Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stolpe til Easee

Startet av Godot, tirsdag 17. august 2021, klokken 09:21

« forrige - neste »

Godot

Takk for alle tips, den løsningen med aluminumsfirkantrør kunne jo gått an, men utfordringen min ligger i å finne den rette blikkenslageren til å lage toppstykket. Har nå kjøpt meg en 48x194 impregnert planke, og satser på den løsningen.

Den må vel stå og tørke ett år før jeg kan male den, men så kan jeg jo få den i samme farge som laderen, huset eller bilen, etter som hva som funker best estetisk.

Har vurdert Tesla Wall Charger (som jeg akkurat nå skjønte hvorfor de ikke kalte Tesla Home Charger, THC) men vurderer det slik at det er nyttig med muligheten av å integrere Easee mot huset med Tibber Pulse. Det er bare 40 Amp IT nett i huset, så greit å kunne lastbalansere.

pberg

Den plata som laderen min henger i er egentlig rektangulær, så kappet jeg den bare til med en vinkelsliper for å passe med lader og stolpe.

Stolpehatten er en slik fra Biltema som jeg har kappet til for å passe på mitt rør som var 75x100:

https://www.biltema.no/bygg/byggbeslag/stolpehatter/stolpehatt-2000032282
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Counterpointer

Sitat fra: pberg på onsdag 18. august 2021, klokken 10:29
Nope, den er på en annen kurs (som jeg ladet på før), jeg dro ny 5G6mm2 til Easee-boksen.

https://imgbox.com/ocQlEauN

Og så er det en cat5-kabel der til et potensielt overvåkningskamera.
Proft opplegg

ProsjektX

Sitat fra: Wisd0m på tirsdag 17. august 2021, klokken 14:22
Siden du er ute etter å spare penger så kan jeg nevne at TWC gen 3 koster 5000 kroner. Easee med 32 A ladekabel kommer på 9500 kroner, så TWC gen 3 er egentlig halvparten av prisen av Easee Home.

https://shop.tesla.com/no_no/product/vegglader

Fordelen med Easee er at du kan handle den på Power, med 20% rabatt på DNB sine kredittkort.. når DNB har disse supertilbudene, omtrent hver måned.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Wisd0m

Sitat fra: ProsjektX på fredag 20. august 2021, klokken 08:20
Sitat fra: Wisd0m på tirsdag 17. august 2021, klokken 14:22
Siden du er ute etter å spare penger så kan jeg nevne at TWC gen 3 koster 5000 kroner. Easee med 32 A ladekabel kommer på 9500 kroner, så TWC gen 3 er egentlig halvparten av prisen av Easee Home.

https://shop.tesla.com/no_no/product/vegglader

Fordelen med Easee er at du kan handle den på Power, med 20% rabatt på DNB sine kredittkort.. når DNB har disse supertilbudene, omtrent hver måned.
Enda et meget god tips! Rabattert hos Power + Finn.no kabel blir også Easee meget billig.

turfsurf

Ja, og er man Tibber kunde og medlem i elbilforeningen koster vel Easee 6500 ink kabelholder.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på fredag 20. august 2021, klokken 14:48
Ja, og er man Tibber kunde og medlem i elbilforeningen koster vel Easee 6500 ink kabelholder.
He he, den kabelholderen er svindyr å kjøpe og desverre fungerer den ikke så veldig bra. Men den ser pen ut.
(Jeg har to stykker og har bare skrudd opp den ene, men den blir ikke brukt!)

Orbit

Sitat fra: TB på tirsdag 17. august 2021, klokken 18:28
Trådstarter skriver ikke hvilken bil som skal lades?

Har lest enkelte biler ikke "liker" TWC ladere?
Mulig det bare gjelder de eldre, TWC Gen 3 er mer kompatibel?
NextMove melder om problemer med TWC v2 og nye biler, selv etter oppdatering av TWC til siste firmware. På i-Pace fungerer ennå ikke handshake for dem, mens Ioniq 5 og Polestar 2/XC40 og må slå på tenningen for at lading skal starte.
https://www.youtube.com/watch?v=LUGJdJOoSgA&t=1080s

Og så må en ha en Tesla-bil med siste oppdatering som proxy for å oppdatere TWC..!! Så spørs det om kanskje dette fungerer bedre med TWC v3.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA