Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteriet lader ikke fullt opp lenger

Startet av diggerla, onsdag 25. november 2020, klokken 11:51

« forrige - neste »

TorT

Min bil nærmer seg 60000 km. Lader vanligvis til 70%. Da viser GOM i overkant av 300 km.
Bor i Rogaland med typisk 6-8 grader for tiden.

Ladet til 100% i forrige uke. Viste da ca 450 km.

2019 mod, registrert sent i august 2018.

Mvh TorT

RJK

Da har jeg fått bil tilbake etter oppdatering, der de og tok en oppdatering i forhold til traction control (?). Fikk opplyst fra verksted at hurtiglading ikke blir påvirket slik det påståes, men at saktelading over 80 % tar ca 10 minutter lengre pga kalkulasjoner i BMS.


Kjedelig om man lader på sted der tid er en komponent, der det med 1,- kr per minutt kan bli en 10'er ekstra per gang. Men ingen krise.


Merket ikke at regenerering (nivå 3) er noe svakere enn før, men var en kort tur fra verksted og hjem.


Har riktignok ikke sjekket ladekabelen, men de skal ha innstallert den hetta på ladekabelen nå. Men er det bare på den med schuko, eller den med type 2 i begge ender, eller begge? Først nå jeg kom på at jeg burde sjekket.. ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA