Jeg sa jeg har ikke sett dokumentasjon, jeg har ikke bedt andre finne noe som helst. Men det vanlige er i alle fall at når man kommer med en påstand, så kan man også dokumentere den. Jeg har virkelig prøvd å finne ut hvorfor det er så mye dyrere med elektrisitet enn fossilt drivstoff. Og det er mange som synser mye om hva en hurtiglader koster, for eksempel. Men det er kul umulig å finne en pris som faktisk kan spores tilbake til en produsent, jeg har i alle fall ikke funnet det. Det er nok av "eksperter" som mener de koster alt fra 250k til 750k pr stykk. Det samme med en drivstoffpumpe, er den dyrere eller billigere enn en lader? Og det påstås at Tesla sponser meg, og da implisitt, at hver eneste ladesesjon er et tapsprosjekt for dem. Det har jeg heller ikke funnet noen dokumentasjon på, men det brukes som forklaring på hvorfor de andres ladepris er "riktig". Og hvis det er fornuftig at elektrisitet koster det det gjør, så begriper jeg ikke at fossilt drivstoff kan selges så billig som det da gjør, når man tar høyde for alt som skal skje før den dieselen havner på tanken opp mot det som skjer fram til elektrisiteten havner på batteriet.
Og det er ikke det at jeg er så jævlig gnien og ikke vil betale for å bruke bilen, men i mitt hode vil lavere priser føre til økt bruk, som gir økt utbygging, økt konkurranse på brukervennlighet, noe som gir økt stabilitet, som forhåpentligvis akselererer overgangen fra fossilt til elektrisk.
Men det er tydeligvis helt feil tankegang.