Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vinterdekk Model 3 Performance 2021

Startet av krister461, mandag 23. november 2020, klokken 19:33

« forrige - neste »

jorgenask

Tipper nei pga større bremsekalipere, men andre kan bekrefte

thorerik

Jeg har en 2019 P i dag som jeg har 19" vinterhjul med hjelp av spacer, håpte at Tesla har funnet en bedre løsning på 2020/2021 modellen.

Counterpointer

Sitat fra: thorerik på onsdag 02. desember 2020, klokken 21:41
Er det mulig å bruke de standard 18" som kommer på LR på Performance som vinterdekk?
Nei

helge89

Hjulstørrelse på Performance er 235/35 R20, foran og bak.

Performance krever et større senterbor enn LR. Så felger kan bare flyttes fra P til LR, men ikke omvendt da LR felgene har mindre senterbor.

Det finnes 18" felger med riktig senterbor som passer P, men det kan bli trangt til kalipper, leverandøren bør garantere for at de skal passe på Performance før man kjøper. Samtidig det er ingen garanti at 18" felger som passer dagens Performance vil passe den nye versjon, da det kan være små endringer på kalipper og andre ting som ikke er blitt belyst enda.

Jeg har TST 18" felger som jeg har tenkt å montere på den nye P til vinterdekk så er spent på akkurat det.

jokke

Kjører med 20" cvc 7, 245/35-20. Dekkene "vrir" seg nok under pådrag med disse, om man ikke skal bruke 18" i tillegg.

Counterpointer

Sitat fra: jokke på torsdag 03. desember 2020, klokken 18:24
Kjører med 20" cvc 7, 245/35-20. Dekkene "vrir" seg nok under pådrag med disse, om man ikke skal bruke 18" i tillegg.


Jeg har PS4 sport 20' på sommer og Nokian R3 på vinter. Det er to helt forskjellige biler. R3 er egentlig alt for myke, men 18' er et bevist valg ift vinterrekkevidde.

Kona sin LR på cvc6 i 18' er langt tightere enn Nokian, selv om den har en del mindre power.

jaycea

Ser nå at Dekk24 sier at sensorer kun selges av Tesla (ref finn-annonse) og Megahjul forventer ikke å ha sensorer på lager før i mars.. Så får visst enten legge om til vinterdekk på sommerfelgene eller klare meg uten sensorer første vintersesong ser det ut til.
Tesla Model Y Performance 2023
Tesla Model 3 Performance 2021
x Kia eSoul 2020
x Tesla Model X 90D 2017
x Tesla Model S 85 2014


Steffinho

Noen som vet om man kan ta av senterkoppene på Zax felgene til Megahjul? Tenkte å erstatte dem Tesla senterkopper for litt mer OEM look.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Model 3 P

Noen som har erfaring med Frigus dekkene til Megahjul? Må si jeg er litt skeptisk. Ser ut som de fleste er fornøyd med Continental sine vinterdekk. Hva er forskjellen på Contact6 og Contact7?

Tenker å gå for 19" på min nye M3P.
MYP - Venter i spenning
M3P - 2021

el-sprell

Sitat fra: Steffinho på lørdag 05. desember 2020, klokken 11:33
Noen som vet om man kan ta av senterkoppene på Zax felgene til Megahjul? Tenkte å erstatte dem Tesla senterkopper for litt mer OEM look.

Funket på de ZAX felgene jeg kjøpte fra Megahjul i hvert fall.
X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

Bmwi3

Sitat fra: Model 3 P på lørdag 12. desember 2020, klokken 17:10
Noen som har erfaring med Frigus dekkene til Megahjul? Må si jeg er litt skeptisk. Ser ut som de fleste er fornøyd med Continental sine vinterdekk. Hva er forskjellen på Contact6 og Contact7?

Tenker å gå for 19" på min nye M3P.

Jeg gikk for 19" med Frigus på min P, Frigus erstatter Nereus og det virker bra på noen tester. Venter bare på bilen før jeg får prøvd :D
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Model 3 P

Sitat fra: Bmwi3 på lørdag 12. desember 2020, klokken 17:49
Sitat fra: Model 3 P på lørdag 12. desember 2020, klokken 17:10
Noen som har erfaring med Frigus dekkene til Megahjul? Må si jeg er litt skeptisk. Ser ut som de fleste er fornøyd med Continental sine vinterdekk. Hva er forskjellen på Contact6 og Contact7?

Tenker å gå for 19" på min nye M3P.

Jeg gikk for 19" med Frigus på min P, Frigus erstatter Nereus og det virker bra på noen tester. Venter bare på bilen før jeg får prøvd :D
Jeg går nok for det samme, sammen med ZAX EV555 , de er såpass billige at en kan bytte de ut etter 1-2 sesonger hvis de ikke lever opp til forventningene..
MYP - Venter i spenning
M3P - 2021

Stiann

Når man først har valgt en P så bør man vel gå for 20 på vinteren og?  Jeg har bare kjøpt en lr pga hengerfeste, men jeg har gått for 20 på vinteren

Bmwi3

Sitat fra: Model 3 P på lørdag 12. desember 2020, klokken 18:39
Sitat fra: Bmwi3 på lørdag 12. desember 2020, klokken 17:49
Sitat fra: Model 3 P på lørdag 12. desember 2020, klokken 17:10
Noen som har erfaring med Frigus dekkene til Megahjul? Må si jeg er litt skeptisk. Ser ut som de fleste er fornøyd med Continental sine vinterdekk. Hva er forskjellen på Contact6 og Contact7?

Tenker å gå for 19" på min nye M3P.
Jeg gikk for 19" med Frigus på min P, Frigus erstatter Nereus og det virker bra på noen tester. Venter bare på bilen før jeg får prøvd :D
Jeg går nok for det samme, sammen med ZAX EV555 , de er såpass billige at en kan bytte de ut etter 1-2 sesonger hvis de ikke lever opp til forventningene..

Jepp ca samme som jeg tenkte.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA