Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Essensielle ladekabler for en ny M3 eier

Startet av eNORm, mandag 23. november 2020, klokken 11:35

« forrige - neste »

eNORm


felix

De som følger med. Altså Type 2 og den TMC. Det holder masse om du ikke skal på noen helt unike eventyr.

1000kwh


eNORm


DeepFu

Sitat fra: eNORm på mandag 23. november 2020, klokken 11:38
Greit å vite. Er det grei lengde også?
Tja, det blir jo en avveinig mellom håndterbarhet og bruks-situasjon. Type2-kabelen kunne godt vært en meter eller to lenger, særlig hvis man må parkere med fronten inn mot ladestasjonen (Enveiskjørt gate med skråparkering). Da kan den bli litt knapp.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

helge89

Jeg solgte Type 2 kabelen og kjøpte en med knapp i steden.

Denne kommuniserer med låsen i bilen, slik som UWC gjør, og gjør det mulig å løse ut kabel så lenge man har mobilen i lomma.

Alternativt må man inn på telefonen for å løse ut den kabelen man får av Tesla som ikke har knapp.

Du kan kjøpe forskjellige lengder, 16A/32A, 1-fase/3-fase, som gjør det billigere. 32A tre-fase er best og gir mulighet for 11 kW, men den er også dyrest, tykkest og vanskeligst å pakke vekk.

https://www.evchargeking.com/en/t2-tesla-charging-cable-3-phase-32a

Foremost

På en lang (~3.000 km) bilferie i sommer savnet jeg en 5-10m skjøtekabel, for å kunne lade på en campingplass. Ellers holder det helt fint med det som følger med.

dejavu

Mod.3,2021,AWD,HF

jorgenask

Sitat fra: dejavu på mandag 07. desember 2020, klokken 11:30
Hvor lange er kablene som medfølger mod 3?
Mener å huske at type 2 kabelen som fulgte med min forrige M3 var ca 4 meter ? kanskje noen kan bekrefte det ?

UMC kabelen aner jeg ikke hva totallengden er på.

dejavu

Sitat fra: jorgenask på mandag 07. desember 2020, klokken 13:00
Sitat fra: dejavu på mandag 07. desember 2020, klokken 11:30
Hvor lange er kablene som medfølger mod 3?
Mener å huske at type 2 kabelen som fulgte med min forrige M3 var ca 4 meter ? kanskje noen kan bekrefte det ?

UMC kabelen aner jeg ikke hva totallengden er på.
4 meter er bra, mtp plassering av hjemmelader!
Mod.3,2021,AWD,HF

jorgenask

Ja den var akkurat passelig for min del og, lurer litt på lengden også for lurer på å kjøpe en slik evcharging kabel med "tesla-knapp".
Og så eventuelt selge den som følger med.

Steffinho

Sitat fra: jorgenask på mandag 07. desember 2020, klokken 13:15
Ja den var akkurat passelig for min del og, lurer litt på lengden også for lurer på å kjøpe en slik evcharging kabel med "tesla-knapp".
Og så eventuelt selge den som følger med.
Samme her, lurer på om jeg skal gå opp til 5m. Tesla burde jo nesten lagt ved kabel med knapp da.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

dejavu

Sitat fra: jorgenask på mandag 07. desember 2020, klokken 13:15
Ja den var akkurat passelig for min del og, lurer litt på lengden også for lurer på å kjøpe en slik evcharging kabel med "tesla-knapp".
Og så eventuelt selge den som følger med.

Hva er fordel med  evcharging kabel med "tesla-knapp"?
Mod.3,2021,AWD,HF

jorgenask

#13
Sitat fra: dejavu på mandag 07. desember 2020, klokken 16:05
Sitat fra: jorgenask på mandag 07. desember 2020, klokken 13:15
Ja den var akkurat passelig for min del og, lurer litt på lengden også for lurer på å kjøpe en slik evcharging kabel med "tesla-knapp".
Og så eventuelt selge den som følger med.

Hva er fordel med  evcharging kabel med "tesla-knapp"?
man kan åpne ladeluken med knappen og "løse ut" kabelen for å avslutte lading.
Samme som knappen på superchargers og TWC

GOS

Sitat fra: jorgenask på mandag 07. desember 2020, klokken 13:00
Sitat fra: dejavu på mandag 07. desember 2020, klokken 11:30
Hvor lange er kablene som medfølger mod 3?
Mener å huske at type 2 kabelen som fulgte med min forrige M3 var ca 4 meter ? kanskje noen kan bekrefte det ?

UMC kabelen aner jeg ikke hva totallengden er på.

På min Model 3 levert februar 2019 så var den i det minste lenger enn bilen, så anagelig 6-7(?) meter. Men det kan de ha endret.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA