Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?

Startet av Havvo, torsdag 03. desember 2020, klokken 11:34

« forrige - neste »

Vegard_br

Hente ut bil, teste superlading noen ganger og steder, og evt bruke angrerett om det går så langt.

el-sprell

Har fått VIN 835XXX på M3P, bestilt i slutten av oktober. Ut i fra den tyske listen kan jeg like gjerne ende opp med 77kWh som 82kWh batteri. Men hvordan kan Tesla selge begge bilene med lik oppgitt rekkevidde? Er det ekstra stor buffer på bilene med 82kWh?
X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

Haggish

#32
82 kw batteriene er de nye Panasonic batteriene, men disse LG batteriene har en annen kjemi og er på samme ca 77kw.

det kan virke som det er tre typer batterier 77kw panasonic OK. 77 kw LG  :-1:, 82kw panasonic  :+1:

Har jeg bestilt meg en forundringspakke til 500k >:(
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Kim-

Teslabjørn skal ta ladetest i morgen, får følge med. Han har samme VIN på bilen han låner nå som jeg får 819xx
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Haggish

han lada på v2 lader i Røldal i dag og det så ikke bra ut >:(
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Havvo

Har sendt en Mail til selgeren min. Tar den ikke ut hvis det er 77 LG. Han kan enten finne ut på forhånd, eller så blir det evt angrerett etter levering og jeg får sjekket selv.

Haggish

Sitat fra: Havvo på lørdag 05. desember 2020, klokken 20:08
Har sendt en Mail til selgeren min. Tar den ikke ut hvis det er 77 LG. Han kan enten finne ut på forhånd, eller så blir det evt angrerett etter levering og jeg får sjekket selv.

Samme her, det skal ihvertfall ha gode argumenter om jeg skal godta de LG batteriene
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Vegard_br

Kan man finne en sånn e-postadresse til noen som er forholdsvis nærme bilen som skal utleveres?

Haggish

#38
Bilen skal ha en spec kode som forteller hva som er montert i den. Den skal fortelle batteritype og lyktetype osv.

https://tesla-api.timdorr.com/vehicle/optioncodes
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Stiann


jorgenask

Skal være en klistrelapp på den svarte bjelken som går på tvers tror jeg


RJK

#42
TB lader nå ved Sola den nye SuC-stasjonen på Lyngdal. Var på 6 % og fikk 140 kW. Nå ved 31 % er den nede på 117 kW effekt.


Skrøt av at den forvarmet med så av SoC, og happy med start-farta, men nå snakker han om #LG-Gate..
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA