Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer med dittbillån.no?

Startet av Nero, mandag 30. november 2020, klokken 22:01

« forrige - neste »

Nero

Hei

Er det noen som har finansiering gjennom dittbillån.no? Er de som har markedets laveste rente nå såvidt meg bekjent og tenkte å ta finansieringen gjennom de. Noen som har noen erfaringer å dele?

TB

De skriver de er har det billigste billånet i markedet:
Sitat35 % i egenkapital, får du Norges billigste billån hos oss. Vi tilbyr gebyrfritt* billån med rente fra 2,50 % og svært gode betingelser. *Forutsetter inngåelse av avtalegiro eller eFaktura. I tillegg kommer tinglysningsgebyr kr. 1051.

Skal du kjøpe ny bil, enkelt merker har hatt kampanjer på 0,5 - 1 % rente, men det er gjerne en begrenset periode, gjerne 3 år den lave renten gjelder?

Ellers, lån med sikkerhet i bolig er en måte å få redusert renten, men krever det er tilstrekkelig margin på lånerammen. En felle å gå i her er å betale det ned i "huslånfart". Ikke krav fra banken, men den delen som gjelder bil bør (les må) betales ned raskere, slik at minst tilsvarer verditapet bilen har. Uheldig om en må selge bilen for mindre enn restlånet, samt over tid vil selv en lav rente bli større sum.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Radial

Hadde dette billånet selv fra Juli til nå, når jeg betalte det inn i sin helhet.

Med den betydelige egenkapitalen jeg tilførte, ble effektiv rente 2,53% (0,3 % opp pga tinglysingsgebyret).
Det var ca 2,3% bedre enn nominell 0,9% "kampanje-rente" fra merkeforhandleren... Ikke så rart siden de hadde tinglysingsgebyr, etableringsgebyr (4000) OG mnd gebyr på 70kr. Som endte opp på nesten 5% rente (selgeren ble stum når han så hvor dårlig effektiv rente ble).

Ca 200kr mnd var det i forskjell, ikke "mye" men ikke pokker om jeg gir bort 200kr til Santander hver mnd.
Ditt billån lønner seg nok, spesielt når du har tilfredsstillende egenkapital er min erfaring.

Det som var litt pes, var å få papirene i orden... Siden forhandler måtte ha alle papirene i orden før jeg fikk nøklene, og jeg ikke fikk feks skiltnummer til å starte lånesøknaden før 2 dager før den skulle hentes, etc
Alt dette, slipper man når forhandler tar seg av finansieringen. Men det koster deg 4000kr i etableringsgebyr, pluss ganske irriterende mnd's gebyr...med gode forberedelser, sparer du disse pengene.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Nero

Sitat fra: Radial på torsdag 03. desember 2020, klokken 22:20
Hadde dette billånet selv fra Juli til nå, når jeg betalte det inn i sin helhet.

Med den betydelige egenkapitalen jeg tilførte, ble effektiv rente 2,53% (0,3 % opp pga tinglysingsgebyret).
Det var ca 2,3% bedre enn nominell 0,9% "kampanje-rente" fra merkeforhandleren... Ikke så rart siden de hadde tinglysingsgebyr, etableringsgebyr (4000) OG mnd gebyr på 70kr. Som endte opp på nesten 5% rente (selgeren ble stum når han så hvor dårlig effektiv rente ble).

Ca 200kr mnd var det i forskjell, ikke "mye" men ikke pokker om jeg gir bort 200kr til Santander hver mnd.
Ditt billån lønner seg nok, spesielt når du har tilfredsstillende egenkapital er min erfaring.

Det som var litt pes, var å få papirene i orden... Siden forhandler måtte ha alle papirene i orden før jeg fikk nøklene, og jeg ikke fikk feks skiltnummer til å starte lånesøknaden før 2 dager før den skulle hentes, etc
Alt dette, slipper man når forhandler tar seg av finansieringen. Men det koster deg 4000kr i etableringsgebyr, pluss ganske irriterende mnd's gebyr...med gode forberedelser, sparer du disse pengene.

Takker for svar, er i nøyaktig samme båt som deg, tenker det er unødvendig å kaste vekk 200 kr i måneden. Da går jeg for de, spesielt siden jeg med innbytte kommer over 50% EK 😊

Holland

Sitat fra: Nero på mandag 30. november 2020, klokken 22:01
Hei

Er det noen som har finansiering gjennom dittbillån.no? Er de som har markedets laveste rente nå såvidt meg bekjent og tenkte å ta finansieringen gjennom de. Noen som har noen erfaringer å dele?

Hei! Endte du opp med å bruke denne tjenesten? Jeg ser det er andre sider som er svært lik denne som tilbyr samme tjeneste. Hvordan vet man at man har fått mest mulig verdi?

Jeg har sett en god del nå, men blir liksom aldri helt sikker på hva jeg skal velge...  :o
Kom over denne tjenesten (Se lenken), som tilbyr lån på dagen, men tror det bare blir dyrere.

PeterTorman

Disse tjenestene får jo som regel samme vilkår fra de tjenestene de formidler, så jeg vil tro det ikke spiller så stor rolle hvem du velger av disse. :D
MVH
Peter Torman
Skribent, Lånepenger.no

Holland

Okei,

tusen takk for svar!

Jeg kommer nok til å sjekke ut hver enkelt tjeneste også. Spesielt når det ser ut som om at jeg kan få et enda bedre billån hos min "daglige" bank.

Da blir det Tesla straks!!!  :police:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA