Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Panser lukke sensor (frunk)

Startet av Vannkraft, søndag 06. desember 2020, klokken 06:44

« forrige - neste »

Vannkraft

Er det  noen som vet hvor denne sensoren sitter, og hvordan jeg kan lure den til å tro at panseret er lukket?

Jeg ønsker å låse bilen med panseret på "gløtt"

Ingeniøren

Tror det er de som sitter i bakkant på hver side av motorrommet tett ved bakre hengsel for panser. Hvordan du skal lure de vet jeg ikke, men du kan jo forsøke legge en stål/aluminiumsplate/aluminiumsfolie på toppen av de. Pass dog på at det blir klaring til panser så du ikke lager bulk eller ødelegger de når du lukker. Slik sett er kanskje aluminiumsfolie sikrest i fall du glemmer at du la noe der - fort gjort  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Vannkraft


Vannkraft

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 06. desember 2020, klokken 09:34
Tror det er de som sitter i bakkant på hver side av motorrommet tett ved bakre hengsel for panser. Hvordan du skal lure de vet jeg ikke, men du kan jo forsøke legge en stål/aluminiumsplate/aluminiumsfolie på toppen av de. Pass dog på at det blir klaring til panser så du ikke lager bulk eller ødelegger de når du lukker. Slik sett er kanskje aluminiumsfolie sikrest i fall du glemmer at du la noe der - fort gjort  :)

Det var det ikke - tror det der kollisjons sensor eller noe slikt.

Det var faktisk låsemekanismen, klem ned begge og bilen tror panseret er igjen

Ingeniøren

Sitat fra: Vannkraft på søndag 06. desember 2020, klokken 13:05
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 06. desember 2020, klokken 09:34
Tror det er de som sitter i bakkant på hver side av motorrommet tett ved bakre hengsel for panser. Hvordan du skal lure de vet jeg ikke, men du kan jo forsøke legge en stål/aluminiumsplate/aluminiumsfolie på toppen av de. Pass dog på at det blir klaring til panser så du ikke lager bulk eller ødelegger de når du lukker. Slik sett er kanskje aluminiumsfolie sikrest i fall du glemmer at du la noe der - fort gjort  :)

Det var det ikke - tror det der kollisjons sensor eller noe slikt.

Det var faktisk låsemekanismen, klem ned begge og bilen tror panseret er igjen

OK - du må lage noe lurt å sette i disse da...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA