Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla v11

Startet av geirci2, onsdag 18. november 2020, klokken 14:28

« forrige - neste »

tgmachine

Noen som har noen formening om når v11 egentlig kommer?

Det vi fikk i den forrige oppdateringen var vel bare en smakebit? Jeg savner det gamle UI. Jeg har ikke FSD og har heller ingen planer om det. Nå er alt blitt mindre. Hvem synes det var smart å gjøre batteriindikator grå??

Håper Elon lar oss endre på UI/UX snart...

-tgmachine

Motorwatt

Har Tesla egentlig, offisielt eller uoffisielt, noen gang nevnt V11?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Steffinho

Sitat fra: Motorwatt på mandag 11. januar 2021, klokken 10:39
Har Tesla egentlig, offisielt eller uoffisielt, noen gang nevnt V11?
Nevner de noe som helst egentlig? Bortsett fra Elon Musks twitterkonto. Han har ihvertfall svart på spørsmål angående V11. Kanskje også nevnt det i en eller flere tweet(s)?

Men ja, liker ikke den nye oppdateringen. Håper vi får mulighet til å justere litt selv snart.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

tgmachine

Når det er sakt kan jeg heller ikke huske å nevnt det konkret, men han nevnte vel i noe twitter. Men jeg tviler vel det kommer noe før i 2021.4. Det er jo et par uker til. På Teslafi snegler det seg fremover på 2020.30, så nesten hele flåten er på den versjonen nå.

Det jeg håper mest kommer nå, er muligheten å endre UI/UX. Alt annet er irrelevant for min del.

Hvorfor skal dem absolutt gjøre alt så j**** smått...

-tgmachine

knegg

Sitat fra: tgmachine på onsdag 13. januar 2021, klokken 08:45
Når det er sakt kan jeg heller ikke huske å nevnt det konkret, men han nevnte vel i noe twitter. Men jeg tviler vel det kommer noe før i 2021.4. Det er jo et par uker til. På Teslafi snegler det seg fremover på 2020.30, så nesten hele flåten er på den versjonen nå.

Det jeg håper mest kommer nå, er muligheten å endre UI/UX. Alt annet er irrelevant for min del.

Hvorfor skal dem absolutt gjøre alt så j**** smått...

-tgmachine
Enig.
Det .28/.30 er første oppdateringen jeg har utsatt. Venter helt til jeg kan bestemme fordeling av GUI. For en Model3 er det helt unødvendig med så stor seksjon til bilen, og så lite til kart.
2020 Model 3

Steffinho

Morsomt å se at rundt 15 % holder litt igjen på oppdatere. Jeg holdt også igjen en ukes tid og angrer faktisk på at jeg oppgraderte. Det å kunne endre UI er det jeg ønsker meg aller mest nå. Dette UIet som er nå er lagd for de som har og bruker FSD jevnlig. Så merkelig å tving folk over på det før de kom med noe UI valgmulighet.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

kodax

Det var en artikkel som sa at gjennomsnittskjøperen av Tesla hadde mye lavere alder enn de fleste andre bilmerker, men det gjelder tydeligvis ikke gjennomsnittsalderen på elbil-forumet  :P
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Steffinho

#52
Sitat fra: kodax på onsdag 13. januar 2021, klokken 12:27
Det var en artikkel som sa at gjennomsnittskjøperen av Tesla hadde mye lavere alder enn de fleste andre bilmerker, men det gjelder tydeligvis ikke gjennomsnittsalderen på elbil-forumet  :P
Jeg er i 20-årene... Jeg har en bachelorgrad innen IT, informasjonssystemer og webdesign, og ut ifra hva jeg lærte da jeg studerte så stemte mye ved forrige versjon av UI. Det som har kommet etterpå nå bryter mye ved det jeg lærte.

Ta et par kjappe eksempler. Kontrastene på D, N, R og P har blitt dårligere samt at batteriet har byttet farge til grå gjør at disse tingene er verre å se nå enn tidligere. Dette er bla uheldig da man ser på dette mens man kjører. En annen ting er at de har utvidet plassen til kjøreinformasjonen uten å faktisk bruke den skikkelig. Dette gjelder særlig oppe til høyre. De har også minsket skriften på hastigheten noe som heller ikke er veldig heldig.

I tillegg til at mange av brukerne er misfornøyd så tipper jeg heller ikke Trygg Trafikk er fan av en sånn utvikling som vi ser her.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Motorwatt

Vet ikke hvordan det ser ut på TM3, men på TMS er det også betydelig redusert. PNDR ser jeg ytterst sjelden på (regner liksom med at den står i D når jeg kjører... ;)). Batterisymbolet er fremdeles grønt. Men reduksjonen virker litt unødvendig også i disse modellene, og er spent på hva de skal bruke plassen til.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Så igjennom tweets fra EM i år. Spesielt er det at av alle tweets fra 2. januar nevnes Tesla bare 2 ganger (en med snø på taket i Fremont, og en noe om Cybertruck). Ellers er det stort sett bare SpaceX, og det er vel heller uvanlig. Forøvrig kan jeg heller ikke finne at han noen gang har nevnt V11, men det er vel logisk at en større revisjon av UI vil få dette versjonsnummeret.

Ser også at han nok innser at det er myndighetene som kan stoppe almen glede av FSD: Tesla Full Self-Driving will work at a safety level well above that of the average driver this year, of that I am confident. Can't speak for regulators though., og den kan bli tøff å forholde seg til. Kanskje spesielt I Europa.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Sitat fra: Steffinho på onsdag 13. januar 2021, klokken 13:14...
Jeg er i 20-årene... Jeg har en bachelorgrad innen IT, informasjonssystemer og webdesign, og ut ifra hva jeg lærte da jeg studerte så stemte mye ved forrige versjon av UI. Det som har kommet etterpå nå bryter mye ved det jeg lærte....
Jaddajadda, det var ment som en spøk, rettet til de som har sagt at dette er et problem fordi de er kommet i en alder der de har begynt å se dårlig, (men det var vel kanskje i 2020.48-tråden). Jeg er forøvrig enig i at det er pussig å endre dette til noe som tilsynelatende er en dårligere løsning, og selv om jeg ikke bryr meg nevneverdig om det så er dere selvfølgelig i deres fulle rett til å diskutere dette :)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

jlan

Greit nok at de "rydder plass" til FSD, men det går da fint an å redusere "luft" rundt de enkelte symbolene ganske mye så det kan brukes større font. Det ser ut som de bruker en ganske enkel grafikkeditor. En ser det også i menyene, hvor en noen ganger må scrolle ned, selv om det egentlig er god plass på skjermen. Hvis det er behov for å scrolle i en meny så er det også god kotyme å lage den slik at en ser toppen av teksten som er under nedre kant, slik at en blir oppmerksom på at det er noe der (typisk TM3- hvordan får jeg vekk den røde campingvognen?)
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

geear

Sitat fra: Steffinho på onsdag 13. januar 2021, klokken 10:37
Morsomt å se at rundt 15 % holder litt igjen på oppdatere. Jeg holdt også igjen en ukes tid og angrer faktisk på at jeg oppgraderte. Det å kunne endre UI er det jeg ønsker meg aller mest nå. Dette UIet som er nå er lagd for de som har og bruker FSD jevnlig. Så merkelig å tving folk over på det før de kom med noe UI valgmulighet.
Hvordan vet du at 15% holder igjen?

Steffinho

Sitat fra: geear på onsdag 13. januar 2021, klokken 18:52
Sitat fra: Steffinho på onsdag 13. januar 2021, klokken 10:37
Morsomt å se at rundt 15 % holder litt igjen på oppdatere. Jeg holdt også igjen en ukes tid og angrer faktisk på at jeg oppgraderte. Det å kunne endre UI er det jeg ønsker meg aller mest nå. Dette UIet som er nå er lagd for de som har og bruker FSD jevnlig. Så merkelig å tving folk over på det før de kom med noe UI valgmulighet.
Hvordan vet du at 15% holder igjen?
15 % som holder igjen/ikke gidder å oppdatere/ikke har hatt mulighet ennå. Det er 15 % som ikke er over på ny versjon nå, og jo lenger det går jo mer sannsynlig er at det holder igjen med vilje.

Noen som vet om bilen bare oppdaterer seg selv etter en gitt periode?
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

geear

Hvis det er Teslafi du henter tallene dine fra, så kan du på ingen måte anta at folk ikke har den siste fordi de bevisst holder igjen. Teslafi er bare en liten del av flåten, min X er en av de, og jeg venter ikke frivillig, men av en eller annen grunn får jeg ikke tilbud om denne softwaren. Får normalt oppdateringer tidlig, og bilen står alltid på wifi hjemme.

Biler uten wifi vil blå påtvunget ny software over 4G hvis det er sikkerhetskritisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA