Tømte nesten hele batteriet fredag, plugget i fredag ettermiddag, ladet med 7,4kW frem til en eller annen gang natt til lørdag. 5+5 minutter kjøring på lørdag, så toppet opp med en time lading på 7,4kW før kabelen ble tatt ut ca kl 16 og bilen kjørt inn i garasjen. Hvor varmt batteriet var lørdag ettermiddag er vanskelig å vite, men det var nok godt over omgivelsestemp. Tar ganske lang tid å kjøle ned flere hundre kilo batteri.
"Utfordringen" er at jeg må huske på å ta ut kabelen om jeg skal teste langtidseffekten. På hytta står bilen stort sett tilkoblet, og da slår ladingen inn fra tid til annen. Virker som den forsøker å holde bilen på nøyaktig rett SOC. 2-kanals dashcam kan også spille inn mtp at det tapper 12V batteriet og bilen da vedlikeholdslader mer for å holde 12V på uendret spenning? Kanskje. Hvem vet
