Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 5 nærmer seg

Startet av EspenM3, tirsdag 17. november 2020, klokken 12:43

« forrige - neste »

elektro

Sitat fra: Elektro12 på torsdag 25. februar 2021, klokken 07:56
Utenom AWD kan jeg ikke helt se hva som er så galt med 1st Max vs Ioniq? Hengervekt muligens.

Dog er uttak av 230 Volt spennende, spesielt for aktive familier -camping osv...

ID.4 1ST Max blir sikkert en bedre bil enn IONIQ 5 på flere måter. Utstyrsmessig stiller de ganske likt i min verden. Men ID.4 lader ganske mye saktere og mangler AWD. Når prisen da er nesten lik, blir det litt «galt». :)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

hELgenen

Sitat fra: elektro på torsdag 25. februar 2021, klokken 08:29
Sitat fra: Elektro12 på torsdag 25. februar 2021, klokken 07:56
Utenom AWD kan jeg ikke helt se hva som er så galt med 1st Max vs Ioniq? Hengervekt muligens.

Dog er uttak av 230 Volt spennende, spesielt for aktive familier -camping osv...

ID.4 1ST Max blir sikkert en bedre bil enn IONIQ 5 på flere måter. Utstyrsmessig stiller de ganske likt i min verden. Men ID.4 lader ganske mye saktere og mangler AWD. Når prisen da er nesten lik, blir det litt «galt». :)

100% enig - når du får bedre ytelse og 4WD for samme pris som 2WD..vel da faller id.4 max litt gjennom

Elektro12

#542
Sitat fra: elektro på torsdag 25. februar 2021, klokken 08:29
Sitat fra: Elektro12 på torsdag 25. februar 2021, klokken 07:56
Utenom AWD kan jeg ikke helt se hva som er så galt med 1st Max vs Ioniq? Hengervekt muligens.

Dog er uttak av 230 Volt spennende, spesielt for aktive familier -camping osv...

ID.4 1ST Max blir sikkert en bedre bil enn IONIQ 5 på flere måter. Utstyrsmessig stiller de ganske likt i min verden. Men ID.4 lader ganske mye saktere og mangler AWD. Når prisen da er nesten lik, blir det litt «galt». :)

Jeg er ikke uenig i tanken, men AWD er ikke noe must for 97% av bileiere og de fleste lader hjemme - og med slike store batterier har det  ikke all verden å si, men bevares - jeg synes Ioniq 5 ser meget komplett ut. Jeg ville bare poengtere at ID4 i mine øyne ikke "faller gjennom" på noen måte, men heller ikke i like stor grad er noe "gjennombrudd". Ut fra min erfaring med Hyundai vs. andre merker så tror jeg VW ID4 er litt mer kvalitet - Kia og Hyundai er litt mer plastikk-feeling historisk sett.

Lurer mer på hvordan Volvo skal få solgt XC40 P8 fremover - trangere, transmisjonstunnell, kortere rekkevidde og 100 K dyrere.

Og hvordan selger Tesla Model 3 i disse dager? Litt liten bil sammenliknet med disse andre? Burde egentlig kostet 370 for Long Range nå for å være konkurransedyktig?

matsemann

Sitat fra: Elektro12 på torsdag 25. februar 2021, klokken 08:40
Sitat fra: elektro på torsdag 25. februar 2021, klokken 08:29
Sitat fra: Elektro12 på torsdag 25. februar 2021, klokken 07:56
Utenom AWD kan jeg ikke helt se hva som er så galt med 1st Max vs Ioniq? Hengervekt muligens.

Dog er uttak av 230 Volt spennende, spesielt for aktive familier -camping osv...

ID.4 1ST Max blir sikkert en bedre bil enn IONIQ 5 på flere måter. Utstyrsmessig stiller de ganske likt i min verden. Men ID.4 lader ganske mye saktere og mangler AWD. Når prisen da er nesten lik, blir det litt «galt». :)

Jeg er ikke uenig i tanken, men AWD er ikke noe must for 97% av bileiere og de fleste lader hjemme - og med slike store batterier har det  ikke all verden å si, men bevares - jeg synes Ioniq 5 ser meget komplett ut. Jeg ville bare poengtere at ID4 i mine øyne ikke "faller gjennom" på noen måte, men heller ikke i like stor grad er noe "gjennombrudd". Ut fra min erfaring med Hyundai vs. andre merker så tror jeg VW ID4 er litt mer kvalitet - Kia og Hyundai er litt mer plastikk-feeling historisk sett.

Lurer mer på hvordan Volvo skal få solgt XC40 P8 fremover - trangere, transmisjonstunnell, kortere rekkevidde og 100 K dyrere.

Og hvordan selger Tesla Model 3 i disse dager? Litt liten bil sammenliknet med disse andre? Burde egentlig kostet 370 for Long Range nå for å være konkurransedyktig?

Selv er jeg lei av Møllersystemet og alle problemene med sinkslipp og rustbobler på dører. Møller hevder ytre påvirkning, men dette oppstår jo aldri på panser med masse steinsprut. Vi kunne tenkt oss Skoda Karoq, men jeg er redd de kanskje har de samme problemene?

Ser på hjemmesiden til Hyundai nå at det står "Spar 10.000.-" på knappen for å velge Ionic 5, så det er kanskje det som er rabatten?

matsemann


[/quote]
Ser på hjemmesiden til Hyundai nå at det står "Spar 10.000.-" på knappen for å velge Ionic 5, så det er kanskje det som er rabatten?
[/quote]

Og der forsvant den teksten også. Teksten var der når man holdt muspekeren over den blå "Utforsk"-knappen til Ionic 5 på oversikten til alle modellene

feistydolphin

Sitat fra: matsemann på torsdag 25. februar 2021, klokken 08:58
Og der forsvant den teksten også. Teksten var der når man holdt muspekeren over den blå "Utforsk"-knappen til Ionic 5 på oversikten til alle modellene
Det er mye gaffateip, tyggegummi og armer og bein på de sidene, får jeg inntrykk av...  8)

Daniel_0007

Sitat fra: Elektro12 på torsdag 25. februar 2021, klokken 08:40
Sitat fra: elektro på torsdag 25. februar 2021, klokken 08:29
Sitat fra: Elektro12 på torsdag 25. februar 2021, klokken 07:56
Utenom AWD kan jeg ikke helt se hva som er så galt med 1st Max vs Ioniq? Hengervekt muligens.

Dog er uttak av 230 Volt spennende, spesielt for aktive familier -camping osv...

ID.4 1ST Max blir sikkert en bedre bil enn IONIQ 5 på flere måter. Utstyrsmessig stiller de ganske likt i min verden. Men ID.4 lader ganske mye saktere og mangler AWD. Når prisen da er nesten lik, blir det litt «galt». :)

Jeg er ikke uenig i tanken, men AWD er ikke noe must for 97% av bileiere og de fleste lader hjemme - og med slike store batterier har det  ikke all verden å si, men bevares - jeg synes Ioniq 5 ser meget komplett ut. Jeg ville bare poengtere at ID4 i mine øyne ikke "faller gjennom" på noen måte, men heller ikke i like stor grad er noe "gjennombrudd". Ut fra min erfaring med Hyundai vs. andre merker så tror jeg VW ID4 er litt mer kvalitet - Kia og Hyundai er litt mer plastikk-feeling historisk sett.

Lurer mer på hvordan Volvo skal få solgt XC40 P8 fremover - trangere, transmisjonstunnell, kortere rekkevidde og 100 K dyrere.

Og hvordan selger Tesla Model 3 i disse dager? Litt liten bil sammenliknet med disse andre? Burde egentlig kostet 370 for Long Range nå for å være konkurransedyktig?

Model 3 blir i et annet segment, med så mange nye elbiler på vei så blir model 3 mer for dem som ikke trenger så mye plass men foretrekker rask lading, godt utbygd ladenettverk, sporty kjøring.
Blir litt samme som å si at ingen kjøper model s når e-tron tilbyr mer plass.
Model 3 2019 LR Rwd

feistydolphin

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 25. februar 2021, klokken 09:24
Model 3 blir i et annet segment, med så mange nye elbiler på vei så blir model 3 mer for dem som ikke trenger så mye plass men foretrekker rask lading, godt utbygd ladenettverk, sporty kjøring.
Blir litt samme som å si at ingen kjøper model s når e-tron tilbyr mer plass.
For meg ser det ut til at Ioniq 5 danker ut TM3. Jeg trenger ikke egentlig den ekstra plassen i bilen, men Ioniq 5 gir meg firhjulstrekk, brukbar rekkevidde og rask lading i en noenlunde kompakt pakke med hengerfeste, taklast og en mer pålitelig cruisekontroll.

Polestar

Det er fremdeles problemer med reservasjonssiden for IONIQ 5. Vi synes det er utrolig leit, men det jobbes på spreng med å få den opp. Men snart har du muligheten til å reservere lanseringsbilen IONIQ 5 Project 45 og bli en av de første i Europa som får den nye elbilen.

Nytt forsøk igjen i morgen? Må flire litt av Hyundai.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

feistydolphin


Polestar

2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Ladetassen


feistydolphin

Tror de trenger noen fler - eller nye - IT-folk, gitt....

elektro

2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

ihaal

ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA