Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Taycan Cross Turismo

Startet av Taben, tirsdag 24. november 2020, klokken 14:11

« forrige - neste »

kamel_en

Sitat fra: overskyet på torsdag 18. mars 2021, klokken 09:42
Sitat fra: kamel_en på onsdag 17. mars 2021, klokken 07:45
http://www.porsche-code.com/PMG63TN9

Jeg har også prøvd meg på en "billig" utgave. Ser flere velger sport chrono-pakke, er det noen andre fordeler ved denne utenom at man kan velge kjøremodus direkte fra rattet?

Ja, du får sport pluss modus. Jeg ville aldri kjøpt en bil uten for å være ærlig. Hele poenget med Porsche er at det skal være sportslig å kjøre og uten sport pluss, så legger du igjen kjøreegenskaper på bordet. I tillegg får du et individuelt modus du kan stille inn selv.

Selv havnet jeg på 1070, da har jeg med bare det aller mest nødvendige.

Jeg må jo si at det er ganske klønete at det fjerner muligheten for noe så enkelt som varme i rattet.

overskyet

Sitat fra: kamel_en på torsdag 18. mars 2021, klokken 12:18
Sitat fra: overskyet på torsdag 18. mars 2021, klokken 09:42
Sitat fra: kamel_en på onsdag 17. mars 2021, klokken 07:45
http://www.porsche-code.com/PMG63TN9

Jeg har også prøvd meg på en "billig" utgave. Ser flere velger sport chrono-pakke, er det noen andre fordeler ved denne utenom at man kan velge kjøremodus direkte fra rattet?


Ja, du får sport pluss modus. Jeg ville aldri kjøpt en bil uten for å være ærlig. Hele poenget med Porsche er at det skal være sportslig å kjøre og uten sport pluss, så legger du igjen kjøreegenskaper på bordet. I tillegg får du et individuelt modus du kan stille inn selv.

Selv havnet jeg på 1070, da har jeg med bare det aller mest nødvendige.

Jeg må jo si at det er ganske klønete at det fjerner muligheten for noe så enkelt som varme i rattet.

Det gjør jo ikke det, du kan velge oppvarmbart GT ratt.

kamel_en

Sitat fra: overskyet på torsdag 18. mars 2021, klokken 12:39
Sitat fra: kamel_en på torsdag 18. mars 2021, klokken 12:18
Sitat fra: overskyet på torsdag 18. mars 2021, klokken 09:42
Sitat fra: kamel_en på onsdag 17. mars 2021, klokken 07:45
http://www.porsche-code.com/PMG63TN9

Jeg har også prøvd meg på en "billig" utgave. Ser flere velger sport chrono-pakke, er det noen andre fordeler ved denne utenom at man kan velge kjøremodus direkte fra rattet?


Ja, du får sport pluss modus. Jeg ville aldri kjøpt en bil uten for å være ærlig. Hele poenget med Porsche er at det skal være sportslig å kjøre og uten sport pluss, så legger du igjen kjøreegenskaper på bordet. I tillegg får du et individuelt modus du kan stille inn selv.

Selv havnet jeg på 1070, da har jeg med bare det aller mest nødvendige.

Jeg må jo si at det er ganske klønete at det fjerner muligheten for noe så enkelt som varme i rattet.

Det gjør jo ikke det, du kan velge oppvarmbart GT ratt.

Beklager, ser det nå  :)

Trond.m

#63
Synes Porsche tar ekstremt godt betalt for tilleggsutstyr i Norge. Virker som det er en strategi å prise innstegsmodell gunstig og ta det igjen på utstyr. Det er jo litt påfallende at tilleggsutstyr i Norge og Sverige (ink. 25 % mva) koster omtrent det samme.

Hrc

Er det bare Turbo-modellen som har skjermbreddere i sort høyglans?

Trond.m

#65
Sitat fra: Hrc på torsdag 18. mars 2021, klokken 21:59
Er det bare Turbo-modellen som har skjermbreddere i sort høyglans?
Ja, det ble jeg fortalt. Det blir nok mulig å spesifisere dette senere. På en bil i denne prisklassen forventer man det. Men jeg vet ikke ikke om jeg hadde tatt sjansen. CT er nok en bil som vil gå opp i pris hvis det blir innført mva over 600.000 i 2022.

ET34

Noen som går for CT 4S versjonen, eller har dere som har bestilt alle valgt CT 4?

Har selv spekket en CT4, men leser i review'er at de fleste anbefaler å gå for 4S versjonen. Min spekk pr nå er en CT4 m utstyr til tot 1.270' +- ... Mye en må krysse av som vanligvis er standard (aut. avblendbare speil, varme i setene etc). En 4S er 173' mer enn CT4, og vil med samme spekk koste ca 1430' (LED-matrix 12' lavere pris enn på 4'en). Begynner å bli vel heftig for versjonen som anmelderne anbefaler, kanskje? Men det kan være at 4S vil holde seg bedre i pris enn 4'en?




daktari

hva er forskjellen på 4 og 4S i tall og utstyr? (173' er jo nesten prisen av en brukt model 3 Performance.)
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

kamel_en

Slik jeg har skjønt det så må man opp på CT Turbo for å få noe særlig mer standardutstyr. Vil tro det er et lurere valg enn å spece opp en CT4S noe særlig.

Om jeg husker rett så anbefalte DN CT4?

ET34

DN anbefalte 4'en, men både TopGear, CarAndDriver og mange andre internasjonale reviews har hatt 4S som anbefalt modell. Men enig i at 4 er fantastisk kjørebil, og burde være nok.
Med det samme: Har dere valgt Forberedelse for sykkelstativ, og 4+1 setene?

Counterpointer

Sitat fra: daktari på tirsdag 11. mai 2021, klokken 16:56
(173' er jo nesten prisen av en brukt model 3 Performance.)
Hvis du selger en performance til den prisen, så har vel en brukt Taycan til 400.

I så fall tar jeg begge. Spesielt den siste

boppus

Sitat fra: ET34 på tirsdag 11. mai 2021, klokken 20:27
Med det samme: Har dere valgt Forberedelse for sykkelstativ, og 4+1 setene?
Ja. Sykkelforberedelsen kostet relativt lite.
Femseter satt litt lenger inne, men det hender behovet for tre bak melder seg, samt neste eier vil nok verdsette det. Mer fleksibelt.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA