Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bytte bil igjen - Varebil eller personbil? Forslag?

Startet av Cral, onsdag 02. desember 2020, klokken 09:20

« forrige - neste »

Cral

Ok, jeg er egentlig veldig fornøyd med eniroen. Bortsettet fra to ting
15000km service intervall
Mangel på hengerfeste

Bruker aldri baksetet og kunne kjøpt meg varebil, men det er jo svært dårlig utvalg av varebile. Har firma, så jeg regner med at jeg kan få tilbake noe penger fra enova, og varebilene fortsetter jo med gratis bompasseringer en stund til. Bare så dumt at de varebilene jeg har sett fremstår som et vesentlig dårligere utstyrt biler enn tilsvarende priset personbiler. F.eks den/de som passer meg best ser ut til å være Toyota, Citroen, Peugeot, Opel, aka quaden, men jeg vil egentlig ikke gi slipp på adaptiv cruisekontroll, og egentlig litt lang leveringstid - tidligst april?

Model 3 sjekker jo ut på de fleste av ønskene mine.  Men ....

Polestar 2 har jo noen barnesykdommer

XC 40 electric blir muligens litt dyr.

Noen biler jeg har glemt?
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Daniel_0007

#1
Euniq kan fåes som vare bil og, https://maxus.no/modeller/euniq-el-varebil/
Personbil varianten har adaptiv cruise kontroll, regner med varebil versjonen har det og da det er samme bilen uten baksetene.
Bare synd den har 400kg henger feste men spørs litt hva man skal transportere og
Model 3 2019 LR Rwd

Cral

Har sett litt på den, venter på tilbakemelding fra lokal forhandler med pris og litt mitt info.

Ulempen med den er relativt kort rekkevidde, ettersom RSA oppgir wltp for bykjøring... Med kombinert er rekkeviden oppgitt nedi 260 km. Det begynner å bli litt kort.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

RJK

Om du vurderer varebil, så regner jeg med en TMY er langt mer interessant enn TM3.


Ellers har du jo nevnt fir/femlingene som kommer som varebil i 2021, da i samme klasse som transporteren.


Så forventes det refresh på E-NV200 som vel bør gå litt lengre enn 40 kWh-utgaven. Eller konkurrenten Citroên E-Jumpy, som vel og vil komme i 3-4 utgaver til (navnebrødre fra Opel/Vauxhall, Peugeot, Toyota)


https://www.bos.no/varebil/citroen/jumpy/electric/
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

vinterdekk

2021 e-Niro kommer med mulighet for 300 kg hengervekt. Men rimeligste Model 3 er jo veldig konkurransedyktig visst du vurderer opp mot e-Niro. Kia bør få noen kampanjetilbud på e-Niro, kanskje til neste år?
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA