Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?

Startet av Havvo, torsdag 03. desember 2020, klokken 11:34

« forrige - neste »

hemi


Contango

Hva mener du med «gamle batterier»? LG batteriet er vel helt nytt? Tenker du at alle skal få LG etterhvert?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

sigurdi

Sitat fra: Contango på onsdag 30. desember 2020, klokken 13:15
Hva mener du med «gamle batterier»? LG batteriet er vel helt nytt? Tenker du at alle skal få LG etterhvert?
LG batterier er egentlig forbeholt Long Range produsert i Kina (kortere reisevei) siden de er produsert i Korea.

Tesla har ingått flere avtaler med batteri leverandører for å få opp volume høyt nok til produksjons volumet de ønsker.

Blir spennende å se på levetiden på LG og hvordan degenerering er på dem sammenlignet med Panasonic.
VW konsernet har benyttet seg av LG batterier og holder ivertfall høy ladefart opp til høy SOC, men for hvor lenge vil jo tiden vise.

Ellers er det ganske spesiellt at Model 3 Long Range blir levert med 3 ulike pakker som har 7.5kWh forskjell mellom energi. 82 vs 74.5kWh Nominell As New. Eller ca 9% differeanse i kapasitet.
Horten
Model X90D (18.03.17)

marcus_hsc

Jeg har hørt at det kun er Performance som får 82 kWh batteri. Om det er sant vet jeg ikke. En på Teslanytt sin FB-side som lest av 82,10 KWh på Performance med SMT. Jeg har ikke sjekket min regner med det samme.
Model 3 Performance 2021

Model 3 2019 LR

Kim-

Sitat fra: marcus_hsc på onsdag 30. desember 2020, klokken 18:45
Jeg har hørt at det kun er Performance som får 82 kWh batteri. Om det er sant vet jeg ikke. En på Teslanytt sin FB-side som lest av 82,10 KWh på Performance med SMT. Jeg har ikke sjekket min regner med det samme.
Ja, det er «bekreftet» foreløpig, men man vet ikke Hvortid de begynner å putte inn 82kwh i Long range
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

thebadger

Sitat fra: Kim- på onsdag 30. desember 2020, klokken 18:52
Sitat fra: marcus_hsc på onsdag 30. desember 2020, klokken 18:45
Jeg har hørt at det kun er Performance som får 82 kWh batteri. Om det er sant vet jeg ikke. En på Teslanytt sin FB-side som lest av 82,10 KWh på Performance med SMT. Jeg har ikke sjekket min regner med det samme.
Ja, det er «bekreftet» foreløpig, men man vet ikke Hvortid de begynner å putte inn 82kwh i Long range
Om de i det hele tatt kommer til å gjøre det.
De har nå avtale med 3 Li-Ion produsenter så kan godt hende de fokuserer egen produksjon på batterier til X, S, Plaid, Roadster og CyberTruck

Er det noe offisiell info at LG E5D batterier kommer fra Kina? I høst ble det skrevet at LG skulle begynne å produsere batterier "domestic" innen utgangen av året, og de har jo to store batteri-fabrikker i USA fra før

TeslaJohan

Hentet ut en tm3p idag og får ca 500km i rekkevidde ved 100%. Noen annen som testet 100% lading som har tall på km?

thebadger

Sitat fra: TeslaJohan på onsdag 30. desember 2020, klokken 21:53
Hentet ut en tm3p idag og får ca 500km i rekkevidde ved 100%. Noen annen som testet 100% lading som har tall på km?
Det er det beste tallet jeg har sett så langt.
Jeg har 492 på 100%
Husk at visningstallet er basert på EPA, mens det som står på nettsiden er WLTP

emmern

Har lett litt rundt i tråden, men er det seriøst ingen måte å se fysisk om man har 82 kWh? På min forrige S stod det 75 kWh på den hvite lappen.

Men nå har jeg P så jeg burde kanskje ikke ta bryet. men likevel, tenk hvis jeg har fått en Å med 75 kWh liksom
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

thebadger

Sitat fra: emmern på onsdag 30. desember 2020, klokken 23:37
Har lett litt rundt i tråden, men er det seriøst ingen måte å se fysisk om man har 82 kWh? På min forrige S stod det 75 kWh på den hvite lappen.

Men nå har jeg P så jeg burde kanskje ikke ta bryet. men likevel, tenk hvis jeg har fått en Å med 75 kWh liksom
Viser den over 480km på 100% da har du det samme batteriet som alle andre P eiere har rapportert så langt.
De har fjernet kW markering, på 3 og Y.
Tesla selger deg på en måte "resultater" istedenfor specs.
Tanken er at du ikke skal tenke på hva produktnummeret er på forskjellige ting

emmern

Sitat fra: thebadger på torsdag 31. desember 2020, klokken 16:33

Viser den over 480km på 100% da har du det samme batteriet som alle andre P eiere har rapportert så langt.
De har fjernet kW markering, på 3 og Y.
Tesla selger deg på en måte "resultater" istedenfor specs.
Tanken er at du ikke skal tenke på hva produktnummeret er på forskjellige ting

Takk! Må jeg lade til 100% for det? Jeg vil ikke lade til 100% unødig :)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Contango

Lad til 90 og kalkuler hva 100 blir. Burde være godt nok. Eller abonner på Teslafi.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

emmern

Sitat fra: Contango på torsdag 31. desember 2020, klokken 17:43
Lad til 90 og kalkuler hva 100 blir. Burde være godt nok. Eller abonner på Teslafi.

Takk! Får håpe det blir close enough
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Kim-

Lad til 80/90 så drar du slideren under lading i appen helt bort og ser hva den viser
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Toonster

2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA