Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering fra Lillestrøm

Startet av TeslaSY, mandag 07. desember 2020, klokken 10:37

« forrige - neste »

trykkertor

Sitat fra: jasken på onsdag 23. desember 2020, klokken 02:48
Da fikk jeg også endelig min. Hadde ordnet alt før jeg kom frem mtp signering og forsikring, så fra jeg ble ropt opp til jeg kunne kjøre ut tok 5 min.

MEN, det var en bulk i bilen min :\ https://ibb.co/8snqZgt, jeg merket også dugg i baklyktene så tenker holde øye med dette de neste dagene.

Tesla folket hadde ikke sett bulken og prøvde si at jeg egentlig skulle ha fått et service ark med vognkortet, dette må bare ha "falt av"

Bra den ble oppdaget der. Tenk å kjøre derfra med bilen, ikke oppdage den, kjøre på butikken/kjøpesenter i disse bulkedager, komme hjem og tro det er en parkeringsskade......

Eller omvendt. Henter ut bil fra Tesla i kaos og kort tid. Kjører innom butikk/kjøpesenter på vei hjem. Får en reell parkeringsbulk fra annen bildør. Kommer hjem, ser det neste dag i dagslys, klager til Tesla på at bil er levert med bulk. Tror ikke de hadde gått med på at bilen kan reklameres med bulk på senere samme dag, eller dagen etter bilen er tatt ut. Har jo hørt noen historier opp igjennom årene med folk som har fått bulket nybilen sin før de har kommet hjem.

thebadger

Sitat fra: jasken på onsdag 23. desember 2020, klokken 02:48
Da fikk jeg også endelig min. Møtte opp 2 timer senere enn det tidspunktet som var avtalt, var typ 150 mennesker i kø når jeg kom mange som ikke hadde signert dokumenter eller hadde innbytte som måtte sjekkes så ting tok tid.

Man må gjennom registrering så blir man ropt opp når bilen er klar utifra hva jeg skjønte. Jeg hadde ikke registrert meg engang men ble ropt opp mens jeg var i kø så for min del gikk det kjempe smud selv om alt var flere timer forsinket. Hadde ordnet alt før jeg kom frem mtp signering og forsikring, så fra jeg ble ropt opp til jeg kunne kjøre ut tok 5 min.

MEN, det var en bulk i bilen min :\ https://ibb.co/8snqZgt, jeg merket også dugg i baklyktene så tenker holde øye med dette de neste dagene.

Tesla folket hadde ikke sett bulken og prøvde si at jeg egentlig skulle ha fått et service ark med vognkortet, dette må bare ha "falt av" Så jeg ba de ta bilde og legge det inn i systemet så jeg kunne ta bilde av at de gjorde det så jeg får dette rettet.

Jeg håper bare at de ikke må lakke delen på nytt så jeg får forskjellig farger på bilen :\
Jeg fikk lakkert fanger på MPS Micropaint, de sa at hvitfargen på TM3 er veldig grei å ha med å gjøre, hadde til og med fastpris på lakkering av frontfanger på 6k ink moms. Krysser fingrene for at det går bra med din bil!

dejavu

Sitat fra: Shalashaska på onsdag 23. desember 2020, klokken 12:06

Yes, en her på forumet med vin 840xxx som fått nye lys på sin LR. Jeg har også 840xxx så jeg håper at det betyr at jeg får de nye lysene...

Når bestilte du da Shalashaska? Lenge siden du fikk VIN? Jeg bestilte 30 november,har ikke hørt noe ennå. Men har byttet config en gang. Kanskje det straffer seg..?
Mod.3,2021,AWD,HF

thebadger

Sitat fra: dejavu på onsdag 23. desember 2020, klokken 12:14
Sitat fra: Shalashaska på onsdag 23. desember 2020, klokken 12:06

Yes, en her på forumet med vin 840xxx som fått nye lys på sin LR. Jeg har også 840xxx så jeg håper at det betyr at jeg får de nye lysene...

Når bestilte du da Shalashaska? Lenge siden du fikk VIN? Jeg bestilte 30 november,har ikke hørt noe ennå. Men har byttet config en gang. Kanskje det straffer seg..?
Bytte konfig straffer seg, dessverre.
Bestilte 2. november, byttet konfig 4 ganger  :-[
Fikk bil i går.

Shalashaska

Sitat fra: dejavu på onsdag 23. desember 2020, klokken 12:14
Sitat fra: Shalashaska på onsdag 23. desember 2020, klokken 12:06

Yes, en her på forumet med vin 840xxx som fått nye lys på sin LR. Jeg har også 840xxx så jeg håper at det betyr at jeg får de nye lysene...

Når bestilte du da Shalashaska? Lenge siden du fikk VIN? Jeg bestilte 30 november,har ikke hørt noe ennå. Men har byttet config en gang. Kanskje det straffer seg..?

Bestillte 30/11 også, men fant en inventorybil med de specs jeg hadde tenkt å bestille. Er ikke helt sikker, men VIN tror jeg sto på bekreftelsen.

dejavu

Sitat fra: Shalashaska på onsdag 23. desember 2020, klokken 12:44
Sitat fra: dejavu på onsdag 23. desember 2020, klokken 12:14
Sitat fra: Shalashaska på onsdag 23. desember 2020, klokken 12:06

Yes, en her på forumet med vin 840xxx som fått nye lys på sin LR. Jeg har også 840xxx så jeg håper at det betyr at jeg får de nye lysene...

Når bestilte du da Shalashaska? Lenge siden du fikk VIN? Jeg bestilte 30 november,har ikke hørt noe ennå. Men har byttet config en gang. Kanskje det straffer seg..?

Bestillte 30/11 også, men fant en inventorybil med de specs jeg hadde tenkt å bestille. Er ikke helt sikker, men VIN tror jeg sto på bekreftelsen.

Hos meg sto det bare bestillingsnummer. Men det var ikke inventorybil. Så byttet jeg farge. Ombestemt meg etter noen dager,og byttet tilbake igjen.  Deretter har bestilling vært uendret siden 8 desember.

Og leser Glovis Sun laster biler i Oslo nå. Og jeg har ennå gamlebilen,slik kommer meg rundt med den. Og ennå 4,5 virkedager igjen for Tesla å utlevere før nyttår. Men spørs om de klarer frakte den til Stavanger der jeg er, på de dagene. Har ikke noe i mot en kjøretur fra Lillestrøm, men frister ikke så mye å bli del av utleveringsrutinene der.
Mod.3,2021,AWD,HF

Shalashaska

Sitat fra: dejavu på onsdag 23. desember 2020, klokken 13:09
Sitat fra: Shalashaska på onsdag 23. desember 2020, klokken 12:44
Sitat fra: dejavu på onsdag 23. desember 2020, klokken 12:14
Sitat fra: Shalashaska på onsdag 23. desember 2020, klokken 12:06

Yes, en her på forumet med vin 840xxx som fått nye lys på sin LR. Jeg har også 840xxx så jeg håper at det betyr at jeg får de nye lysene...

Når bestilte du da Shalashaska? Lenge siden du fikk VIN? Jeg bestilte 30 november,har ikke hørt noe ennå. Men har byttet config en gang. Kanskje det straffer seg..?

Bestillte 30/11 også, men fant en inventorybil med de specs jeg hadde tenkt å bestille. Er ikke helt sikker, men VIN tror jeg sto på bekreftelsen.

Hos meg sto det bare bestillingsnummer. Men det var ikke inventorybil. Så byttet jeg farge. Ombestemt meg etter noen dager,og byttet tilbake igjen.  Deretter har bestilling vært uendret siden 8 desember.

Og leser Glovis Sun laster biler i Oslo nå. Og jeg har ennå gamlebilen,slik kommer meg rundt med den. Og ennå 4,5 virkedager igjen for Tesla å utlevere før nyttår. Men spørs om de klarer frakte den til Stavanger der jeg er, på de dagene. Har ikke noe i mot en kjøretur fra Lillestrøm, men frister ikke så mye å bli del av utleveringsrutinene der.
Er ikke helt sikker på om det sto direkte, men nør jeg gikk inn og sjekket et par uler etter så jeg VIN på depositumfakturaen.

krister461

Hentet bil i kaoset i går. Bil har enda ikke dukket opp i appen. Gjelder det andre også?

nittisyver

Har du huket av for mobiltilgang på skjermen i bilen? Under sikkerhet
Tesla M3 LR 2021. 21.12.20

krister461

Jupp. Gjorde det i går.

Har en annen bil i appen og begge bilene dukker opp som normalt på tesla.com.

thebadger

Sitat fra: Shalashaska på onsdag 23. desember 2020, klokken 13:12
Er ikke helt sikker på om det sto direkte, men nør jeg gikk inn og sjekket et par uler etter så jeg VIN på depositumfakturaen.
VIN på depositum er ikke nødvendigvis bilen du får, det er bilen du la inn depositum på.
Hvis du blir matchet mot ny bil (uavhengig av årsak) så er det ikke lenger riktig på depositumsfakturaen.
Sluttfaktura skal være riktig, og dersom du endrer konfig får du en kredittnota og ny sluttfaktura.

Sitat fra: dejavu på onsdag 23. desember 2020, klokken 13:09
Hos meg sto det bare bestillingsnummer. Men det var ikke inventorybil. Så byttet jeg farge. Ombestemt meg etter noen dager,og byttet tilbake igjen.  Deretter har bestilling vært uendret siden 8 desember.

Og leser Glovis Sun laster biler i Oslo nå. Og jeg har ennå gamlebilen,slik kommer meg rundt med den. Og ennå 4,5 virkedager igjen for Tesla å utlevere før nyttår. Men spørs om de klarer frakte den til Stavanger der jeg er, på de dagene. Har ikke noe i mot en kjøretur fra Lillestrøm, men frister ikke så mye å bli del av utleveringsrutinene der.
Jeg ville nok våget meg ut på en telefon. Det er 2-3 stykker her på forumet som visstnok har blir unmatchet etter at de sa nei takk til levering i Lillestrøm, så hvis det er aktuelt for deg å kjøre innover er det kanskje en fordel å være proaktiv?
Spør om du kan få gratis supercharging 1 år hvis du kommer og henter den, det er det visst flere som har fått.

thebadger

Sitat fra: krister461 på onsdag 23. desember 2020, klokken 13:17
Jupp. Gjorde det i går.

Har en annen bil i appen og begge bilene dukker opp som normalt på tesla.com.
Hvis bilen ikke dukker opp i appen så ville jeg reinstallert appen.
Vet du hvordan du bytter mellom biler i appen? Jeg noobet litt på det første gang  :-[

krister461

Har hatt to biler lenge, så ja, vet hvordan man bytter. Nye bilen dukker heller ikke opp i Dashbord for Tesla.

thebadger

Sitat fra: krister461 på onsdag 23. desember 2020, klokken 13:22
Har hatt to biler lenge, så ja, vet hvordan man bytter. Nye bilen dukker heller ikke opp i Dashbord for Tesla.
Du kan jo prøve å "gi tilgang til andre sjåfører" på teslakontoen din på nett. Kanskje den dukker opp da?

Bmwi3

Sitat fra: thebadger på onsdag 23. desember 2020, klokken 13:17
Sitat fra: Shalashaska på onsdag 23. desember 2020, klokken 13:12
Er ikke helt sikker på om det sto direkte, men nør jeg gikk inn og sjekket et par uler etter så jeg VIN på depositumfakturaen.
VIN på depositum er ikke nødvendigvis bilen du får, det er bilen du la inn depositum på.
Hvis du blir matchet mot ny bil (uavhengig av årsak) så er det ikke lenger riktig på depositumsfakturaen.
Sluttfaktura skal være riktig, og dersom du endrer konfig får du en kredittnota og ny sluttfaktura.

Sitat fra: dejavu på onsdag 23. desember 2020, klokken 13:09
Hos meg sto det bare bestillingsnummer. Men det var ikke inventorybil. Så byttet jeg farge. Ombestemt meg etter noen dager,og byttet tilbake igjen.  Deretter har bestilling vært uendret siden 8 desember.

Og leser Glovis Sun laster biler i Oslo nå. Og jeg har ennå gamlebilen,slik kommer meg rundt med den. Og ennå 4,5 virkedager igjen for Tesla å utlevere før nyttår. Men spørs om de klarer frakte den til Stavanger der jeg er, på de dagene. Har ikke noe i mot en kjøretur fra Lillestrøm, men frister ikke så mye å bli del av utleveringsrutinene der.
Jeg ville nok våget meg ut på en telefon. Det er 2-3 stykker her på forumet som visstnok har blir unmatchet etter at de sa nei takk til levering i Lillestrøm, så hvis det er aktuelt for deg å kjøre innover er det kanskje en fordel å være proaktiv?
Spør om du kan få gratis supercharging 1 år hvis du kommer og henter den, det er det visst flere som har fått.

Alle som henter bilen sin mellom 21 og 31. Desember får gratis superlading i 1.år her i Norge.
Det blir aktivert i midten av Januar, og ja har fått det bekreftet skriftlig....
Henter min 3P i kveld så blir spennende om den blir med hjem fra Lillestrøm :laugh:
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA