Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Wifi Hotspot

Startet av ghsdevel, onsdag 11. november 2020, klokken 12:12

« forrige - neste »

ghsdevel

Med levering av en ny X rett rundt hjørne har jeg begynt så sette meg litt inn hvordan den virker. I den gamle bilen har jeg wifi hotspot innebygget i bilen. Det betyr at alle som sitter på kan være tilkoplet wifi og slipper å bruke sin egen mobildata. Dette fungerte dessuten sømløst, med at bilen hadde et sim spor. Det jeg har satt veldig stor pris på er at nettverket bare fungerte når bilen startet.
Jeg forstår at denne funksjonen ikke er i Teslaen og ser derfor etter et godt alternativ. Ønsker ikke en ladbar ruter som skal ligge å slenge i bilen. Gjerne noe fastmontert som starter med bilen.

Er det noen som har noe erfaring med dette?
Ford Focus Electric: 14.01.2014 - Solgt
Tesla Model X: #1998 - Avbestilt

hovik

Jeg har hatt en TP Link MR400 liggende i biler uten AP, koblet til 12V som går på når bilen startes. Den bruker ca 30-60 sekunder på å starte, og gir wifi for alle i bilen. Den kan fint legges hvor som helst (gode antenner på den). Den tar 12V inn, og trenger dermed ikke noe trafo (du må lage til kobling selv).
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

Silkefot

Hvorfor ikke bare dele din egen mobil? Har ikke hørt noen klager på hotspotten fra Sonyen min enda iallefall
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA