Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

LEAF på drivein kino

Startet av T-Max, lørdag 21. november 2020, klokken 14:15

« forrige - neste »

T-Max

På drivein kino skal bilens lys være slukket. Samtidig ønsker en å ta inn lyd på bilens anlegg og ha på varme. Er det mulig på våre biler? Altså lysene helt av og bilen på?

Marius Kotsbak

På noen modeller kanskje. På min får man ikke mindre enn parklys. De sa ikke noe på det. Verre med bilferge. De godtok ikke parklys. Må du skru av tenningen helt så får du bare lyd fra radioen fra 12V og ingen varme. Så greit å ha med seg klær i tilfelle. Forbruket er minimalt med tenning og varme på.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Joltus

Hvilken bilferge var det? Aldri opplevd å måtte stoppe den en gang!

Marius Kotsbak

Halsa-Kanestraum kanskje. Var vel fordi det var mørkt så det kunne påvirke sikten til kapteinen. Sto skilt om det på båten. Mulig det var fordi jeg sto forrest. Har ikke opplevd noe krav om å skru av vanlige kjørelys heller før.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Erik Ola Ulvestad

Det går fint på 2017 kWh modell iallefall. Du "dobbeltrykker" på start knappen. Då går bil på, men ikkje i 'drive'. Lys er satt off. Radio slår seg av etter ei god stund, 30min? Så då må du starte denne på nytt. Usikker på kor lenge varmen står på.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Leaf1Kris

Går da fint, to trykk på on uten å trykke inn bremsen. Gjør det akkurat nå btw 🙂

Marius Kotsbak

2017-modell er jo gen 1 (eller 1,5). 2. gen fra 2018 fungerer kanskje litt ulikt. Når jeg trykker 2 ganger på ON på 2019-modell så ser det ikke ut som klimaanlegget kommer skikkelig på. Mulig den ikke kobler inn høyvoltsbatteriet, bare mer funksjoner aktive fra 12V.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Leaf1Kris

Fungerer på min 14 dager gamle 62 kwh

T-Max

Takk for tips @Leaf1Kris. Det var akkurat det jeg var ute etter. Funker her også.

Marius Kotsbak

#9
Men hvordan får dere på varme? Min gir ikke noe varme med to trykk på On.

Stemmer, verken lys eller varme med dette. Bare vifte og radio o.l. fra 12V.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Joltus

Ikke varme på min LE 40kwh heller.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA