Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.

Startet av sveander, mandag 16. desember 2019, klokken 10:16

« forrige - neste »

ruslebiff

Sitat fra: sveander på torsdag 27. februar 2020, klokken 16:41
Og i dag kom inkassovarsel.

Uten noen svar på mine innvendinger og bestridelse av at varen er komplett.
Slik er det bare man er stor

Husk at inkassovarsel er det bare å bestride dersom man ikke er enig i kravet. Inkassoselskapet kan da ikke gjøre noenting, og det er selger som må ta saken videre i rettssystemet.

RR0202

Sitat fra: sveander på torsdag 19. mars 2020, klokken 10:38
Har det skjedd noe mer?

Fått dato for installasjon, neste uke, pga karantene. Idag ble jeg oppringt av CirkleK som egentlig bare ville beklage at det hadde tatt så lang tid og bekrefte at jeg hadde fått 500,- i rabatt på pakken.

RR0202

Nå har det gått 80 dager fra bestilling, og jeg har enda ikke fått en brukbar lader på veggen.
Det var feil på laderen, men Circle K mente det var jording som var problemet, jeg fikk fikset ny jording til 3000+mva, men lader fungerer like dårlig.

Installatør skulle kontakte meg "etter påske" med ny dato for ny installasjon av ny lader.
Gleder meg til Circle K tar kontakt...

RR0202

90 dager tok det før jeg fikk fungerende lader på veggen hjemme.
CircleK kundeservice får stryk av meg, jeg sender mail for å holde kontakten, men ingen av dem er blitt svart på. De ringer kun når jeg skriver på Facebook. Det virker heller ikke som om dem har kontroll på hva de kommuniserer ut til kunde. Jeg fraråder på det sterkeste å bruke CircleK basert på min erfaring.
Det er lov å være uheldig en eller to ganger. Men så mange gjentatte ganger i løpet av disse 90+ dagene er helt hårreisende.

Ellis

Hei!
Tenkte bare at jeg skulle legge ut min erfaring med Circle K og Easee ladeboks. Bestilte på nett, og la inn ønske om elektriker (benyttet meg av rabatt gjennom OBOS). Enkel bestilling, og rask montering av lokal elektriker. Satt den opp i dag, veldig kjapt og enkel registrering, app ser ut til å fungere, og ladebrikke aktivert. Frem til nå en veldig god opplevelse av leveransen. Men vi får se om jeg beholder inntrykket etter noe bruk. På meg virker det i alle fall som Circle K har fått orden på logistikken. Men koppen fikk jeg ikke, selv om de lovte det.. :)

Nissan Leaf, sølv.
Asker

hybrid88

Hva er status på dette her?

Hva er "ulempen" med easee levert av circle K kontra å kjøpe den i en elektrobutikk og få en lokal elektriker til å installere
Etron 55
E-golf
911 GT3

mrc

Sitat fra: hybrid88 på søndag 29. november 2020, klokken 14:43
Hva er status på dette her?

Hva er "ulempen" med easee levert av circle K kontra å kjøpe den i en elektrobutikk og få en lokal elektriker til å installere

Å kjøpe lader og installasjon separat kan vel ha sine ulemper garanti/reklamasjonsmessig. Kjøper man dette samlet av et selskap og får det installert av dem, er garantien/reklamasjonen samlet. Hvis det blir feil på laderen senere og du har kjøpt den et annet sted enn av dem som gjorde installasjonen, har vel utsalgsstedet ikke noe ansvar for selve installasjonen. I noen tilfeller vet man kanskje ikke om problemet er knyttet til laderen eller det elektriske anlegget.

Sett ut i fra dette, ser jeg på det som en fordel å kjøpe laderen gjennom dem som installerer den. Med mindre de som selger den ikke har noe eget serviceapparat og sender ut tekniker/elektriker på sin regning hvis enheten får problemer.

Ellers er jeg her selv litt usikker, men spørsmålet er kanskje hva fordelen med å kjøpe den gjennom Cirkle K er. Så vidt jeg forstår er det også noe knyttet til app-løsning, men er det evt. slik også at det er en app hvis man kjøper standardproduktet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA