Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 5 nærmer seg

Startet av EspenM3, tirsdag 17. november 2020, klokken 12:43

« forrige - neste »

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

andy99

Mulige utsettelser på produksjon.
« Hyundai IONIQ 5 Production Could be Delayed»

Positive er at det ser ut til at Europa er før hjemmemarkedet..
« European sales are scheduled to start this month (with delivery set for Summer) and domestic sales are scheduled to start in April»

https://thekoreancarblog.com/2021/03/05/hyundai-ioniq-5-production-could-be-delayed/


Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

mfd

Lurer litt på leveringsvinduet "i løpet av sommeren".  Betyr det juni/juli?  eller snakker vi august/september?
Etter som det blir norgesferie på de fleste i år også, hadde det unektelig vært stas å få den til ferien.
IONIQ 5 - Project 45 - bestillt.

MooCow

Sitat fra: mfd på lørdag 06. mars 2021, klokken 08:37
Lurer litt på leveringsvinduet "i løpet av sommeren".  Betyr det juni/juli?  eller snakker vi august/september?
Etter som det blir norgesferie på de fleste i år også, hadde det unektelig vært stas å få den til ferien.

Spørs litt kvar du skal, men eg tenker at om du har fossilbil, så er det kanskje like greit å ikkje få p45 til ferien. Kan nok bli trangt om ladarane i sommar i og med som du seier at det vert Norgesferie på dei fleste :-/

feistydolphin

Sitat fra: andy99 på lørdag 06. mars 2021, klokken 08:23
Mulige utsettelser på produksjon.
« Hyundai IONIQ 5 Production Could be Delayed»

Positive er at det ser ut til at Europa er før hjemmemarkedet..
« European sales are scheduled to start this month (with delivery set for Summer) and domestic sales are scheduled to start in April»

https://thekoreancarblog.com/2021/03/05/hyundai-ioniq-5-production-could-be-delayed/
Jeg er glad for at Ioniq 5 bygges av fagorganiserte arbeidere, men det kan ha sine ulemper for kunden og.. ;)

mfd

Sitat fra: MooCow på lørdag 06. mars 2021, klokken 10:34
Sitat fra: mfd på lørdag 06. mars 2021, klokken 08:37
Lurer litt på leveringsvinduet "i løpet av sommeren".  Betyr det juni/juli?  eller snakker vi august/september?
Etter som det blir norgesferie på de fleste i år også, hadde det unektelig vært stas å få den til ferien.

Spørs litt kvar du skal, men eg tenker at om du har fossilbil, så er det kanskje like greit å ikkje få p45 til ferien. Kan nok bli trangt om ladarane i sommar i og med som du seier at det vert Norgesferie på dei fleste :-/

Tja, har en BMW i3 som ikke egner seg på langtur med familien og den gamle diesel purka (Ford Focus stasjonsvogn) er ikke akkurat så komfortabel lengere. Så i så måte hadde en ny og moderne elbil vært kjærkomment.

IONIQ 5 - Project 45 - bestillt.

Tjomsas

Sitat fra: mfd på lørdag 06. mars 2021, klokken 15:15
Sitat fra: MooCow på lørdag 06. mars 2021, klokken 10:34
Sitat fra: mfd på lørdag 06. mars 2021, klokken 08:37
Lurer litt på leveringsvinduet "i løpet av sommeren".  Betyr det juni/juli?  eller snakker vi august/september?
Etter som det blir norgesferie på de fleste i år også, hadde det unektelig vært stas å få den til ferien.

Spørs litt kvar du skal, men eg tenker at om du har fossilbil, så er det kanskje like greit å ikkje få p45 til ferien. Kan nok bli trangt om ladarane i sommar i og med som du seier at det vert Norgesferie på dei fleste :-/

Tja, har en BMW i3 som ikke egner seg på langtur med familien og den gamle diesel purka (Ford Focus stasjonsvogn) er ikke akkurat så komfortabel lengere. Så i så måte hadde en ny og moderne elbil vært kjærkomment.

Får bare la Ioniqen stå parkert lenge nok, så slipper du ladekø  :laugh:

johnsalf

Sitat fra: mfd på lørdag 06. mars 2021, klokken 08:37
Lurer litt på leveringsvinduet "i løpet av sommeren".  Betyr det juni/juli?  eller snakker vi august/september?
Etter som det blir norgesferie på de fleste i år også, hadde det unektelig vært stas å få den til ferien.
Denne forhandlingsrunden med fagforeningene er meldt løst for en stund siden. Tror ikke det tok mer enn en uke

johnsalf

Sitat fra: hELgenen på mandag 01. mars 2021, klokken 14:07
Sitat fra: andy99 på mandag 01. mars 2021, klokken 13:45
Spøk tilside, de siste stativene til Thule ser jo heller ikke så verst ut. Ulempen er at det går litt utover lakk i tak-kant og gummipakning på dør.


Tja - det der ser jo ut som en spøk - å feste stativet på den måten er noe jeg har gjort en gang med en annen bil - aldri igjen. Det skal være rails eller i det minste noe annet enn under dørkarmen der for at det skal fungere uten at det før eller siden skjer en skade.

Så akkurat den løsningen var ikke noe å skryte av - heldigvis kan en trolig enkelt ta med ski inn i bilen. Og for egen del rekker det fint - en skipose inne i bilen fungerer som gull til vårt bruk...
Har gått helt ripefritt på min gamle Ioniq. Krever 3min ekstra arbeid for å sjekke/rengjøre kontaktpunktene. Står forøvrig fjellstøtt uten problemer når det er montert

telcontar

Min forhandler har fått inn pappfigur av bilen, 1:1 scala  :P


ElAlf

Litt morsomt egentlig, men hvor mange kontrakter har Skoda tegnet på Enyaq med kun en fullskala pappfigur i utstilling - noen tusen...
VW ID.4 GTX
Ioniq 5 Project 45
E-Golf

Svolar


Prøvde å finne bakkeklaring, sittehøyde på nettet....?

RJK

Sitat fra: Svolar på fredag 26. mars 2021, klokken 07:52

Prøvde å finne bakkeklaring, sittehøyde på nettet....?

Tror ikke du finner en eneste måling på "sittehøyde på nettet"...

:laugh:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

andy99

Sitat fra: Svolar på fredag 26. mars 2021, klokken 07:52

Prøvde å finne bakkeklaring, sittehøyde på nettet....?
Finnes på nettet :)
16 cm bakkeklaring. 65cm fra asfalt til overkant sete i nederste posisjon.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

birgerdammen

Sitat fra: telcontar på torsdag 25. mars 2021, klokken 20:04
Min forhandler har fått inn pappfigur av bilen, 1:1 scala  :P

Hvilken forhandler er dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA