Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Service estimate før utlevering av bil

Startet av SteAV, tirsdag 01. desember 2020, klokken 09:48

« forrige - neste »

SteAV

Har en TM3P i bestilling, forventet levering er ila Desember i følge Tesla selv.
Fikk her om dagen en "Tesla Service Estimate" på e-post.. Har ikke fått bil eller utleveringsdato enda.
Det fremkommer at det skal utføres/er utført en "Side repeater replacement"

Noen som har vært borti dette tidligere?

jorgenask

Kanskje de går over bilene og bytter kamera på de som ikke virker før de leverer ut ?
Det er jo positivt. Har jo vert snakk om en del som har fått biler der disse kameraene er deffekt.

lars667

Har sett eksempler på det i britiske/europeiske forum (har ikke link her) hvor autopilot ikke fungerte ved utlevering pga defekte sidekamera/repeatere. Det var sagt at det ikke var erstatningsenheter tilgjengelig på lager ved utleveringstidspunkt, mulig de har kontroll på delesituasjonen nå. Antar da at de har oppdaget dette på din i kvalitetskontroll (det må jo bety at de i alle falls er over bilen hehe).
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Ladrab

Sitat fra: jorgenask på tirsdag 01. desember 2020, klokken 09:50
Kanskje de går over bilene og bytter kamera på de som ikke virker før de leverer ut ?
Det er jo positivt. Har jo vert snakk om en del som har fått biler der disse kameraene er deffekt.

Keg er en av de som hentet ut bil med defekt kamera i forrige uke. Servicesenteret jeg ringte til for fjerndiagnostikk sa dette var en produksjonsfeil som gjaldt en del biler produsert samtidig. Så det er nok helt korrekt og bare bra at de nå har begynt å sjekke dette før de leverer ut bilen
Venter og håper på en elbil med hurtig hurtiglading, varme i baksetet, god app, firehjulstrekk, skiluke, plass til et par tre store kofferter bak og frunk foran, uten at bilen er på størrelse med et lite isfjell og koster en mill...hmmm høres jo egentlig ut som Model Y...

TMYP hvit September 2022
TMYP sort utlevert juni22
TM3#2021 utlevert des20
Venteliste plass #54 Hyundai Kona (solgt)

nightking

Jeg tenker dette er bare bra. Da vet du at dette virker hvertfall :) Selvom det er rart at du i det hele tatt får beskjed om dette.
Men hadde vært bedre med en melding om at varmeapparat er fikset istedet :P

jorgenask

Sitat fra: Ladrab på tirsdag 01. desember 2020, klokken 10:05
Sitat fra: jorgenask på tirsdag 01. desember 2020, klokken 09:50
Kanskje de går over bilene og bytter kamera på de som ikke virker før de leverer ut ?
Det er jo positivt. Har jo vert snakk om en del som har fått biler der disse kameraene er deffekt.

Keg er en av de som hentet ut bil med defekt kamera i forrige uke. Servicesenteret jeg ringte til for fjerndiagnostikk sa dette var en produksjonsfeil som gjaldt en del biler produsert samtidig. Så det er nok helt korrekt og bare bra at de nå har begynt å sjekke dette før de leverer ut bilen

Hva er de første tre tallene i VIN ?

Zoltan

Hei
Det samme hos oss,fikk bilen på fredag med defekt høyre kamera :(

Ladrab

Sitat fra: jorgenask på tirsdag 01. desember 2020, klokken 22:05
Sitat fra: Ladrab på tirsdag 01. desember 2020, klokken 10:05
Sitat fra: jorgenask på tirsdag 01. desember 2020, klokken 09:50
Kanskje de går over bilene og bytter kamera på de som ikke virker før de leverer ut ?
Det er jo positivt. Har jo vert snakk om en del som har fått biler der disse kameraene er deffekt.

Keg er en av de som hentet ut bil med defekt kamera i forrige uke. Servicesenteret jeg ringte til for fjerndiagnostikk sa dette var en produksjonsfeil som gjaldt en del biler produsert samtidig. Så det er nok helt korrekt og bare bra at de nå har begynt å sjekke dette før de leverer ut bilen

Hva er de første tre tallene i VIN ?

MF818xxx

Har for øvrig ikke nye lykter (etter det jeg kan se ) og da jeg hentet ut bilen var det ingen hos Tesla som "visste" noe om potensielt større batteri i noen av bilene som kommer de neste månedene.. Tar dette med  en klype salt men tror ikke jeg har det større batteriet da i alle fall....

Utenom kameraet som ikke virket var jeg fornøyd med utleveringen av bilen, ikke noe lett synlig panelgaps eller problemer med lakk.
Venter og håper på en elbil med hurtig hurtiglading, varme i baksetet, god app, firehjulstrekk, skiluke, plass til et par tre store kofferter bak og frunk foran, uten at bilen er på størrelse med et lite isfjell og koster en mill...hmmm høres jo egentlig ut som Model Y...

TMYP hvit September 2022
TMYP sort utlevert juni22
TM3#2021 utlevert des20
Venteliste plass #54 Hyundai Kona (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA