Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ventebil Modell 3

Startet av Jurast, søndag 22. november 2020, klokken 17:12

« forrige - neste »

Jurast

Hei ,jeg bestilte modell Y i fjor men den bilen som jeg nå kjører er ikke godkjent lenger.Jeg lurer på om jeg kan kjøpe modell 3 som vente bil, jeg tenker å bestille ny. Jeg vil spørre om det lønner seg og hvor mye jeg taper? Tesla sier at det lønner seg å ta på kredit.Hva anbefaler dere 😉

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Med høye bruktpriser og lav rente på ny så vil jeg tro det er like greit å kjøpe ny. Kommer jo an på hva slags finansieringsmuligheter du har og.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

arvid44

Det er nesten alltid dyrere å kjøpe en ny bil
sammenlignet med en brukt, når du kun skal eie den i underkanten av et år. Nå har nye mod 3 fått endel oppgraderinger som kan gjøre at den er lettere å selge til en god pris om et års tid, svaret får du kun når du skal selge.! 
Kjøper du ny mod 3, så vær sikker på  den har 
varmepumpe og automatisk åpning/lukking av bagarsje lokket, det er nyhetene som kom for litt siden.
Velger du brukt mod 3 bør den være vesentlig lavere i pris sammenlignet med
hva en ny koster. Jeg vil si minst 10-15 % under nybil pris i dag, avhengig av stand og kjørelengde.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sandvika

Er naturligvis mindre verditap på brukt en nytt. Enhver som prøver å si noe annet har en agenda. En rentekampanje eller prisreduksjon på vil flytte etterspørsel fra brukt til ny, med det umiddelbare resultat av at brukt faller tilsvarende.

Motorwatt

Hvis salgsummen etter 6 måneder er den samme som kjøpesum minus innbetalte renter/avdrag, er det vel kanskje greit å kjøpe ny.

Tipper det blir noe slikt: (500.000.- 0,25% renter og ca. 4.500.- i avdrag blir ca. 4.600.- i terminbeløp), og bilen må da selges for ca. 472.000.-. (kommer vel noen lånegebyrer i tillegg).





Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA