Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Volvo sier opp forhandlernettverk

Startet av sims, mandag 23. november 2020, klokken 22:31

« forrige - neste »

sims

Noen tanker rundt at Volvo sier opp sin største forhandler i Norden?
https://finansavisen.no/nyheter/bil/2020/11/23/7591301/volvo-sier-opp-forhandleravtalen-med-bilia-far-konsekvenser-i-norge

Kan virke som tanken kanskje er å bygge en mer direkte salgs og serviceorganisasjon a la Tesla?

Budor

Dette høres ikke bra ut  :-1: Har brukt Bilia i veldig mange år, og vært storfornøyd Volvo-eier. Det er vel blårussen som herjer igjen, og det kommer vel en «markedstilpaset løsning» etterhvert med Showrom på et kjøpesenter og kun kjøp over nett.....
XC40 Recharge P8 levert 4.desember 2020
i3 Marathon edition - okt 2018
2014 Volvo xc60 (polestar optimert) SOLGT
2012 Volvo c30 (solgt og byttet til i3)

Daniel_0007

Ser ikke ut som det har noe å si, virker som man ikke får kjøpt nye  volvo der men du får tatt service, tipper blir som polestar, kjøper på nett så får man utlevert bilen på showroom eller no lager.

Etter oppsigelsesperioden vil Bilia fortsette å betjene Volvo-biler og fortsette å selge brukte biler av merket, fremgår det av en pressemelding fra selskapet som nyhetsbyrået TT gjengir.
Model 3 2019 LR Rwd

eSaab

#3
Enligt https://www.vibilagare.se/nyheter/nya-beskedet-bilia-slutar-salja-volvo-avtalet-sags-upp , så kommer man bl.a. köpa upp Brabil och Upplands motor i Sverige ,för att satsa på egen försäljning och service. Sen får vi se vilket företag som skall ta hand om försäljning och service i Norge.

Tafsern

Sitat fra: eSaab på tirsdag 24. november 2020, klokken 15:12
Enligt https://www.vibilagare.se/nyheter/nya-beskedet-bilia-slutar-salja-volvo-avtalet-sags-upp , så kommer man bl.a. köpa upp Brabil och Upplands motor i Sverige ,för att satsa på egen försäljning och service. Sen får vi se vilket företag som skall ta hand om försäljning och service i Norge.

Det er allerede flere som har salg og ettermarked av Volvo i Norge, ikke bare Bilia. Oppsigelsen gjelder bare Bilia.

Skorpo

Eg har heldigvis tinga bil gjennom ein annan kjede.  Og eg forstår at folk er urolige, for tilliten til forhandleren var for meg ein god grunn til å kjøpe Volvo.

Trond.m

Sitat fra: Skorpo på onsdag 25. november 2020, klokken 19:56
Eg har heldigvis tinga bil gjennom ein annan kjede.  Og eg forstår at folk er urolige, for tilliten til forhandleren var for meg ein god grunn til å kjøpe Volvo.
Storm i vannglass. Som kunde og eier av bilen tror jeg ikke noen vil merke forskjell.

Gauss

Enten går de i retning som Polestar, eller så bruker de det som forhandlingstaktikk mot Bilia.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA