Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vinduer M3 - 2021 LR

Startet av trdedekam, onsdag 06. januar 2021, klokken 09:20

« forrige - neste »

trdedekam

Hei! har en Model 3 LR 2021 hentet ut i Desember. er strålende fornøyd og driver fortsatt og blir kjent med bilen..lurer i det henseende på om noen her har opplevd at vinduene ikke går like langt opp mot toppen når man lukker døren? i dag så jeg at vinduet på passasjersiden foran var 2-3mm lavere ned enn resten av vinduene. Jeg vasker bilen 1 gang i uka, selvvask, og er naturligvis redd for å få vann inn i bilen :)

Kim-

Jeg har merket når vinduet er fryst fast og ikke går ned så går døren fortsatt opp. Det står et sted i brukermanualen at vinduene går litt ned når det er kaldt for å forhindre skader på eksteriøret. Jeg hører noen ganger når jeg setter meg inni og starter opp at det kommer noen lyder baki, som at vinduet går opp, men kan ikke bekrefte det enda. Jeg tviler på 2-3mm har noe å si, men hvis du leser brukermanualen så mener jeg at man kan kalibrere vinduet på nytt.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

thebadger

Kim- har helt rett.
Når det blir kaldt nok så senker bilen vinduene litt i tilfelle de fryser fast. Det er for å forhindre at de ikke skraper borti listene, eller enda verre knuser når du smeller døren igjen etterpå.
Dette kan du enkelt se selv når det er kjølig. Hvis du lukker igjen døren så ser du at vinduet først går helt opp, så kommer det ned et lite stykke igjen.
Hvis de har vært nede så merker du det når du setter deg inn i bilen. Da hører du lyd fra alle vinduene for bilen hever de igjen.

Det kan være lurt å kalibrere vinduene hvis du er usikker. Ta de helt opp, så helt ned, så helt opp.
https://www.tesla.com/no_NO/support/do-it-yourself-model-3?redirect=no#calibrating-windows

trdedekam


Tomas_v

På min så er det bare venstre vindu som er lavere. Hvorfor ikke begge er like da?

thebadger

Sitat fra: Tomas_v på onsdag 06. januar 2021, klokken 12:37
På min så er det bare venstre vindu som er lavere. Hvorfor ikke begge er like da?
Har du prøvd å kalibrere?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA