Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jaguar lanserer sin elektriske SUV i natt

Startet av MrBacardi, mandag 14. november 2016, klokken 22:10

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 07. februar 2017, klokken 07:59

Q6 e-tron vet jeg ikke. Er det depositum antydet på den?

Jeg har ikke fått beskjed om noe.
Jeg ringte for en god stund siden og ba om å bli satt på venteliste i Bergen. Da sa selger at en slik liste ikke eksisterte,men han skulle lage en  :)
Siden jeg ikke hadde hørt noe tok jeg kontakt i forrige uke.

Fikk følgende svar:

"Hei,

Du er ikke glemt. Vi har en liste med navn på kunder som er interessert. Du står på den listen. Fabrikken har pr d.d. ikke noen ordning for at kunder kan «reservere produksjonsplass» på den nye Audi E-tron. Direktøren vår skal ned til Tyskland for å forøske å få i stand en slik løsning. Hvis en slik løsning kommer opp kan vi inngå intensjonsavtaler med kunder ang. kjøp av denne bilen.

Jeg skal holde deg orientert vedr. dette.
"

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 07. februar 2017, klokken 08:18
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 07. februar 2017, klokken 07:59

Q6 e-tron vet jeg ikke. Er det depositum antydet på den?

Jeg har ikke fått beskjed om noe.
Jeg ringte for en god stund siden og ba om å bli satt på venteliste i Bergen. Da sa selger at en slik liste ikke eksisterte,men han skulle lage en  :)
Siden jeg ikke hadde hørt noe tok jeg kontakt i forrige uke.

Fikk følgende svar:

"Hei,

Du er ikke glemt. Vi har en liste med navn på kunder som er interessert. Du står på den listen. Fabrikken har pr d.d. ikke noen ordning for at kunder kan «reservere produksjonsplass» på den nye Audi E-tron. Direktøren vår skal ned til Tyskland for å forøske å få i stand en slik løsning. Hvis en slik løsning kommer opp kan vi inngå intensjonsavtaler med kunder ang. kjøp av denne bilen.

Jeg skal holde deg orientert vedr. dette.
"
Kult

Da kan du holde oss (meg) orientert

Mokken

#152
Sitat

Vel, jeg kan fortelle at jeg har 14xxx  :)

Edit: Ser at Stikkontakt postet samtidig

Det spiller ingen rolle hvilken ID man har tildelt. Prioriteten går etter når man betaler depositumet, det er derfor heller ingen frist på innbetalingen. Avklarte dette på telefon med Jaguar i dag

Kanutten

Sitat fra: Mokken på tirsdag 07. februar 2017, klokken 14:06
Det spiller ingen rolle hvilken ID man har tildelt. Prioriteten går etter når man betaler depositumet, det er derfor heller ingen frist på innbetalingen. Avklarte dette på telefon med Jaguar i dag

Det er jo en veldig rettferdig og grei ordning synes jeg.

bmw2002

Det er ikke noen mer rettferdig ordning enn at de som bestilte først før den først.

Og ved bankbetaling har de jo ikke tidspunktet det ble betalt sannsynligvis. Bare dag?

mariowing

Tipper at alle betalinger samme dag blir sortert etter reservasjonsnummeret. Det høres i alle fall veldig rettferdig ut.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Sponzo

Ser at det er mye snakk om ID nr. eller bestillings nr.

Jeg har reservert tidlig og betalt depositum samme dag som det ble åpnet opp for det (hos Insignia) men jeg har aldri sett noe ID/bestillings nr.

Er det noe dere andre fikk før eller etter betaling av depositum

TorAtle

Sitat fra: Sponzo på onsdag 08. februar 2017, klokken 01:24
Ser at det er mye snakk om ID nr. eller bestillings nr.

Jeg har reservert tidlig og betalt depositum samme dag som det ble åpnet opp for det (hos Insignia) men jeg har aldri sett noe ID/bestillings nr.

Er det noe dere andre fikk før eller etter betaling av depositum

Jeg fikk mail fra Jaguar Norge i går kl 13:45 med dette ID-nummeret og info om betaling av depositum. Har du betalt tidligere enn det?
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

Kanutten

Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 07. februar 2017, klokken 19:40
Og ved bankbetaling har de jo ikke tidspunktet det ble betalt sannsynligvis. Bare dag?

Basert på ren gjetning, så tror jeg ikke pågangen er så stor at dette er et problem.

Sponzo

Sitat fra: TorAtle på onsdag 08. februar 2017, klokken 01:38
Sitat fra: Sponzo på onsdag 08. februar 2017, klokken 01:24
Ser at det er mye snakk om ID nr. eller bestillings nr.

Jeg har reservert tidlig og betalt depositum samme dag som det ble åpnet opp for det (hos Insignia) men jeg har aldri sett noe ID/bestillings nr.

Er det noe dere andre fikk før eller etter betaling av depositum

Jeg fikk mail fra Jaguar Norge i går kl 13:45 med dette ID-nummeret og info om betaling av depositum. Har du betalt tidligere enn det?

Jeg skrev meg opp tidlig men fikk e-post om depositum samtidig som deg. Ble bare i tvill om det var et ID nr. som jeg hadde fått siden at det hos meg sto et 4 sifret nr. som starter på 96XX mens at andre rapporterer om ID nr. som starter på 14XX og 15XX.

mariowing

De andre nummer er femsifret, 14xxx og 15xxx. Hvis du har fått firesifret så tipper jeg at 9, 14 og 15 sier noe om hvilken forhandler man har reservert hos mens de siste tre sifrene er nummer i rekken på den forhandlernes liste.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA