Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor kjøpe kort spiralkabel

Startet av KooPa, mandag 23. november 2020, klokken 20:23

« forrige - neste »

KooPa

Vi har bestilt oss en Ioniq og mens vi venter har jeg tenkt på at det vil være enklere å bruke en kort spiralkabel 2-3 meter da avstand mellom ladeport og ladestasjon blir ca 1,5 meter.
Rimelig sikker på at jeg fant en på elbilhjelpen.no, men finner den ikke igjen.

Noen som har tips til en greit priset spiralkabel? Ladestasjonen er 16A 1fas så jeg tenker å gå for tilsvarende kabel, for å holde vekten nede.

Vollis47

Jeg kjøpte en 32A enfase spiralkabel fra Elbilhjelpen.no for et snaut år siden. Men nå ser det ikke ut som han har spirakabel i sitt sortiment lenger. Synd ikke noen selger noen 2meter kabler i enfase og trefase.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Orbit

F.eks. Grønne mil har 3 meter spiralkablel, om enn ikke de rimeligste. Power forhandler de samme, som kanskje kan spare inn frakt (gratis levering til nærmeste Powerbutikk). Dersom du ikke bryr deg om ekstra tyngde på en 22 kW-kabel, så kommer Elbilgrossisten sitt alternativ greit ut på pris, selv sammelignet med tynnere kabler. Finnes sikkert mange flere.... men da har du i alle fall noen alternativer.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

KooPa

Både grønne bil og power er utsolgt for den spiralkabelen.
Ønsker som sagt ikke 22kW pga vekt.
Jeg ser Thansen har 7.2kW kabel, men jeg vet ikke hvordan kvaliteten er derfra. Jeg betaler gjerne en 500-lapp ekstra for en kabel av god kvalitet.

Hadde håpet på noe black friday tilbud....

elektrolux

#4
Sitat fra: KooPa på mandag 23. november 2020, klokken 20:23
Vi har bestilt oss en Ioniq og mens vi venter har jeg tenkt på at det vil være enklere å bruke en kort spiralkabel 2-3 meter da avstand mellom ladeport og ladestasjon blir ca 1,5 meter.
Rimelig sikker på at jeg fant en på elbilhjelpen.no, men finner den ikke igjen.

Noen som har tips til en greit priset spiralkabel? Ladestasjonen er 16A 1fas så jeg tenker å gå for tilsvarende kabel, for å holde vekten nede.

Her er vår 32A spiralkabel: Pris: Kr 1790.- Grønne mil kjører prismatch, så om du handler der kan du vise til Elbilhjelpen.no prisen og spare kr. 759.-  ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Erik Ola Ulvestad



Sitat fra: KooPa på onsdag 25. november 2020, klokken 11:47
...
Jeg ser Thansen har 7.2kW kabel, men jeg vet ikke hvordan kvaliteten er derfra. Jeg betaler gjerne en 500-lapp ekstra for en kabel av god kvalitet.
Eg kan berolige deg med at Thansen Inferno kablar er frå same fabrikk som resten omtala her :-)


~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

KooPa

Flotte greier. Hadde bare øya giddi å blikket over merkenavnet hadde jeg nok sett at det var inferno kabel  :)

Thansen har 30% på alle ladekabler i desember så da tok jeg med en med det samme jeg var innom for et annet ærend.

Så tenkte jeg hengelås og øyeskrue med mutter gjennom garasjeveggen som en liten tyverisikring frem til garasjen vokser nok til at det er plass til bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA