Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 5 nærmer seg

Startet av EspenM3, tirsdag 17. november 2020, klokken 12:43

« forrige - neste »

tugit

Sitat fra: Jalla på tirsdag 23. februar 2021, klokken 11:52

Hva skal vises på Head-up display? Høres litt slitsomt ut.

Sikkert der man får tilgang til å reservere bilen.

biggern

Egentlig bra at denne problematikken skjedde.
Nå får en tid til å studere tigjengelig info på hva som er inkludert for 500+20k dekk som begrenset valg av farger eksteriør/interiør, samt at ikke OTA vil være tilgjengelig (må fremdeles innom verksted for SW oppdateringer i 2021 og heller ingen info om det er klargjort for det) osv.
Kan ikke se om det er innebygget Navi eller om en er avhengig av å ha mobil med Android Auto & Apple Carplay.
Type tilhengerfeste er ikke indikert.
Jeg er usikker på om 19" dekk blir ett valg eller om minimum er 20" (2 dimensjoner F/B eller samme rund baut.)?
Hvorfor de har valgt Solcelle panel fremfor glasstak syntes jeg er utrolig, siden vi bor så langt fra Ekvator.
Sikkert ting jeg har oversett i farten.

sfinxern

Og hvor kan man reservere denne bilen? Hvilke nettside bestiller man på??
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Chimp

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 23. februar 2021, klokken 11:53
Sitat fra: Chimp på tirsdag 23. februar 2021, klokken 11:31
Sitat fra: Mii2 på tirsdag 23. februar 2021, klokken 11:19
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 23. februar 2021, klokken 10:56
Haha limitedheat som er på ferde?  :D Har hengt alt for mye på diskusjon.no de siste månedene for å skaffe meg en ps5  :P

Tja... si at man kan flippe en Ioniq 5 med 50000 kr fortjeneste. Hvis man da vha script der man fremstår med ulike paypal-kontoer, adresser etc. klarer å grafse til seg 5 biler, så er det 250000 kr fortjeneste. Alternativt at man spekulerer i at man kan videreselge reservasjonene med fortjeneste... Jeg vet ikke hvor realistisk det er å få til i praksis, men der det er en teoretisk mulighet for å få tak i lettjente penger, så er det vel som regel noen som prøver seg?

Vi er ikke i 2018 lenger. Hvorfor skal noen betale 550 000 for en ioniq når det finnes mange gode alternativer. Situasjonen er en helt annen enn for et par år siden. Ingen kjøper med påslag lenger. Da må i så fall ventetid fra forhandler være sykt lang. Og for ioniq5 sin del sier de at reservasjoner av de vanlige modellene åpner opp etter at disse 3000 er solgt. Er jo en mye bedre deal å droppe det ubrukelige (for Norge sin del) solpaneltaket og heller gå for et panoramatak.

Tror det er veldig lite sannsynlig at noen har prøvd å grafse til seg reservasjoner her. Det er ikke SÅ populært med elbiler utover i Europa enda.

Vel vi vet ikke hva prisene etter de 3000 blir, se på id4, 1st edition har vist seg å gi mye valuta for pengene, tipper man kan lett få 50k ekstra ved å selge id4 1st rett etter man har tatt den imot

Id4 first er temmelig mye billigere i sin RWD. Er du oppe i 550 begynner du å lukte på veldig mange alternativer nå. Også gode kjøp i premium-bruktmarkedet på 1-2 år gamle biler. Så da tror jeg ikke du kan flippe denne bilen med god pris. Kanskje du kan tjene 10-20 på de mest desperate men det er en risiko

ihaal

Fikk SMS om at det var tekniske problemer og at ingen av de 3000 bilene har kunne blitt reservert.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

biggern


tugit

Sitat fra: ihaal på tirsdag 23. februar 2021, klokken 12:11
Fikk SMS om at det var tekniske problemer og at ingen av de 3000 bilene har kunne blitt reservert.

Lurer på hvorfor.
https://www.hyundai.com/eu/onlinereservationtechnicalissues.html
Ser ut som de sover på jobb  ;)

telcontar

Sitat fra: tugit på tirsdag 23. februar 2021, klokken 12:19
Sitat fra: ihaal på tirsdag 23. februar 2021, klokken 12:11
Fikk SMS om at det var tekniske problemer og at ingen av de 3000 bilene har kunne blitt reservert.

Lurer på hvorfor.
https://www.hyundai.com/eu/onlinereservationtechnicalissues.html
Ser ut som de sover på jobb  ;)

Ingen tvil om at noen har sovet på jobb når det gjelder denne lanseringen  :D

batterimannen

Sitat fra: biggern på tirsdag 23. februar 2021, klokken 12:00
Egentlig bra at denne problematikken skjedde.
Nå får en tid til å studere tigjengelig info på hva som er inkludert for 500+20k dekk som begrenset valg av farger eksteriør/interiør, samt at ikke OTA vil være tilgjengelig (må fremdeles innom verksted for SW oppdateringer i 2021 og heller ingen info om det er klargjort for det) osv.
Kan ikke se om det er innebygget Navi eller om en er avhengig av å ha mobil med Android Auto & Apple Carplay.
Type tilhengerfeste er ikke indikert.
Jeg er usikker på om 19" dekk blir ett valg eller om minimum er 20" (2 dimensjoner F/B eller samme rund baut.)?
Hvorfor de har valgt Solcelle panel fremfor glasstak syntes jeg er utrolig, siden vi bor så langt fra Ekvator.
Sikkert ting jeg har oversett i farten.

Må kanskje betale ekstra for å få montert på hengerfeste. Lokal forhandler visste ikke om det var inkl eller om det kommer i tillegg.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

HelectriC

Sitat fra: batterimannen på tirsdag 23. februar 2021, klokken 11:26
Hvis hengerfeste må monteres lokalt, så blir det kanskje ikke automatisk/innfellbart?

hengerfeste på Polestar 2 er elektrisk-semiautomatisk og blir montert hos forhandler, så det går nok fint her og. Håper bare ikke de går for en sån manuell løsning der du skal ta av hele kroken, det er tungvint og skitten blir man og.
ioniq 5

Jalla

Sitat fra: telcontar på tirsdag 23. februar 2021, klokken 12:22
Sitat fra: tugit på tirsdag 23. februar 2021, klokken 12:19
Sitat fra: ihaal på tirsdag 23. februar 2021, klokken 12:11
Fikk SMS om at det var tekniske problemer og at ingen av de 3000 bilene har kunne blitt reservert.

Lurer på hvorfor.
https://www.hyundai.com/eu/onlinereservationtechnicalissues.html
Ser ut som de sover på jobb  ;)

Ingen tvil om at noen har sovet på jobb når det gjelder denne lanseringen  :D
Ja, godt ut i 2021 skal man forvente noe bedre. At et så stort selskap går på en slik blemme er grovt.

niet

Man kan jo lure på om de har tenkt å selge biler i dag. Det er jo ikke hundretusener som har tenkt å bestille bilen, så evt. tekniske feil er rettet for lenge siden.
Evt. så har de lagt løsningen ut på anbud og det indiske selskapet som fikk jobben mistet strømmen i garasjen etter at ettermiddagsregnet kortsluttet trafoen.

Utrolig at de ikke kommer med mer konkret info.

niet

Har det kommet info og bilder av bagasjerommet?

Orbit

De har i alle fall tatt seg tid til å lage Ioniq 5-design på feilmeldingsiden...... kanskje brukt opp utviklingsbudsjettet der før de kom til bestillingssiden  ;D

Du kan ikke vise dette vedlegget.

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

batterimannen

Hvor lett blir det å utnytte plass i frunk med denne formen?

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA