Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MG5 og ladestyring

Startet av vinterdekk, mandag 03. mai 2021, klokken 00:19

« forrige - neste »

vinterdekk

Interessant, jeg ser at UK MG5 EV ikke har ladebegrensning. Dvs. man har ikke annet valg enn å lade til 100% med mindre man avbryter ladingen eksternt. https://www.mgevs.com/threads/new-to-mg-evs-i-have-a-few-questions.2314/

Hvordan påvirker det levetiden på batteriet? Siden produsenten SAIC har tette koblinger til CATL og har produsert mange tusen Roewe Ei5/MG MG5, skulle man vel tro det var greit å lade til 100% når man ikke har noe valg.. Kan det være LFP batteri i noen MG biler?

Jeg har ikke funnet noen indikasjon på om man kan time ladingen slik at man slipper å lade mens det er dyrest, vet noen noe om det?
På elbiljakt. ID.4 bestilt.

Girstang


Radial

Man kan jo feks bare se på Nissan Leaf, som har lada til 100% siden tidenes morgen med rundt 10-15% degradering på 10år (1strek) dersom du AC lader mest hjemme.

Så jeg tror ikke dette er ett veldig stort problem, så lenge det er grei buffer i toppen (100% er ofte rundt 90-95% i virkeligheten pga buffer)
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR
- 2020 MG ZS EV

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Radial på tirsdag 17. august 2021, klokken 11:19
Man kan jo feks bare se på Nissan Leaf, som har lada til 100% siden tidenes morgen med rundt 10-15% degradering på 10år (1strek) dersom du AC lader mest hjemme.

Så jeg tror ikke dette er ett veldig stort problem, så lenge det er grei buffer i toppen (100% er ofte rundt 90-95% i virkeligheten pga buffer)

Tja, jeg fikk ca 10% reduksjon og mistet 1 strek etter 3,5 år og 100 000km på Leaf, så her må minimum kjørelengde involveres.
I tillegg må anmerkes at jeg brukte stort sett hjemmelading opptil 80%.

Leaf 30kWh har også blitt rapportert med mye større degradering av kapasitet enn de fleste andre elbiler; på denne var ikke mulig å angi ladegrensing.

Electric cars in Norway

#4
Sitat fra: Girstang på mandag 16. august 2021, klokken 21:48
Kommer mg nå med app?
Det er app men ikke i Norge. Det kommer nok...
https://www.mgcars.com/en/innovation/ismart

© 2023, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA