Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfeste?

Startet av Bjoris, torsdag 19. november 2020, klokken 10:35

« forrige - neste »

Bjoris

Noen som vet noe om HF på denne bilen? Hvis det hadde kommet i tillegg tror jeg dette kan bli en meget stor hit, tror den uansett vil selge veldig bra hvis prisen blir så lav som det kan se ut som. Nesten som jeg er fristet til å selge dieslvarebilen nå som vi får ID4 med HF...

kaiat

Ut fra de tekniske spesifikasjoner jeg har sett på denne bilen, blir det ikke mulighet for hengerfeste. Jeg så på det engelske Speakev-forumet at dette temaet ble diskutert og da ble det sagt at å trekke henger med personbil i Kina er ganske uvanlig, og at det neppe er forståelse for hengerfeste hos produsenten av den grunn.

Bjoris

ok, takk for svar. Har noen ungdommer som er på jakt etter sin første familiebil, syns denne er fornuftig, men så er det litt vanskelig å leve uten hf med bare en bil og husoppsussing. Synd det er så vanskelig å få dette på elbiler selv om det nå kommer litt og litt.

Synd om en må velge en dieselbil bare for dette med HF

Tjomsas

Sitat fra: Bjoris på fredag 20. november 2020, klokken 14:41
ok, takk for svar. Har noen ungdommer som er på jakt etter sin første familiebil, syns denne er fornuftig, men så er det litt vanskelig å leve uten hf med bare en bil og husoppsussing. Synd det er så vanskelig å få dette på elbiler selv om det nå kommer litt og litt.

Synd om en må velge en dieselbil bare for dette med HF

Hvis man bor i en av storbyene er det alltids mulig med bildeling. Eventuelt så har vel både IKEA og Obs bygg billige leiealternativer. Muligheter finnes. Mye billigere å ha en elbil i hverdagen enn en dieselbil.

Bor man i områder der dette ikke er mulig stiller selvfølgelig saken seg litt annerledes   :)

vinterdekk

Om de kan låne dieselvarebilen din mens de pusser eller kjøper en Nissan e-nv200 så er vel behovet mindre for egen bil med hengerfeste. De koreanske elbil- modellene har jo begynt å få litt hengervekt nå, men da er det en helt annen prisklasse.

Om dere må vurdere fossilt så hadde plugin Kia Niro'en min ett svært stort verdifall i forhold til en e-Niro, kjøper man en slik brukt (slik jeg har) så er det store tapet allerede spist opp. Kan lovlig trekke 1300 kg og bruker lite drivstoff.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

batterimannen

Sitat fra: vinterdekk på lørdag 21. november 2020, klokken 11:20
Om de kan låne dieselvarebilen din mens de pusser eller kjøper en Nissan e-nv200 så er vel behovet mindre for egen bil med hengerfeste. De koreanske elbil- modellene har jo begynt å få litt hengervekt nå, men da er det en helt annen prisklasse.

Ja, de koreanske kan trekke 300 kg nå...

Må opp i pris for å få flere kg på henger: https://motor.no/elbil-tilhenger-tilhengerfeste/dette-er-elbilene-som-kan-trekke-tilhenger/175675
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

nilka

Bilen skal komme til høsten og ha støtte for 550kg hengervekt. Ikke all verden men bedre enn kona og e-Niro.

Rekkevidden er også oppgitt til over 400km på dagens europeiske pressekonferanse.

eliten


vinterdekk

https://news.mgmotor.eu/press/mg-unveils-new-mg5-electric-worlds-first-all-electric-station-wagon/

« The MG5 Electric offers a maximum towing weight of 500 kg, a maximum trailer nose weight of 50 kg and a roof load of 75 kg. Fully in line with the practical and functional character of a station wagon, the MG5 Electric is therefore suitable for a bicycle carrier and roof box.»

Maks 50 kilo på hengerfeste er ikke mye, pleier vanligvis å være opp til 75 kg. På (e-)Niro er maks vekt på kula 100 kilo. Men kanskje 50 kg er godt nok for små hengere opp til 500 aktuell totalvekt (vekt av tilhenger + vekt av last)?
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Electric cars in Norway

Sitat fra: vinterdekk på søndag 04. april 2021, klokken 07:45
https://news.mgmotor.eu/press/mg-unveils-new-mg5-electric-worlds-first-all-electric-station-wagon/

« The MG5 Electric offers a maximum towing weight of 500 kg, a maximum trailer nose weight of 50 kg and a roof load of 75 kg. Fully in line with the practical and functional character of a station wagon, the MG5 Electric is therefore suitable for a bicycle carrier and roof box.»

Maks 50 kilo på hengerfeste er ikke mye, pleier vanligvis å være opp til 75 kg. På (e-)Niro er maks vekt på kula 100 kilo. Men kanskje 50 kg er godt nok for små hengere opp til 500 aktuell totalvekt (vekt av tilhenger + vekt av last)?

Grei løsning for sykkelstativ. Dette blir bra!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA