Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sticky everything?

Startet av 4Matic Fanatic, fredag 20. november 2020, klokken 17:34

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Er det bare jeg som sur gammel gubbe som reagerer på at skjermen fylles av låst informasjon når man går inn på I-Pace forumet nå? Først den innmari store hvite reklamekladden for elbilforum øverst og så 10 sticky-emner av ærlig talt varierende relevanse?

Tellus

#1
Herregud nå skal moderator ødelegge dette forumet også.
Samme problem på Leaf Classic forum.
https://elbilforum.no/index.php?board=46.0

Ble diskutert her:
https://elbilforum.no/index.php?topic=51847.0

Absolutt ingen av brukerne synes noe om dette, men moderator turer frem. Blir det slik fremover så slutter folk å skrive.

JorgenM

Litt overdrevet det der ja...

Samle dem i eget sub-forum i stedet kanskje.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

4Matic Fanatic

Sitat fra: Tellus på fredag 20. november 2020, klokken 17:56
Herregud nå skal moderator ødelegge dette forumet også.
Samme problem på Leaf Classic forum.
https://elbilforum.no/index.php?board=46.0
Det er tydeligvis noen som har for mye fritid når den brukes på å "justere" innholdet på de forskjellige delforumene etter eget forgodtbefinnende.
Spesielt sett opp mot at ingen av oss som bruker og fyller forumet med innhold ønsker disse endringene.

Sveipa innom Leaf-forumet og det var jo helt borti natta...  :o

Ingeniøren

Så det ikke en gang - så interesante var disse.... :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Theppan

Støttes fullt ut. Få bort alle disse sticky emnene, som bare er av personlig interesse for den som setter de opp.
Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

RayBomb

Jeg reagerte også på alle disse sticky postene. Alt for mange
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

turfsurf

Er vel gode intensjoner, men jeg synes det var ett veldig rart utvalg. En del emner som er veldig smale og lite trafikkerte blir sticky, mens emner som er er mye mere trafikkerte ikke blir det.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Frank_M

Når flere av trådene hadde siste innlegg i 2018/tidlig 2019, er de ikke interessante og burde absolutt ikke være "sticky"
--
2018 Jaguar I-pace HSE

Maxwell_400

Stemmer for at denne tråden blir Sticky!

Men seriøst, kanskje de kan samles under egen fane, navneforslag;

"Moderators playground"
"Moderators favorites"
"Stickies"
"Tips&Tricks"
"VIS"

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

4Matic Fanatic

#10
Måtte bare - for å vise relevansen her. Ingen av de nye sticky trådene hadde innlegg fra inneværende år da de ble gjort sticky. :-1:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

 

Ingeniøren

Rapporterte dette innlegget til moderator, så får vi se om de skjønner tegninga  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

Jeg gjorde det samme tidligere i dag. Venter i spenning.  :-)

RJK

Ved hvilken volt venter dere svaret på?

:o
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Elbilforum admin

#14
Det var ingen "stiky" tråder på jaguarforumet, da jeg tok tak i det for 14 dager siden.
D.v.s. ingen organisering av kunnskapen som var samlet.  Det er et tap.

Og det jeg ser nå når jeg nå har redigert forumet i noe tid tid, er at enkelte tema har en tendens til å gjenta seg selv.  Å gjøre en tråd av generell interesse "stiky", er med å forhindre at det oppstår en ny tråd med samme tema.

Det jeg har prioritert ved å gjøre disse trådene "stiky", er de utfordringene som nye eiere av disse bilene kommer bort i, samt å fremheve spørsmål som er interessante for mulige kjøpere.
Samt å få den faste tråden "tips og triks" fram i lyset.

Nederste del av første side er satt av til de trådene som kommer og går.

At ingen av trådene var brukt det siste året, trenger ikke bety at kunnskapen i de var irrelevant, tvert om.  At disse temaene var diskutert da I-Pace var ny, forteller meg at mange nye eiere av denne bilen vil møte de samme utfordringene.
Det jeg ser videre er at de fleste tråder "dør" etter kort tid fordi temaet er utdebattert, men synspunktene er i høyeste grad relevante.

Imidlertid, så lytter jeg gjerne på forumet sine oppfatninger om hva som bør ut og hva som bør inn av materiale som er gjort "stiky". 

Men de argumentene som er framført i denne tråden:  https://elbilforum.no/index.php?topic=51847.0  er fortsatt relevante.

Men gi meg litt tid til å sette opp en slik tråd som dette:  https://elbilforum.no/index.php?topic=52363.0     Så kan vi ta en runde til.

Når det gjelder egenreklamen øverst på siden, så såg vi det slik at siden foreningen betaler for hele driften av forumet, så var det ikke urimelig å komme med en liten oppfordring om å støtte foreningen. 
Vi kunne helt sikkert ha finansiert forumet med reklame, men valget ble et reklamefritt forum, der små og store elbilutfordringer kan belyses og kanskje løses. 

Er det et urimelig bytte?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA