Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Modell 3 mens vi venter på Modell Y

Startet av Jurast, søndag 22. november 2020, klokken 12:17

« forrige - neste »

Jurast

Hei ,jeg bestilte modell Y i fjor men den bilen som jeg nå kjører er ikke godkjent lenger.Jeg lurer på om jeg kan kjøpe modell 3 som vente bil, jeg tenker å bestille ny. Jeg vil spørre om det lønner seg og hvor mye jeg taper? Tesla sier at det lønner seg å ta på kredit.Hva anbefaler dere 😉

Haggish

0,25 % rente i 3 år, kun kr1000 kontant og 14 dager gratis forsikring er jo en god deal, Si hva du tenker og spør hva de gir deg når du vil bytte den inn, kanskje de ser det som god reklame om du presenterer de rett :) :) :D ;)
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Mondeo

0.25% nominell rente må huskes.
Blir litt høyere summer når man ser på effektiv rente. Men fortsatt bra.

Haggish

Ja eff blir litt høy med så kort lånetild  tid ca 1700 i adm og tinglys og kr 97 pr mnd i gebyr 😒
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

hemi

Regn 50-100k i potensielt tap ref innbytte og usikkert marked for model 3 ref Y. Om det er kurrant på 6-12mnd perspektiv, kjør på.

kamuflars86

Er i samme båt,  drømmer om model 3 som ventebil.. , men tørr ikke å bestille m3 pga verdifall om 7-9 måneders tid..pluss bruktbilprisan synes jeg også er høy.

hemi

når du vet tesla gir 370 (hørt jeg fra en venn nå) i innbytte så er det iaf mulig å potensielt gjøre litt mindre katastrofalt bruktkjøp vs ny på en, men rente er jo en greie.

lars667

Jeg tror fortsatt 3 er et rimelig trygt kjøp med tanke på bruktbilmarkedet. Ja, Y kommer til å ta Norge med storm. Men vi er fortsatt i startgropa for elektrifisering av bilparken, det er lenge til markedet er metta. Selv tør jeg ikke å kjøpe Y på lanseringsdag uansett. Da gir jeg den heller et år til eller to på baken. I alle fall fram til de andre produsentene kommer med et godt alternativ til supercharger-nettverket, vil TM3 holde seg godt, spesielt med AWD og hengerfeste. For meg er uansett TM3 akkurat på smertegrensa økonomisk. TMY er litt utafor.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA