Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Negativ strømpris

Startet av Lars C. Krogenæs, fredag 20. november 2020, klokken 10:30

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Strømselskaper har ofte gode velkomsttilbud.

Agva har f.eks et tilbud med -32,5 øre per kWt første måned. Nå ligger strømprisen på 1-2 øre, så her blir det penger tilbake.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
 
Men så kommer nettleien. Jeg er med i en pilot hos Elvia, og har billig nettleie på natten og helger, der jeg betaler 28,9 øre kWt.
Du kan ikke vise dette vedlegget. 

Det betyr at jeg i går kunne fått 2 øre per kWt jeg greide å svi av. Ser kråkene på taket smiler bredt nå :-)

Nå er jo dette lokketilbud, men fascinerende likevel. 
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

elektrolux

Eneste du mangler nå er et solid batteri og inverter. Og gjerne tidsstyring på VVB.

Grafen under viser hvordan vår tidsstyring av VVB flater ut og flytter forbruk til natta.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

#2
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 24. november 2020, klokken 07:33
Eneste du mangler nå er et solid batteri og inverter. Og gjerne tidsstyring på VVB.

VVB og varmekabler i betonggulv styres via en Fibarocontroller. Dette er da store batterier som kan lagre masse energi i form av varme. Dermed er det relativt lett å komme utenom dyre perioder.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Den grønne perioden er billig nettleie, de gule er "normal" mens de røde er rushtiden, som bør unngås.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA