Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

iX interiør

Startet av Trond.m, torsdag 19. november 2020, klokken 05:39

« forrige - neste »

Trond.m

Eksteriøret på iX er det nok mulig å venne seg til med tiden. Men setene som er på bildet ser jo håpløse ut bådenår det gjelder ergonomi og materialvalg. Men vi får håpe dette er langt fra produksjonsutgave.

1317142119

Noen endringer regner jeg med, f.eks. at den høyttalerringen i hodestøtten forsvinner og at den få lårstøtte. Men jeg klarer ikke å se hva som er så håpløst med ergonomien. De har en rygg som følger menneskets rygg (inn i korsryggen og ut ved skuldrene) og hodestøtten står litt fremoverlent slik at bakhodet vårt skal ligge inntil (noe du skulle ha justert hodestøtten i bilen din til å gjøre).

Materialvalget er det eneste som er riktig nå for tiden. Døde dyr er umoderne og gammeldags, men man får vel bilen med noe som ligner skinn dersom man på død og liv skal ha det.

Trond.m

Det passer sikkert for noen, men det er langt fra sportssetene som vi er vant til i dag. Vil tro at man bruker «innmaten» i skinnsetene til mat, så jeg ser ikke helt hva som er feil med ekte skinn.

daktari

De ser dessverre ut som enkleste setene fra en skrapa 1-serie. Har de falt for en id3 "billigst mulig"-strategi?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorgenM

På flaggskipet iX er garantert ingenting gjort billigst mulig. Her handler det om vektsparing og miljøvennlige materialer. Setene i i3 ser enkle ut de også, men jaggu er de behaglige :+1:
iX får trolig 2-3 setevarianter. Standard, Komfort og Sport
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

F1-gubben

Sitat fra: 1317142119 på torsdag 19. november 2020, klokken 08:21
Døde dyr er umoderne og gammeldags, men man får vel bilen med noe som ligner skinn dersom man på død og liv skal ha det.
Skinnseter i biler kommer først og fremst fra storfe. Resten av dyret har vi allerede spist, så hvorfor ikke bruke skinnet til noe også?
2004 BMW 530i - "Black-sapphire Metallic"
2017 BMW i3 - Fully charged - "Protonic Blue"
(bestilt) 2022 BMW i4 M50 Supercharged - "Portimao Blau"

Egil Fonn

#6
Sitat fra: F1-gubben på tirsdag 24. november 2020, klokken 14:51
Sitat fra: 1317142119 på torsdag 19. november 2020, klokken 08:21
Døde dyr er umoderne og gammeldags, men man får vel bilen med noe som ligner skinn dersom man på død og liv skal ha det.
Skinnseter i biler kommer først og fremst fra storfe. Resten av dyret har vi allerede spist, så hvorfor ikke bruke skinnet til noe også?

:+1: Helt enig. Så lenge det drives med storfe er skinnet en resurs som absolutt bør gjenbrukes. Dessuten har det overlegne egenskaper i forhold til mange alternative produkter.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Vaduz

Det er sjelden en bil ser jævlig ut både utenpå og inni, men iX klarer det! Setene var forferdelige. Ser ut som gamle sofabenker fra en amerikaner bare i brukt dongeri.

Electric cars in Norway

#8
Valduz. Det blir nok flere alternativer  :+1: :+1: likte de brun/røde best. Se de tre bildene.

I tillegg til skinn så er det vel alcantara microfibertekstil som er mest vanlig nå om dagen.


https://www.bmw.no/no/all-models/bmw-i/bmw-ix/2020/bmw-ix.html


Vaduz

Absolutt mye bedre! Men sitteputen er jeg fremdeles skeptisk til, litt i3 preg som noen sa, føler man sklir vel mye rundt i dem! Men vi får se:)

daktari

Flere bilder og morsom harselas på BilNorge.https://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=55230

Usikker på om prioriteringene til BMW er de rette: Savner frunk. Savner lengdejusterbart baksete. Savner 3-delt baksete. Den kjempestore bilen har litt underutviklet bagasjerom. Kunne de trukket nesa litt inn og laget noe større overheng bak?
(Skulle ønske iX40 hadde 85 kWh brutto, prisen ligger egentlig der.)
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Jan E-28

Håper ikke bilen representerer seg hver gang jeg skal gå ut i garasjen for å hente noe med mobilen i lomma  :P
Bimmers: Ix50 ila 2022? (erstatter de to bruksbilene Ford/320si), 320si -06, 528i -85, 535i -87, 535dcoe300 -82,  E21 Hartge 335 og annet E28 evighetsprosjekter.

Beemers: K100LT -85, K100LT -87 & K1100RS -96.

F-Kart 200 gateregistrert.
Ford GranConnect 7-seter.

hELgenen

Det er vel akkurat det bilen vil gjøre,presentere seg selv for personen med nøkkelen i lommen. Den kan jo ikke vite formålet med ditt ærende rundt bilen. Slike "übersmarte" løsninger er nå blitt en greie. Mange inspirert av Tesla hvilket da gir dem en aura av high tech SpaceX mars expedition. Hvor irriterende det kan bli over tid når systemene tar feil snakker ingen høyt om. Men tro meg,for mye automasjon er ikke nødvendigvis udelt positivt. Jeg hadde slik smart ass styring av garasjeport basert på en mobils gps posisjon. Døren åpnet seg helt perfekt når jeg kom kjørende med mobilen i lomma. Problemet var bare at det var så mange andre ganger jeg nærmet meg garasjen og jeg ikke ville åpne garasjeporten. Løsning forkastet....

Trond.m

Enig. Kjenner at iX3 egentlig er en god kombinasjon av gammel og ny teknologi. Misliker sterkt fingeravtrykk på skjermer, så jeg håper i det minste at iX gir mulighet for å betjene de viktigste funksjonene uten touch.

JorgenM

Er jo bare å slå av den funksjonen så fort man har gått lei av den  :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA