Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilene med best varmeapparat og lys, Elbilene best.

Startet av Bmw_Tryne, lørdag 28. november 2020, klokken 09:40

« forrige - neste »

Bmw_Tryne

Bmw 530i G30

RJK

Leste du i det hele tatt testen du lenker til?


Er jo Hyundai Ioniq som vinner, med Tesla Model 3 på andre. Audien havner på tredjeplass blant elbilene. Og elbilene er stortsett bedre enn ice-bilene...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Bmw_Tryne

Ja, har lest begge testene. Noe som du tydeligvis ikke har gjort.

"Den beste vinterbilen totalt sett i år ble ikke en av de mange SUV-ene som var med i testen, men Toyota Corolla Hybrid. Blant elbilene var det Audi e-Tron som stakk av med seieren. Disse bilene presterer bra under så og si alle forhold."

Bmw 530i G30

Oddaa

Tesla får jo underkjent på lysene, så oppsiktsvekkende om den kommer inn på andre plass totalt ja. Må nok lese begge lenkene, ikke kun den på varme.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

RJK

Nå la du til den siste linken etter at jeg svarte, så hvordan kunne jeg ha lest begge linkene dine?

Dessuten var det kun varmeapparat-testen du refererte til i både tekst og overskrift på tråden.

Ganske uredelig gjort av deg, det.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Bmw_Tryne

Sitat fra: RJK på lørdag 28. november 2020, klokken 10:08
Nå la du til den siste linken etter at jeg svarte, så hvordan kunne jeg ha lest begge linkene dine?

Dessuten var det kun varmeapparat-testen du refererte til i både tekst og overskrift på tråden.

Ganske uredelig gjort av deg, det.

Nå må du slutte å prate tull.

Dette står i den 1. linken:

"Den beste vinterbilen totalt sett i år ble ikke en av de mange SUV-ene som var med i testen, men Toyota Corolla Hybrid. Blant elbilene var det Audi e-Tron som stakk av med seieren. Disse bilene presterer bra under så og si alle forhold."


Den 2. linken har med lys å gjøre.
Bmw 530i G30

Øyvind.h

#6
Fin test av varmeapparat som illustrerer forskjellen på fossil og el. Der et par av elbilene løftet bilen fra -9 til 5+ på 2 minutter, må fossilbilene se leeenge etter den typen kjapt løft.

Når det er sagt - å sjekke hvor raskt bilen blir varm når den startes iskald er jo en litt historisk øvelse. To trykk i appen så er bilen varm og isfri hver tur, hele vinteren. Hvor lang tid bilen bruker på å varme opp under kjøring blir mer interessant i teori enn praksis. En setter seg jo praktisk talt aldri inn i iskald nedrimet bil??

Ser for øvrig at EQC endte på delt førsteplass mtp lys. Kan skrive under på at lysene er veldig gode, og interessant nok har Mercedes løst dette uten behov for lyktespylere.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

RJK

Nå var som sagt ikke lenke nr. 2 lagt til, det var kun lenken til lystesten, der tabeller og hovedteksten sier det var Hyundai Ioniq som vant lystesten.


Ser nå det du refererte til, og innrømmer glatt at det ble oversett, for tabeller og hovedtekst viste som sagt at Ioniq vant lystesten.


Dessverre, siden det ikke var andre som hadde kommentert siden du nettopp hadde lagt ut tråden, så "quotet" jeg ikke original-innlegget ditt slik det så ut før du editerte, slik at dette hadde hadde vært uten snev av tvil.


Dog kan alle se at innlegget ditt er editert etter at jeg la inn min post. Min post ble lagt ut 09:50, editeringen din kom 09:54. Så får andre lesere selv finne ut hvem de velger å tro på her.


Hadde du lenket til begge artiklene før editeringen, hadde jeg selvsagt sjekket ut begge, og ville sett bedre det andre. Da hadde jeg selvsagt ikke svart slik jeg gjorde.


Men du kunne vært ærlig nok og sagt at den andre lenken ble glemt og lagt til etter at jeg svarte, eller at du klikket for å legge ut før du fikk lagt til den andre lenken.


Men, nå er akkurat dette punktet ferdigdiskutert for min del. Som sagt, folk får velge hvem de tror på her.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Bmw_Tryne

Sitat fra: RJK på lørdag 28. november 2020, klokken 10:35
Nå var som sagt ikke lenke nr. 2 lagt til, det var kun lenken til lystesten, der tabeller og hovedteksten sier det var Hyundai Ioniq som vant lystesten.


Ser nå det du refererte til, og innrømmer glatt at det ble oversett, for tabeller og hovedtekst viste som sagt at Ioniq vant lystesten.


Dessverre, siden det ikke var andre som hadde kommentert siden du nettopp hadde lagt ut tråden, så "quotet" jeg ikke original-innlegget ditt slik det så ut før du editerte, slik at dette hadde hadde vært uten snev av tvil.


Dog kan alle se at innlegget ditt er editert etter at jeg la inn min post. Min post ble lagt ut 09:50, editeringen din kom 09:54. Så får andre lesere selv finne ut hvem de velger å tro på her.


Hadde du lenket til begge artiklene før editeringen, hadde jeg selvsagt sjekket ut begge, og ville sett bedre det andre. Da hadde jeg selvsagt ikke svart slik jeg gjorde.


Men du kunne vært ærlig nok og sagt at den andre lenken ble glemt og lagt til etter at jeg svarte, eller at du klikket for å legge ut før du fikk lagt til den andre lenken.


Men, nå er akkurat dette punktet ferdigdiskutert for min del. Som sagt, folk får velge hvem de tror på her.

Tror du har stått opp på feil fot i dag 😂😂
Bmw 530i G30

RJK

Dette var rett før jeg la meg...  ;)
Jobbet nattevakt, og stått opp igjen nå, klar for ny vakt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA