Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Melder om svært lav Model 3-rekkevidde i kulda.

Startet av Bmw_Tryne, fredag 04. desember 2020, klokken 15:15

« forrige - neste »

JorgenM

Feil forum :)

Enkleste er å slette tråden og starte ny tråd i TM3-forumet.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Bmw_Tryne

Feil nei.  Er ikke dette tråden for " Elbiler i media?" kanskje??
Bmw 530i G30

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

bmw2002

Har jo vært kjent en stund at Tesla har brukt billigere batterier på Model 3 SR, derfor har jeg også advart folk jeg kjenner mot å kjøpe denne. Synd for de som har kjøpt disse at de får en bil med litt over 20 mill rekkevidde

kodax

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 05. desember 2020, klokken 10:46
Har jo vært kjent en stund at Tesla har brukt billigere batterier på Model 3 SR, derfor har jeg også advart folk jeg kjenner mot å kjøpe denne. Synd for de som har kjøpt disse at de får en bil med litt over 20 mill rekkevidde
Å konkludere med at de som kjøper Tesla Model 3 SR "får en bil med litt over 20 mill rekkevidde" på bakgrunn en artikkel i en kinesisk avis vil jeg mene er en smule forhastet. Stemmer dette, så vil vi snart se flere troverdige kilder som bekrefter det og sannsynligvis mange søksmål. Hvis ikke, så var dette nok en drittpakke som stadig vekk slenges fra fossil-industrien eller andre konkurrenter.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

eivhelle

Lithium jern fosfat batterier har noe større kapasitetstap i kulda enn vanlig lithium ion batterier. Men dette burde ikke være noe stort problem om man sørger for å holde temperaturen i batteriet rundt 20 grader.

2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Tellus

#7
Og hvordan i alle dager holder man temperaturen i batteriet på 20 grader ?

geear

Sitat fra: Tellus på søndag 06. desember 2020, klokken 20:05
Og hvordan knalle dager holder man temperaturen i batteriet på 20 grader ?
Er det noe problem, da? Tesla har fikset det fint i mange år allerede?

Tror dette er storm i vannglass. Grunnlaget for "nyheten" virker syltynn, og svært overraskende om Tesla skulle gå på en slik smell.

Magnus Hansen

For å være litt meta: hele dette «elbiler i media» delforumet burde vært slettet. Samtidlige temaer her vil også passe inn andre steder (ofte «elbiler i samfunnet»). Resultatet er veldig ofte dobbelt opp med diskusjoner.

vinterdekk

På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

vartli

Sitat fra: geear på søndag 06. desember 2020, klokken 22:18
Er det noe problem, da? Tesla har fikset det fint i mange år allerede?
Hvis de har fikset det i mange år, bør de jo også klare det greit på denne. Virker litt rart at de velger en annen strategi her.
E-tron 55 2021
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

Bmw_Tryne

Det viktigste er at de som kjøper er fornøyde. Er folk fornøyde med rekkevidden, så er alt bare gulle godt.
Bmw 530i G30

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Nei til klimasvindel

#14
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 09. desember 2020, klokken 20:09
Å holde batteriet varmt koster og rekkevidde...

Og tar dessuten en del tid når det er blitt avkjølt.
Oppvarming av 300 kg batteri er ikke ubetydelig bruk av energi.  :)

(ser nå at TM3 har batteri på drøyt 470 kg...)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA