Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 5 nærmer seg

Startet av EspenM3, tirsdag 17. november 2020, klokken 12:43

« forrige - neste »

biggern

Sitat fra: batterimannen på tirsdag 23. februar 2021, klokken 13:47
Sitat fra: biggern på tirsdag 23. februar 2021, klokken 13:45
Sitat fra: Norse_Hansen på tirsdag 23. februar 2021, klokken 13:42
Forhandleren min fortalte at det vil bli gitt ny beskjed på mail om nytt tidspunkt slik at alle skulle få en reell sjanse til å kunne bestille. Altså var det ikke noe poeng å sitte og vente (trykke F5) på at sidene skulle oppdatere seg.

What ?!
For noe tull av importør.
Hadde ikke noe i nærheten av slike problemer nå jeg booket Konaen i 2017.

Dette er den fjerde elbilen jeg prøver å reservere og på samtlige biler har reservasjonssystemet krasjet.

Da var vel jeg heldig :-)
H Kona, rett igjennom med bekreftelse  Kø nr 1992.
Skoda Enyaq AWD, rett igjennom med bekreftelse. Kø nr 856
VW ID4 AWD, rett igjennom med bekreftelse. Kø nr. 197

telcontar

Sitat fra: Jalla på tirsdag 23. februar 2021, klokken 13:50
Sitat fra: Trond.m på tirsdag 23. februar 2021, klokken 13:39
Sitat fra: batterimannen på tirsdag 23. februar 2021, klokken 13:20
Hvordan er hengerfestet. Elektrisk? Avtakbart? Innfellbart? Hvor mye koster det å få det montert hos forhandler?
Forhandleren nevnte for meg at de ble mulighet for både fast, avtagbart og elektrisk hengerfeste. Har ikke hørt om ettermontering av elektrisk hengerfeste, og det høres eventuelt dyrt ut.
Hvis ledningsnettet ligger klart så trenger ikke forskjellen i ettermontering være så stor.

Det står i utstryslista at den er klargjort for hengerfeste, så mangler nok bare kroken og selve mekanismen for utfellbar eller hva det måtte de skal levere.

feistydolphin

Her er det en del bra bilder: https://www.motor1.com/photo/5620476/2022-hyundai-ioniq-5/
Del gjerne hvis dere kommer over bra bilder, spesielt av de andre fargene enn gull...

telcontar

Sitat fra: feistydolphin på tirsdag 23. februar 2021, klokken 14:06
Her er det en del bra bilder: https://www.motor1.com/photo/5620476/2022-hyundai-ioniq-5/
Del gjerne hvis dere kommer over bra bilder, spesielt av de andre fargene enn gull...

Matt gold ser mer ut som matt sølv fra visse vinkler, godt er det. Gull er ikke akkurat favoritt fargen, men de andre fargene likte jeg ikke i det hele tatt.

arthur

Visstnok en server mot Hyundai Europa som er nede og ingen vet noen ting for øyeblikket, imponerende.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

feistydolphin

Sitat fra: telcontar på tirsdag 23. februar 2021, klokken 14:09
Matt gold ser mer ut som matt sølv fra visse vinkler, godt er det. Gull er ikke akkurat favoritt fargen, men de andre fargene likte jeg ikke i det hele tatt.
Et rart utvalg, synes jeg. Av disse er det hvit som appellerer mest til meg. For en Model 3 kunne jeg godt ha hatt den i enten blå, rød, hvit eller grå... Menmen, det er nok ikke mangel på kjøpere uansett.

batterimannen

Likte best grønn i konfiguratoren. Har ikke sett noen andre bilder i den fargen.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Tjafsaren

Fra forhandler:

Hei.

I forbindelse med digitalt møte med Importør i dag, så er det servere mot Hyundai Europa som er nede.
Hyundai Importøren venter like mye som oss, på hva som vil skje fremover.
De fremmet ønske om at det kommer en ny lanseringsdato for alle de fem europeiske landene.
Så da får vi se hva Hyundai Europa gjør.  Men det er ingen av landene som har fått reservert bil!

Jeg legger med utstyr og teknisk brosjyre på lanseringsmodellen.
Jeg har fått noen spørsmål i ventetiden.
Legger med litt ekstra info på lanseringsmodellen her:
4x4
73kwh batteri
460km rekkevidde.
Bagasjerom 531 liter +
Baksete kan skyves frem og tilbake, så bagasjerommet kan utvides til ca. 600 liter?
Frunk 24 liter.
Hengerfeste vekt 1600kg.  Ettermonteres i Norge.
Taklast 80kg.  Selv med solartak.  (Solpaneltak.)
Bakkeklaring ca. 16 cm.

4 eksteriør fargevalg og 2 interiør fargevalg.
Skinnseter
Fargene sees under reservasjonen.
Vanlige dører. Ikke skyvedører som på konsept bilen.
Ellers så er bilen veldig lik konsept bilen.


Med vennlig hilsen

feistydolphin


tromsø

Sitat fra: feistydolphin på tirsdag 23. februar 2021, klokken 14:06
Her er det en del bra bilder: https://www.motor1.com/photo/5620476/2022-hyundai-ioniq-5/

Litt info for den som er interessert i solcelletaket:
Fikk det til 42 solceller på taket fra de bildene. Hvis det er standardstørrelse (6"x6") på cellene så bør de gi ca 220-250W ved STC (standard testing conditions for solceller, 1000 W/m2, 25 grader Celsius og Air Mass 1.5)
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

hELgenen

Dette solcelletaket - er det mulig å ikke ha det?

Ser ikke helt gevinsten med dette - bare nok en feilkilde

Gnist

Sitat fra: Tjafsaren på tirsdag 23. februar 2021, klokken 14:36
I forbindelse med digitalt møte med Importør i dag, så er det servere mot Hyundai Europa som er nede.
Hyundai Importøren venter like mye som oss, på hva som vil skje fremover.
De fremmet ønske om at det kommer en ny lanseringsdato for alle de fem europeiske landene.
Så da får vi se hva Hyundai Europa gjør.  Men det er ingen av landene som har fått reservert bil!

Så da er kanskje alle de 3000 bilene reservert av lykkelige koreanere.

Nå er klokken 23 i Sør-Korea, så det er lite trolig at det skjer noe mer rundt dette i dag.

Vi får håpe på at hovedkontoret til Hyundai finner på noe smart i morgen formiddag.

tromsø

På disse 3000 bilene kan du nok ikke velge bort solcelletaket.
Og du trenger ikke være urolig for solcellene, dem er utrolig robuste og vil vare mye lenger enn bilen.

For øvrig så går virkningsgraden opp når temperaturen går ned, positivt i Norge. Men så bør man parkere bilen i en skråning mot sør :)
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

batterimannen

Hyundai vil ikke si om det åpner igjen i dag eller en annen dag... eller om hvor lang forvarsel man får om det skulle åpne: https://dinside.dagbladet.no/motor/systemet-klikket/73444835?fbclid=IwAR3oFeUGgRDaS2ZUaOdNEJtivRvJPQGrm2HpHvfs5-bGFmMHS-7FoEJEn8Y
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Chimp

Sitat fra: Gnist på tirsdag 23. februar 2021, klokken 15:13
Sitat fra: Tjafsaren på tirsdag 23. februar 2021, klokken 14:36
I forbindelse med digitalt møte med Importør i dag, så er det servere mot Hyundai Europa som er nede.
Hyundai Importøren venter like mye som oss, på hva som vil skje fremover.
De fremmet ønske om at det kommer en ny lanseringsdato for alle de fem europeiske landene.
Så da får vi se hva Hyundai Europa gjør.  Men det er ingen av landene som har fått reservert bil!

Så da er kanskje alle de 3000 bilene reservert av lykkelige koreanere.

Nå er klokken 23 i Sør-Korea, så det er lite trolig at det skjer noe mer rundt dette i dag.

Vi får håpe på at hovedkontoret til Hyundai finner på noe smart i morgen formiddag.

Dette var jo 3000 modeller til Europa. Norge, Tyskland, Frankrike, Storbritannia og Nederland

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA