Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Led bar

Startet av borisoslo, onsdag 02. desember 2020, klokken 21:28

« forrige - neste »

borisoslo

Hei, jeg har lest det jeg har funnet om ekstralys montering på leaf men ikke funnet det jeg lurer på. Siden det er mange som har montert ledbar så prøver jeg meg her. Jeg skal monter en Led bar fra Rigid med originalt rele. jeg lurer bare på vår man skal koble seg på styrestrømmen til fjernlyset. Inne i lykthuset eller utenfor. Jeg er litt usikker på når man sier styrestrøm, om man kobler seg på ledningen rett før pæra er vel dette strømledningen til pæren og ikke bare styrestrøm!? Må man koble seg på et hakk føre lykthuset? Og hva brukte dere for å koble på ledningen, har lest både det ene og det andre om en såkaldt strømtyv.

Hilsen leaf 14

leafnor

Montert LED bar på to leaf. Og på begge på ledningen til fjernlyse utenfor pæra. Det "styrestrømmen" som rele veksler på.
Brukte strømtyv, grenkontakt fra Biltema i begge tilfeller: https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/kabelkoblinger/grenkontakter-5-stk-2000030736
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

borisoslo

Ok, koblet du strømtyven inne i lykthuset eller på utsiden? Tenkte den ville være bedre beskyttet mot vann om jeg ikke la den fritt i motorrommet. Er du forøvrig enig i at det er den gule ledningen på denne bilen som er strøm til fjernlyset?

leafnor

Monterte utenfor lampen, og husker ikke hvilken farge det er på leder (5 år siden montering).
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Silkefot

Monterte akkurat en selv, brukte gul leder og satt strømtyv utenfor lykthuset og inn på rød ledning som går videre til bryteren og er styrestrømmen til releet. Fylte strømtyven med smeltelim for å sikre at den ikke korroderer og festet ledbar i gitteret under skiltet med godt hold på baksiden. Så langt veldig fornøyd
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA