Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 5 nærmer seg

Startet av EspenM3, tirsdag 17. november 2020, klokken 12:43

« forrige - neste »

Jorn01

Sitat fra: Trond.m på torsdag 25. februar 2021, klokken 19:41
10:06 og du er usikker på om du får «napp» på en av 3000 biler 😂.
Så attraktiv er da ikke denne bilen, og jeg regner med at en stor andel havner i Norge.
Jeg tror nok også at en relativt stor andel av den første batchen kan ende opp i Norge. Ikke fordi den ikke er attraktiv, men pga at den trolig vil fremstå som nokså dyr for mange europeere som ikke har behov for en toppspekket bil med AWD, hengerfeste og den største batteripakken.

feistydolphin

Ingen som har fått beskjed fra Hyundai at de er among "The 3000" enda? ;)

Ser det er litt forventninger på FB om at det skal komme noen form for beskjed i dag, men kan ikke huske å ha sett et kvidder fra Hyundai selv om hvor lang tid denne fordelingen kommer til å ta...?

alagerqv

Ikke hørt noe. Fikk bekreftelsen på at jeg hadde konfigurert 10.42

andy99

"De første 3 000 i Europa som konfigurer bil vil bli kontaktet så snart som mulig for å bekrefte reservasjonen. "
Fra UK "Once you have submitted your reservation request for IONIQ 5 Project 45 we will collate all requests and will be in touch within two weeks with further information"
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

feistydolphin

Stemmer det, ja :D Her er det nok bare å senke skuldrene...

feistydolphin

Apropos senke skuldrene, jeg stakk innom Charge MyHyundai-websidene, og synes kartet var fint og ryddig, og ikke minst fullt av ledige ladepunkter. Veldig greit at man ser antall ledige punkter også fra oversikten.

https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-no/map

Håper de har en god app innebygd i Ioniq 5 for å vise denne infoen.

power59

Uten Fortum gjennom Østerdalen mm. så er kartet nærmest verdiløst. Her er det åpenbart fortsatt litt å gå på.

anorway

Kul video hvor Atlético Madrid trener ved hjelp av strøm fra Ioniq 5.

Luis Suárez, Jan Oblak, and Marcos Llorente leker seg på gressmatta og på noen tredemøller ved hjelp av strømmen fra bilen.

Bredt smil når de setter seg inn i den også. Hyundai er vel en stor sponsor for klubben, men tror nok gutta selv kjører noen andre doninger  :+1:

https://www.youtube.com/watch?v=SjZQhzaZrJU&ab_channel=HyundaiWorldwide

kodax

Sitat fra: anorway på fredag 26. februar 2021, klokken 11:55...leker seg på gressmatta og på noen tredemøller ved hjelp av strømmen fra bilen...
Det er liksom noe som skurrer når man må ha strøm for å få en tredemølle til å fungere :laugh:
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Jorn01

Sitat fra: feistydolphin på fredag 26. februar 2021, klokken 10:57
Apropos senke skuldrene, jeg stakk innom Charge MyHyundai-websidene, og synes kartet var fint og ryddig, og ikke minst fullt av ledige ladepunkter. Veldig greit at man ser antall ledige punkter også fra oversikten.

https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-no/map

Håper de har en god app innebygd i Ioniq 5 for å vise denne infoen.

Ioniq 5 får støtte for både Android auto og Apple carplay, så jeg antar at mange vil bruke en av disse istedenfor / eller i tillegg til innebygget infotainment-system. Da får en jo oppdatert informasjon om trafikkforhold mv. "live".

biggern

Sitat fra: Jorn01 på fredag 26. februar 2021, klokken 12:06
Sitat fra: feistydolphin på fredag 26. februar 2021, klokken 10:57
Apropos senke skuldrene, jeg stakk innom Charge MyHyundai-websidene, og synes kartet var fint og ryddig, og ikke minst fullt av ledige ladepunkter. Veldig greit at man ser antall ledige punkter også fra oversikten.

https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-no/map

Håper de har en god app innebygd i Ioniq 5 for å vise denne infoen.

Ioniq 5 får støtte for både Android auto og Apple carplay, så jeg antar at mange vil bruke en av disse istedenfor / eller i tillegg til innebygget infotainment-system. Da får en jo oppdatert informasjon om trafikkforhold mv. "live".

Noen produsenter ønsker å spare penger.
Står ingen plasser at den har innebygget NAVI.
Mao må en benytte egen mobil igjennom AA eller AC.

ihaal

Veldig kjedelig med HUD hvis du ikke får opp navi.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

feistydolphin

Navigasjonsbasert smart cruise control er jo standard på Project 45, så det hadde vel vært rart om ikke navigasjon generelt var tilgjengelig både på skjerm og HUD.

e-h

Aldri noen garantier, men markedsmateriellet inneholder følgende tekst i et Word-dokument:

"With the new cloud-based Connected Routing feature, driving routes are calculated on a powerful server inside the Bluelink cloud environment. This ensures more accurate traffic forecasting, more precise times of arrival, and more reliable route recalculation. With the all-new IONIQ 5, the database has been increased to show more charging stations on the map, showing availability and estimated charging time. By clicking on the station icon on the map, users can see whether AC, DC or high-powered charging, such as IONITY, is available."

feistydolphin


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA