Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

10 meter Type 2 kabel til DEFA boks

Startet av STR_TM3, søndag 29. november 2020, klokken 20:06

« forrige - neste »

STR_TM3

Hei.

Venter på ny TM3 og utleier ser ut til å ha en slik boks: https://www.defa.com/no/produkt/erange-uno-med-type2-uttak/?fbclid=IwAR0OMWkSCKx5qHPKBYSZVrfb6MIdB60BTOsCAjgCCvwOXx7Wb9FdK9DUpbs uten kabel. Etter å ha gjort litt mål ser det ut som vi trenger en kabel på 10 meter. Finner ikke så lang på DEFA sine hjemmesider, men finner disse: https://www.thansen.no/bil/utstyr/elutstyr/ladekabel-til-elbil/tesla/model-3/n1196404/
Noen med erfaring ved disse eller kan sende link til en god kabel på 10m?

GL1

Jeg hadde ikke vært redd for å kjøpe kabel fra THansen.

Men: Det virker som man har valgt en MEGET dårlig plassering av ladeboks om man trenger 10 meter kabel....

PS: Kjøp 32A 3-fas kabel, så har du en kraftigere kabel som også duger uansett hva ladeboksen leverer.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

STR_TM3

Sitat fra: GL1 på søndag 29. november 2020, klokken 22:00
Jeg hadde ikke vært redd for å kjøpe kabel fra THansen.

Men: Det virker som man har valgt en MEGET dårlig plassering av ladeboks om man trenger 10 meter kabel....

PS: Kjøp 32A 3-fas kabel, så har du en kraftigere kabel som også duger uansett hva ladeboksen leverer.
Takk for svar. Ladeboks står i garasjen til husvert, som har lagt opp lader til fremtiden. De har ikke elbil for øyeblikket. Jeg parkerer på utsiden, derfor kreves det litt lengde..

Erik Ola Ulvestad

10meter 22kW (3fas 32A) kabel er vel eit tungt beist? Vurder absolutt om 16A er tilstrekkelig, kanskje til og med 1-fas.
Pilotsignal i kabel blir påverka av lengda på kabelen, og TM3 er visstnok spesiellt følsom for dette. Prøv å få låne ein 10m kabel med Thansen, eller Besen.no som er identisk, før du kjøper.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Erlingni

Jeg bruker daglig 8 meter 22kW (/3fas 32A) kabel, og har aldri hatt noen problemer med den på min Model 3 i hvert fall.

STR_TM3

Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på mandag 30. november 2020, klokken 01:35
10meter 22kW (3fas 32A) kabel er vel eit tungt beist? Vurder absolutt om 16A er tilstrekkelig, kanskje til og med 1-fas.
Pilotsignal i kabel blir påverka av lengda på kabelen, og TM3 er visstnok spesiellt følsom for dette. Prøv å få låne ein 10m kabel med Thansen, eller Besen.no som er identisk, før du kjøper.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no
Ikke noe å få lånt dessverre... Tenker du at 1 fas 16 kabel vil være bedre?

Erik Ola Ulvestad

Det er nok ein lettare kabel å handtere, men det kjem jo litt an på om den vert liggande på bakken, kveila på veggen, tatt inn i bilen, osv når den ikkje er i bruk.
Kanskje @elektrolux  kan hjelpe? Trur det var derifrå det vart rapport om problem med TM3. Han fabrikerar kablar.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

STR_TM3

Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på onsdag 02. desember 2020, klokken 07:14
Det er nok ein lettare kabel å handtere, men det kjem jo litt an på om den vert liggande på bakken, kveila på veggen, tatt inn i bilen, osv når den ikkje er i bruk.
Kanskje @elektrolux  kan hjelpe? Trur det var derifrå det vart rapport om problem med TM3. Han fabrikerar kablar.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no
Den blir lagt oppunder garasjeport og ut gjennom den til min parkeringsplass på utsiden. Om jeg rygger bilen til måler vi ca 8m.

jlan

Jeg har T23/10 fra ladespesialisten.no. Den fungerer helt fint. Eneste ulempe er at støpselet stikker litt langt ut fra bilen.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

STR_TM3


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA