Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fukt på innsiden av bilen

Startet av jasken, mandag 14. desember 2020, klokken 12:46

« forrige - neste »

jasken

Hei!

Jeg er oppi en kjip situasjon som jeg vil høre hva dere mener og tenker noe om. Jeg venter for øyeblikket leveranse av en el-bil i slutten av desember, i mellomtiden har jeg en elbil jeg abonnerer på i Oslo, en Peugot e-208.

Har hatt bilen i litt over 1 mnd nå og den gjør som den skal og fungerer ypperlig som bil i Oslo og vi har hjemmelading.

Jeg oppdaget på lørdag altså 2 dager siden, at det er vann i bilen. Dette oppdaget vi ved at en person vi hadde med oss som satt i baksetet ble våt på klærne. Vi undersøkte om vi kunne ha sølt noe, men nei fant ingenting som kom fra oss som kan ha forårsaket dette.

Når jeg kom hjem så tok jeg på baksetene og kjente at det var tydelig fuktig i setene, jeg felte ned setet, ryggen var også våt. Så kjente jeg på toppen av bagasjerommet, dette var også veldig vått, når jeg så løftet opp "foringen" over i bagasjerommet så så jeg masse vann i bilen, kondens og tydelig vannmengder over hele baggasjerommet. Hele gulvet forran baksetene er også helt gjennomvått at når jeg drar hånden over gulvet så renner det vann over fingrene mine.

Jeg gikk over lyktene og ser tydelig store mendger dugg, kondens inne i lyktene, dette er en HELT ny bil som jeg har fått utdelt.

Jeg varslet selskapet jeg abonnerer på umiddelbart og de sier at dette er svært uheldig, men at bilen er trygg å kjøre, lade og leve med til perioden min utløper 27. des (da jeg får ny bil)

Jeg syns dette er hel hårreisende og for meg ikke akseptabelt og at jeg burde få en tilsvarende eller bedre bil umiddelbart da det ikke er trygt å kjøre rundt med masse vann i bilen på vinteren.

Hva mener folk her, er dette trygt, er det ikke, hvordan burde jeg forholde meg til dette?

Tjenesten jeg abonnerer på inkluderer forsikring, service og lover meg en feilfri bil i perioden min og at de tar seg av alt av service.

Er denne bilen forsvarlig å kjøre, jeg har en gravid kone som kan føde når som helt så jeg er helt avhengig av bil frem til jeg får min egen.

Takker for alle svar!

cra

Så lenge det ikke dugger på vinduene så du mister sikten skulle det normalt sett være het ufarlig. Men det er jo ikke noe kjekt om man blir våt av å sitte i setene. Min far hadde lekasje i et vindu slik at det samlet seg en del van under passasjersetet, og det laget litt krøll for stereoanlegget da det ble overslag i noe elektronikk knyttet til dette, men du kan altså ikke få strøm i deg fra hoverbatteriet i bilen hvis det skulle være det du bekymrer deg for.

Nå vet jeg ikke hva slags forhold det er der du bor, men det kan bli ganske fuktig i bilen når man drar inn snø og vann på klær og sko, men jeg har ikke hørt om større oppsamlinger a'la det du beskriver uten at det er snakk om lekasje, så dette er noe de definitivt burde undersøke og fikse. Hvis bilen likevel er helt ny burde de kunne bytte den ut for deg og så fikser de den du har. Det må de jo uansett gjøre.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA