatoen? Eller blir det når bilen dukker opp på vegvesen.no? Eller noe annet tidspunkt?
Det er når bilen er registrert hos SVV, noen dager før levering.
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

thebadger

Sitat fra: oysteine på onsdag 16. desember 2020, klokken 07:55
Sitat fra: Bmwi3 på tirsdag 15. desember 2020, klokken 21:04
Rettet:) Måtte dobbeltsjekke kontrakten min.

Sitat fra: Bmwi3 på tirsdag 15. desember 2020, klokken 22:26

Da er det ikke noe problem, du har bestilt over nettet og dermed så har du 14 dager angrerett:)
Jeg har forøvrig også prøvekjørt før jeg la inn bestilling.

Siden du har kontrakt, har du da fått bilen, eller er det en kontrakt man finner på teslasidene før levering?
Finner det under dokumenter på tesla-kontoen din. Lurer på om du må vente til du får betalingsbekreftelse/VIN tildelt

Speeder

I oversikten over premium interiør står dette:
"Interiørgulvmatter"
Jeg klarer ikke finne hvilke variant dette er.
Er det stoffmatter? Er det "all wather floor mats? Er det Allværs interiørsett?
Er det med matter til bagasjerom forran og bak?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

jorgenask

#56
Sitat fra: Speeder på onsdag 16. desember 2020, klokken 10:49
I oversikten over premium interiør står dette:
"Interiørgulvmatter"
Jeg klarer ikke finne hvilke variant dette er.
Er det stoffmatter? Er det "all wather floor mats? Er det Allværs interiørsett?
Er det med matter til bagasjerom forran og bak?

Er vel disse som følger med: https://shop.tesla.com/no_no/product/model-3-gulvmatter , stoffmatter altså

Når det gjelder trunk vet jeg at det ikke følger med, frunk ble jeg ltt usikker på men tror ikke det følger med her heller . leverte bilen fra meg til foliering etter levering så kan ikke sjekke på noen dager.

mr_frodo

Sitat fra: Speeder på onsdag 16. desember 2020, klokken 10:49
I oversikten over premium interiør står dette:
"Interiørgulvmatter"
Jeg klarer ikke finne hvilke variant dette er.
Er det stoffmatter? Er det "all wather floor mats? Er det Allværs interiørsett?
Er det med matter til bagasjerom forran og bak?

Leveres med stoffmatter. Ikke matter i frunk og trunk

eirisae

Hei! Jeg har levering ettermiddag 23. og har innbytte av Model 3. Avtalte med selger på Skøyen at jeg skal beholde vinterdekkene fra den gamle bilen, og at de på utleveringen bytter over dekkene til den nye...kjenner jeg ikke stoler helt på at de snakker sammen om dette, så lurte på om noen andre også har tatt denne løsningen og om alt gikk som avtalt?

Kjettern

Sitat fra: eirisae på mandag 21. desember 2020, klokken 16:48
Hei! Jeg har levering ettermiddag 23. og har innbytte av Model 3. Avtalte med selger på Skøyen at jeg skal beholde vinterdekkene fra den gamle bilen, og at de på utleveringen bytter over dekkene til den nye...kjenner jeg ikke stoler helt på at de snakker sammen om dette, så lurte på om noen andre også har tatt denne løsningen og om alt gikk som avtalt?

Men vil de gamle dekkene fungere på ny bil da? Er ikke TPMS i 2021 blitt bluetooth?
Model 3 LR 2019 Sort
Model 3 P 2021 Blå

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA