Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

InControl Remote app

Startet av Bjornlon, tirsdag 24. november 2020, klokken 19:08

« forrige - neste »

Bjornlon

Har et problem med App for I-Pace. Har EV320, Advanced.

Remote app viser at bilen lader, og viser antall kjørte km.Men batteristatus står på 0%, og får feilmelding "Battery Low - Charge soon". Når lading er fullført står det "Charge Completed - Range 420 km" sammen med feilmelding om low battery. Har prøvd begge appene som ligger ute - ny og gammel. Samme på begge. Men: Innimellom kommer alt korrekt opp i 5-10 min, før det går tilbake til samme feil.

Kartet viser hvor bilen er, til enhver tid. så det virker. Kan ikke låse opp eller "tut og blink"-funksjon.

Kan ikke starte precondition, men når jeg legger inn i bilen kommer avreisetidspunkt opp i app.

InControl Route Planner virker ikke i det hele tatt. Har lagd profil, men får bare beskjed om "car not found" og "log into in-car navigation to register" hvor jeg er innlogget hele tiden.

MyPace beta app er akkurat samme. Tilgang til f.eks dekktrykk, men ikke batteristatus. Ved de to anledningene hvor InControl app virker så virket også denne.

For meg så virker det som om det er en feil med kommunikasjon, men at denne plutselig virker. Og det er bare en del av kommunikasjon som er problem - f.eks batteristatus men ikke lokalisasjon. Precondition men ikke dekktrykk.

Er det flere som opplever dette?

Rød C-Zero 2012
Jaguar I-Pace EV320 2021 Firenze rød

Ingeniøren

Er vel ikke så mange som har denne modellen enda. Tror det er ting som må gå seg til. Mener å lese det samme på det engelske forumet samt folk som har problemer med EV320 og WattCat.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Bjornlon

Ser at det er minst 10 innlegg på UK forum om dette. Så er vel noe som blir fikset håper vi.
Rød C-Zero 2012
Jaguar I-Pace EV320 2021 Firenze rød

RayBomb

Det kan være ett eller begge 12V batteriene som har lav spenning. Har jeg vært deg ville jeg ha ladet 12v batteriene med en vanlig lader som ice biler bruker.
Hvis volt faller dramatisk på 12v batteriet får du tilslutt ikke startet bilen.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Bjornlon

I går begynte den plutselig å virke. Ser at flere i UK har hatt samme problem, spesielt med MY2021. Så det er vel noe med software antageligvis. Uansett, nå funker alt.
Rød C-Zero 2012
Jaguar I-Pace EV320 2021 Firenze rød

Stikkkontakt

Sitat fra: Bjornlon på torsdag 03. desember 2020, klokken 10:24
I går begynte den plutselig å virke. Ser at flere i UK har hatt samme problem, spesielt med MY2021. Så det er vel noe med software antageligvis. Uansett, nå funker alt.

Samme her. Har brukt Wattcat en stund siden Jaguar-appen ikke virket.
Nå virker den, og føles mye kjappere enn før.

Bjornlon

Fant ut noe rart. Appen virker flott så lenge bilen ikke er koblet til lader. Så fort lader kobles på er det tilbake til at batteristatus er feil.
Rød C-Zero 2012
Jaguar I-Pace EV320 2021 Firenze rød

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA