Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Taycan Cross Turismo

Startet av Taben, tirsdag 24. november 2020, klokken 14:11

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

#15
Trond, du må tenke litt utenfor boksen...

I fremtiden vil det være enkle erstatnings sett både orginale og uoriginale på alt av elbiler.... helt likt det du finner på Biltema og Mekonomen nå eller ebay...... sann mine ord.... nye batteri typer plugges rett inn der dagens batteri pakke sitter i dag. Samme med alt annet av komponenter...

Counterpointer

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 16. februar 2021, klokken 19:48
Hmm...er usikker på om batteribiler blir samleobjekter. Blir dyre å vedlikeholde og nærmest umulig for hobbymekanikere.
Har du sett Rich rebuilds (tidl carguru) på YouTube ?

Glade amatører kan gjøre hva som helst.

Han driver også å bygger opp verkstedkjede for elbile «electrified garasje».

Her i Norge har vi «Elbilmekk»

Fremtiden er full av muligheter.

EV1 er ekstremt ettertraktet, flere vil det bli.

Trond.m

Det er svært at spå, især om fremtiden..Storm P 😉

Electric cars in Norway

Sitat fra: Trond.m på onsdag 17. februar 2021, klokken 16:38
Det er svært at spå, især om fremtiden..Storm P 😉

Enig med Storm P  :D

Men la oss snu på det... hvor mange var det i 2010 som trodde at nær sagt alt ville dreie seg om elbiler i 2021? Det selges altså nesten ikke diesel og bensin nybiler lengre!! Herlig utvikling.

Trond.m

Nei, det har skjedd mye. Men det er også overraskende mange elbiler som blir kondemnert fordi de er så dyre å reparere. Fordelen med Porsche er at de er så dyre at det er et poeng å reparere. Det er mye mulig at en Taycan blir et samlerobjekt, men jeg kommer ikke til å ha glede av det. Og det vil nok ikke gi lavere avskrivning enn det kjøpesummen tilsier. Men et lite forbehold om at verdifallet bremses av mva, samtidig som det trolig oppveies av valutaendring. Hva en 3 år gammel Taycan er verd i % av kjøpesum om 3 år har jeg ingen ide om.

Trond.m


daktari

Fine bilder av bagasjerommet her. Ikke akkurat en Model S eller Model 3-killer når det gjelder plass dessverre. Barnefamiliene er uansett ikke i målgruppa...
https://www.elbil24.no/nyheter/elektrisk-stasjonsvogn-fra-porsche/73449331
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D


geear

Håpet den skulle ende opp et hakk mer romslig, og med den berømmelige knaggen i hekken, men ser ikke ut som bønnene har blitt hørt. Kanskje jeg vinner 20 000,- igjen en av de nærmeste dagene.  :P

Trond.m

#24
Taycan 4 Cross Turismo må bli volummodellen i Norge 👍. Standard med luftfjæring, stort batteri. 475 hk går det vel an å leve med. Fra 848.000 👍

daktari

Sitat fra: Trond.m på torsdag 04. mars 2021, klokken 16:29
Taycan 4 Cross Turismo må bli volummodellen i Norge 👍. Standard med luftfjæring, stort batteri. 475 hk går det vel an å leve med. Fra 848.000 👍
Det er ikke så mye over refresh Model S LR når man legger til litt utstyr
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Strøm Tycoon

Legg på litt til lakk og felger

:o





GreenEyez

Jeg syns ikke startprisen er så ille. Men tror jeg skal vinne/finne tilbake mine 20000 kr nå.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Carboy

Nydelig bil. Men skuffet over rekkevidden og at den ikke kan leveres med hengerfeste. Ellers er den trolig helt super elbil. Jeg tror det er for tidlig å kjøpe elbil til 1,3 mill+ med såpass kort rekkevidde. Mva-fordelen er jo en trigger, men det er såpass mye morsomt på bruktmarkedet for bensinbiler og jeg liker de bilene jeg har i dag ganske godt så jeg avventer.
Tipper denne selger minst dobbelt så godt som Taycan sedan. Og kanskje et spennende alternativ for de som vurderer dyrere utgaver av Etron?
Blir nok nye Norges-bilen i dette prissjiktet. F eks solgte jo Panamera e-hybrid veldig bra i 2017 og 2018.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

Trond.m

Nå får man en ganske bra utstyrt 4 CT for mellom 1 mill og 1.1 At man sparer 162.000 på å akseptere 1 sekunder mer fra 0-100 km/t gjør den veldig attraktiv. Det tilsvarer det forskjellen var mellom e-tron 55 og 50 for et pr siden, men da med lite batteri.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA