Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva liker du best med din TM3?

Startet av elmer71, tirsdag 17. november 2020, klokken 23:26

« forrige - neste »

elmer71

Hei, alle entusiaster der ute! 🙂
Jeg har akkurat klikket inn bestilling på TM3 long range, og får den i løpet av desember.

Jeg er jo naturligvis spent som et lite barn, og lurer på hvor din største fascinasjon av bilen ligger! 😀
Her ønskes altså ingen murring om feil og mangler, kun en positiv tråd som skal gjøre at jeg gleder meg mer og mer til å få bilen! 😀
2014 Tekna, White Pearl (krom)
Renault Laguna der elbilen ikke strekker til.

Lapskaus

Du setter deg inn, trykker ned girspaken, og kjører. Så kjører du dit du skal. Stopper. Trykker park. Åpner døra og bare går. Ikke noe rør med å stoppe motor, slå av lys eller låse døra. Ikke noe roting i lomma etter nøkkel. Bilen passer seg selv. Hjemme plugger jeg inn ladekabelen, latterlig enkelt med knapp på kabelen som åpner ladeporten.

Wisd0m

Fasinasjonen er kombinasjonen av egenskaper.  Full tank for en femtilapp, enkel og kjøre, lite vedlikehold i kombinasjon med null til hundre på tretallet. Model 3 er rett og slett utrolig.

Nickelilltroll

Har hatt noen elbiler fra før, og fossil selvfølgelig. Det jeg koser meg mest med, og som nå bare er der er såklart appen som fungerer, den er informativ, enkel og, igen FUNGERER!! ;)

Er så godt at komme ut til en kokvarm bil i -15 når naboen sin elbil står bunnfrossen og banninga står høgt! ;D

Stereoanlegget og brukersnittet til Spotify! Hver kjøretur som er litt lenger er nå en gledje. Europaferien i fjor sommer var helt utruligt fin takket vare denna solide og gode funksjon!

Autopiloten! Noen fantombremsinger og litt skvetten av og til, jada...MEN så mye mer utvilt jeg er etter de lenger kjøreturene jeg er nå! Kjøpte meg en håndleddsvikt fra Biltema med borrelås(700gram), og fest på ratten. De lengste kjøreturan nå om dagen kjører bilen helt selv faktisk :) Jessda, ikke lov og fy fy... Jeg følger godt fortsatt med på kjøreturen ;)

Ladenettverket! Samme her, har levd med CCS noen år. Det var flott og brukbart når det var nytt, og ikke så mange brukere...for noen år siden. Men ikke nå lenger. At navigasjonen gjør ALT for deg i en Tesla er så digg! Regner ut   og anbefaller alt som trengs på langtur. Har fortsatt til gode at stå i ladekø, ikke fått lading eller et stall som varit kaputt ;) Her leder Tesla med maaaaange år på andre.

Hatt 5 episdoer der jeg hatt behov for hjelp av enten SC eller en "Ranger" av reparasjon på mine Teslaer i løpet av 5 år. Hver gang har det varet en 10/10-opplevelse! Kjappe, vennlige og uten noen som helst kostnad eller mas fra min side. Alt fra stans på motorvei til små garantisaker, WELL DONE gutter & jenter på serviceavdelinga!

Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

z4rd

Snart eid en 2020 LR i 1 år og foreløpig ikke opplevd noen som helst problemer med bilen. Bilen byr på veldig mye kjøreglede! Er veldig fornøyd med forbruk og rekkevidde, slik at langturer er enkel sak. Også er jeg veldig fornøyd med den store skjermen og underholdningsmulighetene som flittig blir brukt ifm venting til/fra ulike aktiviteter med barna osv.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Rosstopher

Sitat fra: Lapskaus på onsdag 18. november 2020, klokken 05:52
Du setter deg inn, trykker ned girspaken, og kjører. Så kjører du dit du skal. Stopper. Trykker park. Åpner døra og bare går. Ikke noe rør med å stoppe motor, slå av lys eller låse døra. Ikke noe roting i lomma etter nøkkel. Bilen passer seg selv. Hjemme plugger jeg inn ladekabelen, latterlig enkelt med knapp på kabelen som åpner ladeporten.

Det høres litt flåsete ut, men jeg setter også stor pris på dette. Når jeg kjører andre biler merker jeg hvor stor forskjell det er. Hvorfor skal jeg liksom måtte ta nøkkelen opp av lomma, trykke på en knapp på den, trykke på en startknapp (som ikke starter motoren) og dra i en svær girvelger (som ikke er mekanisk koblet til noen girkasse)?

Også deilig at bilen alltid er varm, at navigasjonen eliminerer all rekkeviddeangst og at den er raskere enn de fleste sportsbiler jeg har hatt.

(Ovennevnte er ikke utelukkende basert på Model 3, men også Model S og X)
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

noocyte

Sitat fra: Rosstopher på onsdag 18. november 2020, klokken 07:24
Når jeg kjører andre biler merker jeg hvor stor forskjell det er. Hvorfor skal jeg liksom måtte ta nøkkelen opp av lomma, trykke på en knapp på den, trykke på en startknapp (som ikke starter motoren) og dra i en svær girvelger (som ikke er mekanisk koblet til noen girkasse)?

Har bare prøvekjørt en TM3 (har bestilt!) og vært passasjer mange ganger i en TMS - men hver gang så lurer jeg på det samme! Senest i går kveld satt jeg på i en eSoul (forrige generasjon) - måtte trykke på 'Start' før vi kunne kjøre... Også kald bil da, for den har ikke en app (nye har) for å forvarme...

En sak jeg har lurt på med TM3 - når jeg prøvekjørte føltes det som om jeg satt lenger framme eller nærmere akslingen enn på andre biler. Forstår dere hva jeg mener? Andre som opplever det? Var en veldig, veldig god følelse - fikk følelsen av full kontroll og oversikt på en måte.
-----------
Zekrom - Tesla Model 3 LR 2021
Lame Duck - Opel Astra Sports Tourer Premium 2016 (solgt)

Ferry

Sitat fra: noocyte på onsdag 18. november 2020, klokken 08:14
En sak jeg har lurt på med TM3 - når jeg prøvekjørte føltes det som om jeg satt lenger framme eller nærmere akslingen enn på andre biler. Forstår dere hva jeg mener?

Jeg forstår godt hva du mener, for jeg fikk akkurat samme følelsen selv. Likte ikke akkurat den følelsen så godt, men det er sikkert bare tilvenning. Endte i hvert fall opp med å bestille bil.

Ferry

Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 18. november 2020, klokken 06:43
Er så godt at komme ut til en kokvarm bil i -15 når naboen sin elbil står bunnfrossen og banninga står høgt! ;D

Fy deg! Det er lumpent tenkt  :D Forvarming er en av de virkelig gode tingene med elbil. Har ikke skrapt is de siste 6 åra.

elmer71

Takk for innspill så langt. 🙂👍 Jeg har to brødre med TMS og har hatt TM3 på hjemlån i to runder, og følger alt som står ut i fra min kjennskap til merket.
Musk klarer liksom å komme hestehode foran gang på gang. 👍 Og jeg tenker at her er det utrolig mye bil for pengene.
Jeg gleder meg til sømløs fartsøkning, betydelig mindre støy i kupeen, en fantastisk ladeflyt, masse imponerende teknologiske løsninger, utrolig gode kjøreegenskaper.
Så får jeg håpe at ikke økt konsum av kaffe ++ gjør at sparte utgifter på drivstoff legges igjen i kanelboller i stedet! 😂
2014 Tekna, White Pearl (krom)
Renault Laguna der elbilen ikke strekker til.

Sitcom

-Oppvarming gjennom app
-sentry mode
-autopilot (genial for pendling. Virker så unødvendig å ratte samme rute på motorveien dag inn og dag ut)
-stor frunk og rom under trunk (som virker å være vanskelig for andre produsenter)
-kontinuerlig forbedring (ota updates)
-at du kan låne noen bilen uten å måtte låne bort nøkkel/nøkkelkort (start//stopp funksjon gjennom app)
-bra aks (til og med SR+)

erikaak

Kjøreegenskapene og sekundene det tar å varme opp kupeen. Kunne nevnt en hel del mer, men disse setter jeg nok aller mest pris på i hverdagen. Gledes til hver tur!
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

gruffalo

Kjøreegenskapene overrasket meg mest. Den kjører omtrent som en rallybil på vinterføre!
E-tron 55 sportback 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA