Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Elbilkundene risikerer kjemperegning"

Startet av power59, mandag 23. november 2020, klokken 09:15

« forrige - neste »

biggern

#15
Sitat fra: tornaldo på torsdag 26. november 2020, klokken 09:30
Jeg forstår det er en del som ikke har økonomi til økt priser, men det er ikke noe helt unikt for Møller, selv om mange andre har bedre kontraktsvilkår. Jeg tipper de mange tusen som faktisk har skrevet kontrakt allerede, klarer å leve fint med dette. Risikoen for en stor prisøkning fremstår minimal, all den tid det er politisk flertall for at elbilfordelene skal bestå. Som alle vet, er man ikke avhengig av å gi mva fritak for å subsidiere el-bilene. Det er bare å gjøre som Tyskland og flere andre land. Det er faktisk uproblematisk om EU nekter oss dette.

Hvis man er i en situasjon der noen tusenlapper ekstra velter økonomien, men samtidig vurderer en bil til ca 500000 eller mer, så bør man vel gå en runde eller to med seg selv uansett?

Til dere som har valgt å ikke bestille, så er jo det helt greit. Enten får dere kjøpe når man starter utlevering, og dere kan være tryggere på at økonomien deres tåler det, eller så velger man å gå for en annen bil. Det er alltid en hel masse argumenter for å velge en annen bil, hver gang man er på utkikk etter ny.

For Skoda/Møller tror jeg ikke det er et stort problem at en del kunder avstår bestilling nå helt innledningsvis. Dette er en bil som trolig skal produseres i årevis, og det er kun nå de neste 3-4 mnd dette er et aktuelt problem. Det er fortsatt begrenset utvalg i denne klassen, og at det blir noe lekkasje til ID4 (spiller ingen rolle for møller), Tesla Model Y (ukjent levering) og eventuelt et par andre, tipper jeg går helt greit for Skoda og Møller.

Hvis regjeringen neste år innfører en oppadgående mva fra 8-10 prosent fra 2022, blir jo det fort 45+K for en 80x.
Det jo litt penger for noen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA