Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbil?

Startet av Mippen, tirsdag 01. desember 2020, klokken 18:31

« forrige - neste »

Mippen

Hvordan holder batteriet seg på 1 generasjon ioniq? Ting man bør se etter? Vurderer en rimelig bil nr2.
Fremtiden er elektrisk.

automat

Batteritap ser ikke ut til å være noe tema, hverken her eller på FB. Det kan tyde på at batteriet tåler aldring og km godt.


Endel bruktimporterte kan mangle utstyr som er vanlig på norsksolgte. Som led nærlys, parkeringssensorer, varme i ratt og sete.

Det mest kritiske er det finnes noen eksemplarer uten varmepumpe. Styr unna disse.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

EV-FTW

Rimelig er vel relativt. Er få rimelige Ioniq. Solgte mulig min. Billigst på Finn.no
2017 kjørt 90 000 med 1.5 år igjen på garanti.
Gikk for 175 000 NOK. ( norsk bil med alt utstyr, foruten takluke).
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Kim-

Ikke merket noe særlig nedgang i batteriet på vår 2018 modell
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA