Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forhandler advarsel - Prøvde å bestille E-208 (Har nå bestilt)

Startet av Wabby, fredag 03. januar 2020, klokken 16:56

« forrige - neste »

Wabby

Forhandler Advarsel!!
Jeg ønsker å dele min erfaring her med Bertel O Steen - Ullevål og samtidig fraråde alle om å handle sin E-208 her.

Jeg var hos dem under avdukingen av E-208 og jeg likte det jeg så. Snakket mye med Terje (Peugeot ansvarlig for Bertel). Sa at jeg ønsket et tilbud og spurte samtidig om de også tok innbytte i biler som hadde høyere bruktverdi enn den jeg ønsket å kjøpe, evt om de anbefalte meg å selge den selv.
Dette var ikke noe problem og han langet ut historier om at de hadde tatt inn Porsche og Ferrari i millionklassen som bruktbil.
Vi ble enig om GT modellen og jeg skulle få tilsendt tilbud.
Kan også legge til at han var nedlatende over avdelinger og sa at jeg ikke måtte gå til Bertel O Steen Økern.
Jeg burde nok ha skjønt lunta her og gått, for det verste jeg vet er folk som er nedlatende mot valg du har gjort eller mot konkurrenter og partnere.

Tiden gikk, og jeg hørte ikke noe.... Sendte purre e-post og fikk en beklagelse om at han ikke hadde hørt noe fra bruktbil avdelingen.

Etter en del e-post dialog og purring, fikk jeg beskjed om at de måtte ha bilen inn(!?) for verdivurdering, og at de måtte ha den i 2 timer minst.
Sa at de kunne ha den fra morgenen til lunsj. Bilen ble levert og hentet etter lunsj som avtalt. Ble lovet tilbakemelding om tilbud og innbytte.

Sjekket så dashcam og ser da at bilen blir rævkjørt i -7 grader og etter kun 5 minutter gange (den hadde da stått i 3 timer etter jeg leverte den).
Dette er en 2 år gammel bil, med 320HK og turbo.

Sendte mail etter kontroll av kamera og sa at slik kjøring av kundebiler IKKE er akseptabelt. Med link til video.
Det ble stille fra Terje.... Ikke noe tilbud eller noe beklagelse.

I dag (2,5 uker senere), troppet jeg opp der og spurte hva de driver med, og at det er totalt uakseptabelt å behandle kundebiler slik.
Først valgte han å totalt overse hva dem hadde gjort selv og sa at bilen var for spesiell til at dem kunne ta den som innbytte (dette kun dem vel sagt uten å ta den inn for verdivurdering).
Sa at dette er noe han burde være ærlig om og si på e-post, da kan jeg heller fokusere på selge den privat.
Jeg måtte ta opp rævkjøringen tre ganger før han ville svare på det, og da tilslutt sa seg enig at det ikke er akseptabelt.

Kort oppsummert; Ekstremt dårlig kundeoppfølging, skryte historier, og er bilen din spesiell, ja da blir den behandlet deretter (på en ikke positiv måte).

Jeg kommer til å se etter en annen forhandler nå, og bryr meg lite om den er godt utenfor Oslo.
TM3P 2021 - Oslo

elekTrond

Takk for advarsel! Det er ikke all reklame som er god reklame. Husker folk han norske dashcam-duden med en svart Subaru som ble satt på verksted?
'13 Mjau

alda

Inte bra alls, tack för att du delar!

Blir lite skeptisk nu...
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

kaiat

Sitat fra: elekTrond på fredag 03. januar 2020, klokken 18:21
Takk for advarsel! Det er ikke all reklame som er god reklame. Husker folk han norske dashcam-duden med en svart Subaru som ble satt på verksted?

Hvis det er den saken jeg tror det er, så var det kanskje litt "pre"-dashcam-eraen? Husker en Subaru-kar som hadde GPS-logger i bilen for banekjøring, og som tok verkstedet via den. Mekanikeren mistet vel både lappen og jobben syns jeg å huske.

Wabby

Ønsker å oppdatere litt her...

Jeg ble senere kontaktet av daglig leder som hadde overhørt hele samtalen fra etasjen under. Hadde en lengre hyggelig samtale med han, og vi hadde en del e-post dialog etter dette.
Vi kom til en enighet og det har både blitt bestilling av e208 her og innbytte av bil.
Kundereisen etter dette (og mot annen selger), har vært eksepsjonelt bra.

Jeg er fortsatt ikke helt fornøyd med hvordan bilen min ble prøvekjørt/takser/vurdert, men kontakten med den nye selgere har vært av en helt annen verden og putter BOS Ullevål i et mye bedre lys.
TM3P 2021 - Oslo

Sandstrøm

Sitat fra: Wabby på onsdag 25. mars 2020, klokken 12:32
Ønsker å oppdatere litt her...

Jeg ble senere kontaktet av daglig leder som hadde overhørt hele samtalen fra etasjen under. Hadde en lengre hyggelig samtale med han, og vi hadde en del e-post dialog etter dette.
Vi kom til en enighet og det har både blitt bestilling av e208 her og innbytte av bil.
Kundereisen etter dette (og mot annen selger), har vært eksepsjonelt bra.

Jeg er fortsatt ikke helt fornøyd med hvordan bilen min ble prøvekjørt/takser/vurdert, men kontakten med den nye selgere har vært av en helt annen verden og putter BOS Ullevål i et mye bedre lys.

Sandstrøm


alda

Sitat fra: Sandstrøm på onsdag 25. mars 2020, klokken 13:21
Sitat fra: Wabby på onsdag 25. mars 2020, klokken 12:32
Ønsker å oppdatere litt her...

Jeg ble senere kontaktet av daglig leder som hadde overhørt hele samtalen fra etasjen under. Hadde en lengre hyggelig samtale med han, og vi hadde en del e-post dialog etter dette.
Vi kom til en enighet og det har både blitt bestilling av e208 her og innbytte av bil.
Kundereisen etter dette (og mot annen selger), har vært eksepsjonelt bra.

Jeg er fortsatt ikke helt fornøyd med hvordan bilen min ble prøvekjørt/takser/vurdert, men kontakten med den nye selgere har vært av en helt annen verden og putter BOS Ullevål i et mye bedre lys.
Flott, är oxå mycket nöjd med oppfølging och köpsprocess med BOS Ullevål. Men jag fick oxå en ny kontaktperson inte lång tid efter din historia, hade samma som dig först...
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

TheRealCoinman

Bar jeg som lurer på hvilken bil du skulle byttte inn/selge som ble rævkjørt?  :D

Daniel_0007

Sitat fra: TheRealCoinman på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:45
Bar jeg som lurer på hvilken bil du skulle byttte inn/selge som ble rævkjørt?  :D

Hehe samme her, skal jeg tippe, så tipper jeg på bmw 540 som har 320hk men igjen hvem bytter fra bmw 5 serie til en liten peugeot  :P
Model 3 2019 LR Rwd

Moas

Minner meg om en annen BOS selger i en annen by:

Meg; jeg bestiller bil av deg hvis du har den på lager i Norge.

BOS selger: ikke noe problem, du får den innen to uker.

2 uker senere: selger er på ferie og har glemt hele saken.

Neste forsøk, ny BOS selger; jeg vil ha ny bil med serviceavtale inkl.

Ny BOS selger; ikke noe problem, avtalen er lagt inn i systemet automatisk siden dette er en kampanje.

Ved første service; selgeren har sluttet og ingenting er lagt inn i BOS system. Servicene viser seg å være 3x dyrere enn andre merker og det blir en lang kamp via forbrukerrådet.

Herlig, men nå er jeg ferdig med BOS for alltid :+1:
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

TheRealCoinman

Sitat fra: Moas på onsdag 17. mars 2021, klokken 12:15
Minner meg om en annen BOS selger i en annen by:

Meg; jeg bestiller bil av deg hvis du har den på lager i Norge.

BOS selger: ikke noe problem, du får den innen to uker.

2 uker senere: selger er på ferie og har glemt hele saken.

Neste forsøk, ny BOS selger; jeg vil ha ny bil med serviceavtale inkl.

Ny BOS selger; ikke noe problem, avtalen er lagt inn i systemet automatisk siden dette er en kampanje.

Ved første service; selgeren har sluttet og ingenting er lagt inn i BOS system. Servicene viser seg å være 3x dyrere enn andre merker og det blir en lang kamp via forbrukerrådet.

Herlig, men nå er jeg ferdig med BOS for alltid :+1:

Dårlige selgere som lover/lyger og ikke følger opp finnes dessverre over ALT, hvilken BOS er du sikte til her? Selv var jeg veldig misfornøyd med Møller i Stavanger, men Møller Sandnes/Jæren ca 8km unna var en helt annen verden, mye bedre opplevlse.

Nå har jeg bestilt ny bil hos BOS i Stavanger, så langt har han ikke lovet noe han ikke holder, men lovet meg 3måneder leveringstid da ::)

Moas

Sitat fra: TheRealCoinman på onsdag 17. mars 2021, klokken 13:21
Dårlige selgere som lover/lyger og ikke følger opp finnes dessverre over ALT, hvilken BOS er du sikte til her? Selv var jeg veldig misfornøyd med Møller i Stavanger, men Møller Sandnes/Jæren ca 8km unna var en helt annen verden, mye bedre opplevlse.

Nå har jeg bestilt ny bil hos BOS i Stavanger, så langt har han ikke lovet noe han ikke holder, men lovet meg 3måneder leveringstid da ::)
BOS'ene dette gjaldt er i Østfold. Jeg har også hatt varierende opplevelser hos Møller. Men de siste årene var de jeg brukte glimrende på kundeservice (Oslo nord)
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Goggen123

Da har også jeg vært på besøk hos BOS Ullevål, det blir nok ikke stedet jeg handler bil; har ventet over uke på å få et tilbud på ny bil, har også purret. Men men, er ikke verre enn at jeg går et annet sted når jeg ikke får lov å kjøpe bil der.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA