Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil på servostyring?

Startet av litium, søndag 06. desember 2020, klokken 22:01

« forrige - neste »

litium

Siste par uker har jeg merket at styringen virker litt annerledes, det føles som om den er tregere på noen rattutslag og yter ekstra motstand på noen steder. Det dukket opp ganske pluteselig en gang etter jeg byttet til vinterhjul tror jeg. Jeg har riktig trykk på alle hjul, ingen synlig skeivslitasje på dekkene eller vibrasjon eller andre problemer under kjøring. 2020.44.10.1. Noen som har erfart noe lignende?

TøddiVedder

Endret fra komfort til sport i innstillingene?

litium

#2
Hehe, nope. Men det det er omtrent slik det kjennes ut - som om den er på sport noen steder.

knegg

Sitat fra: litium på søndag 06. desember 2020, klokken 22:01
Siste par uker har jeg merket at styringen virker litt annerledes, det føles som om den er tregere på noen rattutslag og yter ekstra motstand på noen steder. Det dukket opp ganske pluteselig en gang etter jeg byttet til vinterhjul tror jeg. Jeg har riktig trykk på alle hjul, ingen synlig skeivslitasje på dekkene eller vibrasjon eller andre problemer under kjøring. 2020.44.10.1. Noen som har erfart noe lignende?

Har erfaring noe lignende, av og til virker det som det pulserer. For det meste i lav hastighet og spesielt ved knotete parkering. Dette var også før vinterdekk. Vet ikke om det er det samme du opplever?
2020 Model 3

litium

Ja det høres ganske likt ut. Merker det spesielt ved litt større ratttuslag ja. Får nevne det ved neste servicebesøk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA