Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Åpent kjøp / Angrerett.

Startet av anorway, torsdag 26. november 2020, klokken 12:03

« forrige - neste »

anorway

Hei.

Såvidt jeg har forstått det så opererer Polestar med 14 dager åpent kjøp/angrerett så lenge bilen ikke er oversteget 1000 km eller det har gått 14 dager.
Alt må selvfølgelig være strøkent, ingen skader eller lignende.

Men er det noen som har benyttet seg av denne opsjonen etter å ha hentet ut bil?
Er det en relativt smidig og grei prosess?

alagerqv

Dette er godt beskrevet i andre tråder også, men ja, det er bare å fylle ut skjema og vente en måneds tid, så er pengene tilbake på konto.

anorway

Sitat fra: alagerqv på torsdag 26. november 2020, klokken 13:01
Dette er godt beskrevet i andre tråder også, men ja, det er bare å fylle ut skjema og vente en måneds tid, så er pengene tilbake på konto.

Har forsøkt å søke hvor dette står godt beskrevet i andre tråder. Kan du linke til hvilken tråd dette blir diskutert?

Rent praktisk, leveres bilen tilbake til butikken den ble hentet eller ønsker de den levert et annet sted?

_OE_

Var ikke Polestar"n tilfredsstillende?

#FTS#


alagerqv

Sitat fra: anorway på tirsdag 01. desember 2020, klokken 16:27
Sitat fra: alagerqv på torsdag 26. november 2020, klokken 13:01
Dette er godt beskrevet i andre tråder også, men ja, det er bare å fylle ut skjema og vente en måneds tid, så er pengene tilbake på konto.

Har forsøkt å søke hvor dette står godt beskrevet i andre tråder. Kan du linke til hvilken tråd dette blir diskutert?

Rent praktisk, leveres bilen tilbake til butikken den ble hentet eller ønsker de den levert et annet sted?
https://elbilforum.no/index.php?topic=53587.0


Sent from my iPhone using Tapatalk

alagerqv


anorway

Sitat fra: _OE_ på tirsdag 01. desember 2020, klokken 16:42
Var ikke Polestar"n tilfredsstillende?

#FTS#

Nei, dessverre. For all del, en helt rå bil. Mye for pengene og tipp topp moderne. Men bakseteplassen og bagasjeromsløsningen ble for dårlig.

anorway

Sitat fra: alagerqv på tirsdag 01. desember 2020, klokken 23:16
Sitat fra: _OE_ på tirsdag 01. desember 2020, klokken 16:42
Var ikke Polestar"n tilfredsstillende?

#FTS#
For meg ble den ikke årets bil...

Skal også sies at det er kommet feilmelding "Stopp trygt. Kritisk ladeproblem i 12 V-batteri"
Og dette på en bil som ble levert ut for en uke siden.

De sa også at på de "Nye bilene" som leveres ut nå, skulle disse barnesykdommene være fikset. Var jo redd for at alle disse problemene skulle oppstå, og de skjer.

_OE_

Tyder på at du varfor tidlig ute med å kjøpe et et uprøvd produkt... Spennende å se om xc40 får samme barne sykdommer

#FTS#

alagerqv

Tipper de får mye av samme problemer og fordel av å være «ekte» Volvo på verkstedene når ting skjer.

Selv ga jeg opp etter to driftsstans på drøye to uker.

anorway

Sitat fra: _OE_ på fredag 04. desember 2020, klokken 13:21
Tyder på at du varfor tidlig ute med å kjøpe et et uprøvd produkt... Spennende å se om xc40 får samme barne sykdommer

#FTS#

Det positive med Polestar er jo at de har 14 dager angrerett, slik at man kan få testet bilen. Vet ikke om Volvo kjører samme praksis på XC40?

_OE_

Har vel forbindelse med nettsalg?

#FTS#


anorway

Sitat fra: _OE_ på fredag 04. desember 2020, klokken 13:38
Har vel forbindelse med nettsalg?

#FTS#

Ja, det er riktig. Er jo fordi alt er bestilt på nett/fjernsalg. De har ingen "fysisk butikk".

Men som sagt, en stor fordel å få prøve bilen i 14 dager med folk og dyr. Slik at man får sett om det er en bil som passer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA