Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fantasipriser på Finn nå?

Startet av oyne, søndag 06. desember 2020, klokken 22:44

« forrige - neste »

oyne

Er det bare meg, eller er det fantasipriser på Nissan Leaf nå på Finn?

Nissan har jo hatt kampanje en god stund, og man får Acenta for 244900, Tekna for rundt 280000, og 62kWh fra under 300000. Vil tro det er en god grunn til at de har dumpet prisene så mye - det har jo kommet flere sterke konkurrenter siste året.

Biler som er ca. 1-1,5 år gamle ligger på samme som nypris (og noen ganger mer), og biler som er 2,5+ som ligger ute for det man forventer av en bil som er 1 år gammel.

Marius Kotsbak

Har sett det lenge jeg også. Må vel være fordi elbiler historisk (da tilgangen var veldig begrenset) har holdt seg veldig godt i pris, nesten uten prisfall første 1-2 årene. Det er det slutt på nå, og følger mer lik utvikling som for fossilbiler (verditap de første årene på 20%, 15%, 14, 13, 12, 11, 10, 10, 10%...). Mange vil vel ikke innse det, eller kjøpte Leaf som ventebil for noe annet (jeg hadde også en liten plan om å bytte ut til eNiro når den ble tilgjengelig i 2020-utgave fra venteliste, men i mellomtiden raste prisene, så da beholder jeg heller Leafen). Så da lar de den ligge i månedsvis til urealistisk pris før de kanskje til slutt kapitulerer og går med på et "skambud" i deres øyne.

Hvem vil kjøpe en 1-2 års brukt elbil som har gått kanskje 10-20 000 km. til nesten nypris med ok leveringstid når garantien er begrenset til 5 år/100 000 kr. på hele bilen (mer på batteriet).
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

oyne

Ser man faktisk får Acenta for 239900 på Birger N Haug (med 10k ekstraavslag). Fikk også tilbud på Tekna for 286k inkl vinterhjul, metallic og matter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA